• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403061106360
  • خبرنگار : 71145

افزایش انتقادها از نتانیاهو در پی کشف اجساد ۶ اسیر صهیونیست/ اظهارات بایدن درباره کشف اجساد

افزایش انتقادها از نتانیاهو در پی کشف اجساد ۶ اسیر صهیونیست/ اظهارات بایدن درباره کشف اجساد

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) ادعا کرد نیروهای ارتش با همکاری آژانس امنیت عمومی (شین بت) روز شنبه اجساد ۶ اسیر صهیونیست را از داخل یک تونل زیرزمینی در منطقه رفح پیدا کرده و به اسرائیل بازگرداندند.

به گزارش ایسنا، ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای گفت: اجساد ۶ اسیری که در حمله هفت اکتبر اسیر شده بودند و در رفح پیدا شده‌اند را شناسایی کردیم.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: تیم اختصاص داده شده به پرونده اسیران اداره منابع انسانی پس از تایید هویت آنها که در موسسه پزشکی قانونی و نهادهای وابسته به خاخام نظامی و پلیس اسرائیل انجام شد، خانواده‌های اسرا را مطلع کرد.

در بیانیه ارتش اشغالگر عنوان شده است ۶ اسیر عبارتند از: کارمل گات، عدن یروشالمی، هرش گلدبرگ پائولین، الکساندر لوبنوف، آلموگ ساروسی و افسر اوری دنینو.

۶ اسیر اسرائیلی

کانال ۱۱ عبری نیز گزارش داد که ۶ اسیر که ارتش اجساد آنها را پیدا کرد چند روز پیش زنده بودند.

همچنین «اور هلر» خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش اسرائیل اطلاعات قبلی از محل این ۶ اسیر نداشت و در نتیجه جستجو در تونل‌های نزدیک تونلی که اسیر فرحان القاضی در آن پیدا شد، این اسیران را یافته است.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش اشغالگر نیز گفت: افراد اسیر شده توسط حماس کشته شده‌اند و ما در حال بررسی جزئیاتی هستیم که به دست ما می‌رسد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: به خانواده ۶ اسیر که اجساد آنها در غزه کشف شده اطلاع داده شده است.

به ادعای این سخنگو، این ۶ جسد در یک کیلومتری محل بازداشت «فرحان القاضی» پیدا شد.

کاخ سفید مدعی شد: یک اسیر آمریکایی در میان ۶ جسدی است که توسط نیروهای اسرائیلی از تونلی در شهر رفح کشف شد.

کاخ سفید گفته نیروهای اشغالگر در ساعات اولیه امروز جسد ۶ اسیر اسرائیلی را از تونلی در زیر شهر رفح بیرون آوردند و افزود که مرگ «هرش گلدبرگ پائولین، تایید شده است.

در این باره «جو بایدن»، رئیس‌ جمهور آمریکا گفت:‌ اجساد ۶ گروگان (اسیر) از جمله «هرش گلدبرگ پائولین» اسرائیلی-آمریکایی در غزه پیدا شد.

بایدن با رجزخوانی ادامه داد: «اشتباه نکنید. رهبران حماس بهای این اقدام را خواهند پرداخت. ما به کار شبانه روزی ادامه خواهیم داد تا به توافقی برسیم که آزادی اسرای باقی مانده را تضمین کند.»

وی از «جان و راشل»، والدین این مرد جوان که «خستگی ناپذیر از پسرشان دفاع کردند» صحبت کرد و گفت که او «عمیق‌تر از آنچه که کلمات بتوانند بیان کنند، در غم آنها شریک است».

بایدن تاکید کرد که «به‌طور خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کرد تا اطمینان حاصل شود که هرش سالم و سلامت به خانواده‌اش بازمی‌گردد» و افزود: «خبر مرگ او قلب من را شکست.»

بایدن همچنین گفت: زمان آن رسیده جنگ در غزه پایان یابد و من نسبت به دستیابی به توافق آتش‌بس خوش بین هستم. 

وی افزود: فکر می‌کنم که می‌توانیم به توافق برسیم و حماس و اسرائیل گفتند که بر سر اصول توافق کرده‌اند.

«کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا هم تاکید کرد: من و بایدن هرگز از تعهد خود برای آزادی آمریکایی‌ها و اسیران اسرائیلی در غزه دست نخواهیم کشید.

«یائیر لاپید»، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: پسران و دختران ما مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند و در اسارت می‌میرند و نتانیاهو مشغول خرابکاری است. او به محور فیلادلفیا یا واکسن فلج اطفال علاقه ندارد، بلکه فقط به ائتلاف و حفظ اسموتریچ و بن گویر علاقه دارد. در این راه، خانواده‌ها و مردم اسرائیل را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: همچنان در کنار خانواده‌ها خواهیم بود، آنها را در آغوش می‌گیریم و در مواقع سخت از آنها محافظت خواهیم کرد.

لاپید در پلتفرم «ایکس» نوشت: «کل اسرائیل از این موضوع شوکه شده به جز کسانی که آن را رهبری می‌کنند، به جای عقد قرارداد برای آزادی اسیران که می‌توانست از مرگ هرش گلدبرگ پائولین، عدن یروشالمی جلوگیری کند، آنها بازی سیاسی می‌کنند و به جای نجات جان افراد بازداشت شده آنها را دفن می‌کنند.»

همچنین پایگاه‌های رسانه‌ای عبری نوشتند: برآوردهای ارتش نشان می‌دهد که این ۶ اسیر دیروز یا پریروز در جریان عملیات‌های ارتش در نزدیکی تونل‌هایی که در آنجا پیدا شدند، کشته شده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یکی از اسیران ماه‌ها پیش در فایل ویدئویی منتشر شده توسط گردان‌های القسام زنده ظاهر شده بود و از نتانیاهو خواست تا تبادل اسرا را تسریع کند. او یک اسیر اسرائیلی با تابعیت آمریکایی است و صبح امروز خبر مرگش اعلام شد.

رسانه‌ها با بیان اینکه پس از اعلام کشف اجساد ۶ اسیر صهیونیست توضیح دادند: ۱۰۱ اسیر همچنان در غزه هستند و از بین آنها ۳۵ نفر کشته شده‌اند.

نماینده خانواده‌های اسرای صهیونیست در این باره گفت: «نتانیاهو آدم ربایان را رها کرد! اکنون این واقعیت است. از فردا اسرائیل متزلزل خواهد شد.»

این نماینده ادامه داد: از مردم می‌خواهیم خود را آماده کنند. ما دولت را فلج خواهیم کرد.

خانواده‌های اسیران صهیونیست همچنین گفتند: اجساد پیدا شده دیروز در غزه نتیجه مستقیم معاملات نادرست نتانیاهو است.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نیز نوشت: خانواده‌های «اوری دنینو» و «عدن یروشالمی» اسرای اسرائیلی در غزه از کشته شدن این ۲ خبر دادند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت همچنین نوشت: خانواده هرش گلدبرگ پائولین نیز، بدون ارائه جزئیات بیشتری از مرگ وی خبر داد.

در حالی که این خانواده‌ها به نافرمانی مدنی، اعتصابات و تظاهرات علیه دولت «نتانیاهو» دعوت می‌کنند و ساعاتی از اعلام کشف اجساد اسرای صهیونیست‌ گذشته اما نتانیاهو همچنان سکوت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۰۹:۵۳

خوب کاری کردن دمشون گرم با نابود کردن یهودیان صلح و آرامش به جهان باز می‌گردد داعش و غیره همه توسط یهود به وجود آمده به امید منقرض شدن یهودیان

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۰۹:۵۹

جالبه بایدن گفته حماس باید تاوان این کار خود را پس دهد!!!!! بعد از ۱۱ ماه کشتار و قتل عام و نسل کشی ، هنوز دنبال چی هستی !!؟ آقای بایدن میشه بدونیم الان تو چند چندی ؟؟؟ تو کدوم عالم سیر میکنی ؟ هپروت؟

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۱۶:۰۷

کشته شدن این شش صحیونصیم آخرین میخی هست بر تابوت نتانیاهو کابینه سه چهار روز دیگر متلاشی میشود

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۱۶:۳۶

اینکه مردم اروپا در دفاع از کودکان غزه و توقف حملات جانیان اسراعیل تظاهرات می‌کنند کفایت نمی‌کند. دستگیری نتانیاهو و دستیاران او و یا اعدام انقلابی او باید در دستور کار ملت‌های دنیا قرار بگیرد. امروز در غرب، نئو نازیسم حاکم شده است و دموکراسی و حقوق!

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۱۶:۴۴

نتانیاهو برای اثبات قدرت دنیایی خود ،تمامی مردمان دنیا را نابود می‌کند حتی خود اسرائیل غاصب و کودک کش را و انشاءالله بعد از مرگ خود ،برای ادامه راه کثیفش فرزند خود را مامور این کار می‌کند.انشاالله بزودی نابودی نابودی اسرائیل از صفحه روزگار.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۱۷:۵۲

ب نظرمن کل اسراییل باید صاف بشه اسم اسراییل محو بشه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۲ ۰۲:۲۴

اسرائیل ۴۰ هزار انسان زن وکودک پیر وجوان را کشته حرفی نیست به در اسفل االسافلین که ۶ تا اسرائیلی به درک واصل شدند