• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061709600
  • خبرنگار : 71660

اذعان دادستان لاهه به فشار برخی رهبران برای بازداشت نکردن نتانیاهو و گالانت

اذعان دادستان لاهه به فشار برخی رهبران برای بازداشت نکردن نتانیاهو و گالانت

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی ضمن دفاع از تلاش خود برای حکم بازداشت نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت «عدالت باید به اجرا دربیاید».

به گزارش ایسنا، «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی طی مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی عنوان کرد: «این مهم است که نشان دهیم این دادگاه درخصوص اتهامات جنایات جنگی، با همه کشورها با استانداردهای مشابهی برخورد می‌کند. هم‌چنین از تصمیم دولت بریتانیا در راستای کنار گذاشتن مخالفت با این حکم بازداشت، استقبال می‌کنیم.»

او در ادامه افزود: «تفاوتی در لحن و فکر در ارتباط با قوانین بین‌المللی در موضع بریتانیا وجود دارد و این چیزی است که از آن استقبال می‌کنیم.»

کریم خان با اشاره به اینکه «قوانین باید براساس استانداردهای رایج» اجرا شوند، گفت: «شما نمی‌توانید برای کشورهایی که در آن حمایتی وجود دارد – چه حمایت ناتو، اتحادیه اروپا و یا کشورهای قدرتمند – یک رویکرد داشته باشید و رویکرد دیگری را برای سایر کشورها اتخاذ کنید.»

این دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در ادامه تاکید کرد: «قتل، حملات عمدی به غیرنظامیان و استفاده از گرسنگی غیرنظامیان به عنوان یک استراتژی جنگی، از جمله جنایاتی است که بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر) و یوآو گالانت (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) مظنون به ارتکاب آنها هستند.»

او توضیح داد که از سوی برخی از رهبران جهان تحت فشار است تا حکم بازداشت صادر نشود. گفت: بسیاری از رهبران و دیگران  نصیحتم کردند و هشدار دادند.

کریم خان در ماه مه گفته بود دلایل منطقی وجود دارد که بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت در ارتباط با وقایع رخ داده از زمان هفتم اکتبر ۲۰۲۳، مسؤول جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت هستند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درخواست دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت برای مقام‌های ارشد صهیونیستی را محکوم کرده است اما کریم خان در پایان این مصاحبه خاطر نشان کرد: «درخواست‌ حکم بازداشت به صورت محرمانه به قضات دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه شده و عموم از محتوای آن اطلاع ندارند و اظهارنظرهای صورت گرفته در مورد این درخواست، بر مبنای حدس و گمان است.»

او هم‌چنین بی‌بی‌سی گفت که برخی رهبران جهان او را «تحت فشار» گذاشته‌اند تا درخواست خود برای صدور احکام بازداشت را پیگیری نکند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۷ ۲۲:۵۴

مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۷ ۲۳:۴۵

نتانیاهو نه تنها باید بازداشت بشه بلکه باید زندانی محاکمه و مجازات هم بشه چون جنایتکار جنگی هست و اگر جنایتکاران جنگی را در گذشته دستگیر و مجازات میکردند الان رهبران دنیا حساب کار خود را داشتند و جنایتی اتفاق نمی افتاد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۴:۳۰

لعنت بر ترسو های که بخواهند از این جنایات راحت بگذرند و یک لایه بازرسی از جنایات غزه و کرانه باختری از این رژیم جانی جنایتکار که ننگ مدعی حقوق بشر رو بدنبال می‌کند. لذا این رو می‌طلبد دنیا در مقابل این جنایتکار وحشی بیستند و گروهای مقاومت این حق رو..

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۶:۲۴

اینها هم به مردم خودشان و هم غزه ج نایت کردند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۶:۲۷

سالها پیش موشه دايان جلاد مردم فلسطين گفته بود كه سران اسراييل بايد روشي را پيش گيرند كه 'تل آويو مانند يك سگ هار براي همه جلوه كند و خطري براي ديگران تلقي شود'. چنین طرز فکر پهمچنان سر لوحه طرز تفکر سران قصاب اسرائیل است.برای حفظ جهان باید مجازات ش

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۷:۰۶

دنیای وارونه ایست...غرب که تا گردن در خون بیگناهان غرق است... ادعای حقوق بشر دارد!!!!؟

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۹:۲۹

ناتینیاهو باید به یکصدباراعدام محکوم شود