• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403061810368
  • خبرنگار : 71012

۱۲ نمایشگاه آماده بازدید هستند

۱۲ نمایشگاه آماده بازدید هستند

در آخر هفته‌ای که گذشت بیش از ۱۲ نمایشگاه هنری افتتاح شد که نوید روزهایی پُربار را برای علاقمندان به هنرهای تجسمی می‌دهد.

در ادامه، گزارش ایسنا از نمایشگاه‌های در حال برگزاری و تازه برپا شده را می‌خوانید:

نمایشگاه انفرادی نقاشی «معشوق، گُلی در میانِ روز و شب بود» با گردآوری فریاد قربانی از جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ افتتاح شد و تا جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ ادامه دارد.

آدرس گالری: فرشته، خیابان بیدار، پلاک۱۷

روزهای تعطیل: شنبه‌ها، یکشنبه‌ها
ساعات کار افتتاحیه: ۱۶ ـ ۲۱
ساعات کار: ۱۶ ـ ۲۰

نمایشگاه گروهی «روزنی به رنگ» با گردآوری فاطمه ایرانزاد و مینو محمدی‌نیا از جمعه ـ ۱۶ شهریور ـ تا چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در گالری بهارین برپاست.

آدرس گالری: خیابان کریم خان، خیابان حافظ، نرسیده به پل حافظ ، نبش ورشو، جنب داروخانه متروپل، ساختمان ۵۰۹، طبقه اول، واحد ۳

***

نمایشگاه «کمتر کسی زنده می‌ماند» روز جمعه ـ ۱۶ شهریور ماه ـ در گالری شماره ۲ افتتاح شد.

این نمایشگاه شامل ۱۲ اثر با تکنیک ترکیب مواد (فرش، پلکسی گلس، فلز) است که توسط نیما شاهمحمدی و محمد صادق زنگنه فر برپا می‌شود.

نمایشگاه «کمتر کسی زنده می‌ماند» به منظور حفظ میراث فرهنگی غنی فرش‌‎های ایرانی، روز جمعه ۱۶ شهریور از ساعت ۱۶ در گالری ۲ فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد و هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است.

***

«آن کلاغی که پرید» عنوان نمایشگاه انفرادی نقاشی امیرمنصور آلمالو است که از جمعه در «گالری والی» دایر شد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده: روزی دانستیم ـ و تو نیز خواهی دانست ـ که زمان جاودان بودن همه چیز را نفی می‌کند ... .

علاقه‌مندان هر روز می‌توانند از ساعت ۱۲ تا ۲۰ از این نمایشگاه به نشانی ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ دیدن کنند.

***

جمعی از نقاشان آثار خود را در نمایشگاهی که «ایران: سیاه‌ و سفید» نام دارد از جمعه، ۱۶ شهریور ساعت ۱۶ در گالری آران به نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه مشتمل بر آثاری از ۱۸ هنرمند نقاشی است. «ایران: سیاه‌ و سفید» هر روز از ساعت ۱۳ تا ۱۸ در «گالری آران» واقع در خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵ دایر خواهد بود.

***

نمایشگاه انفرادی نقاشی «دشت تنها» هم آخر هفته گذشته در گالری ویستا افتتاح شد.

این نمایشگاه که تا دوشنبه ۲۶ شهریور دایر خواهد بود، همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در محل گالری ویستا واقع در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده: «در من دشتی است به نام تنهایی، به وسعت سرزمینم. به‌اندازه کودکی‌ام، از آن هنگام که تنها شدیم. در میان سکوت درختان این دشت، حقیقت زنی بود که با باد می‌دوید. حقیقت، سرهای بی تن بود، آبی بود و شرم‌آور...»

***

نمایشگاه نقاشی گروهی «فر» که به همت هلیا سلمانی از ۱۳ آثار هنرمندان مطرح نقاشی جمع‌آوری شده است، جمعه ۱۶ شهریور در گالری کاما واقع در جردن، خیابان دیدار شمالی، کوچه کیش شرقی، پلاک ۲۰، طبقه اول افتتاح شد.

محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای، ناصر اویسی، هوشنگ پزشک‌نیا، صادق تبریزی، محمدعلی ترقی جاه، لیلیت تریان، حسینعلی ذابحی، علی رخساز، محمود زنگنه، جلال شباهنگی، حسین محجوبی، و منوچهر نیازی هنرمندانی هستند که آثارشان تا ۲۱ شهریور در «گالری کاما» دایر خواهد بود.

***

نمایشگاه گروهی حجم با عنوان «مرکز ثقل» از جمعه ساعت ۱۶ در «گالری اچ» افتتاح شد.

این مجسمه‌ها را محمدمردی از ۲۷ هنرمند جمع‌آوری کرده است. «گالری اچ» همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی خیابان شریعتی، روبروی دولت، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر مجسمه خواهد بود. این نمایشگاه تا تاریخ ۳۰ شهریور دایر خواهد بود.

***

«اثر ماندگار» با گردآوری پروین معراجی عنوان نمایشگاه گروهی است که از جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ تا دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ برپا خواهد بود.

نگارخانه احسان واقع در آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ میزبان ۱۴ هنرمند تجسمی است که آثارشان در قالب نمایشگاه «اثر ماندگار» به روی دیوار رفته است. این نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی از جمعه ۱۶ شهریور تا دوشنبه ۱۹ شهریور دایر خواهد بود.

***

«گالری نیان» میزبان نمایشگاه انفرادی هاجر رهگذر است. این نمایشگاه که ۱۶ شهریور افتتاح شد تا ۱۰ روز ادامه خواهد داشت. گالری نیان در میدان هفت‌تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی، بن‌بست ابهری، پلاک۵ واقع شده است.

***

نمایشگاه نقاشی گروهی «ردپای خیال» از جمعه در نگارخانه سروناز افتتاح شد. این نمایشگاه که آثار سمیه شریعتی و هنرجوهای هنرمندش است تا تاریخ ۲۱ شهریور دایر خواهد بود. در بیانیه این نمایشگاه آمده: «در دنیای نقاشی ما سعی کردیم محدودیت‌ها رو کنار بذاریم و اجازه بدیم خلاقیت ... »

***

نمایشگاه گروهی نقاشی ـ عکس «هضم» از جمعه افتتاح شد و میزبان دو هنرمند نقاش و عکاس از کشورهای فرانسه و گرجستان ـ هوگو بومونت و نیکا خابلاشویلی ـ است. این گالری در خیابان مطهری ـ خیابان لارستان ـ نبش بیست و دو ـ پلاک ۷۱ واقع شده.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha