• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062616799
  • خبرنگار : 71588

۷ زخمی در یورش شهرک‌نشینان به مدرسه‌ای در غور اردن

۷ زخمی در یورش شهرک‌نشینان به مدرسه‌ای در غور اردن

دربحبوحه تداوم یورش‌های اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری، گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست به مدرسه ابتدایی «عرب الکعابنه» در غور اردن یورش بردند.

به گزارش ایسنا، گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست به مدرسه ابتدایی «عرب الکعابنه» در شمال غرب اریحا واقع در غور اردن یورش بردند و اقدام به ضرب و شتم معلمان و دانش‌آموزان فلسطینی کردند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، درپی یورش شهرک‌نشینان به این مدرسه در کرانه باختری هفت تن از شهروندان فلسطینی زخمی شدند این درحالی‌است که اشغالگران یورش‌ها و بازداشت‌ فلسطینیان را افزایش داده‌اند.

در همین رابطه، هلال احمر فلسسطین از زخمی شدن هفت تن از شهروندان درپی تجاوز شهرک‌نشینان صهیونیست به مدرسه ابتدایی «عرب الکعابنه» در «المعرجات» در شمال غرب اریحا خبر داد.

حسن ملیحات، یکی از وکلا اعلام کرد که شهرک‌نشینان همچنان این مدرسه را محاصره کرده و دانش آموزان آن را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، شهرک نشینان صهیونیست امروز (دوشنبه) یک ساختمان مسکونی و قطعه زمینی را در شهرک «الطور» واقع در شرق شهر قدس اشغالی تحت کنترل خود درآوردند.

در همین رابطه، مرکز اطلاع‌رسانی «وادی حلوه » در بیت‌المقدس نیز اعلام کرد که شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت نیروهای رژیم اشغالگر به خیابان «الخلوه» در «الطور» و ساختمانی مسکونی یورش برده و اقدام به شکستن قفل‌ درهای آن، قرار دادن سیم‌های خاردار در اطراف آن و نصب دوربین‌های مداربسته کردند.

۷ زخمی در یورش شهرک‌نشینان به مدرسه‌ای در غور اردن

از ۲۸ اوت تاکنون، ارتش رژیم صهیونیستی به طور مکرر به استان‌های مختلف کرانه باختری حمله و عقب‌نشینی کرده و طی آن اقدام به کشتار و بازداشت فلسطینی‌ها کرده است.

طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت فلسطین بدون احتساب شهدای جدید، این حملات نظامی ۳۹ شهید از جمله هشت کودک و ۱۵۰ زخمی بر جای گذاشته است. همچنین بر اساس اظهارات مقامات محلی در کرانه باختری، خسارت قابل توجهی به زیرساخت‌ها و منازل وارد شده است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرده است که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۶۹۱ فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده و ۵۷۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha