• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۱
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403062415149
  • خبرنگار : 71604

آغاز به کار تاکسی‌های رباتیک «ویمو» در دو ایالت آمریکا از سال ۲۰۲۵

آغاز به کار تاکسی‌های رباتیک «ویمو» در دو ایالت آمریکا از سال ۲۰۲۵

تاکسی‌های رباتیک «ویمو» از اوایل سال ۲۰۲۵ در آستین و آتلانتا در دسترس خواهند بود.

به گزارش ایسنا، کاربران «اوبر»(Uber) در شهر آستین ایالت تگزاس و شهر آتلانتا ایالت جورجیا می‌توانند در اوایل سال ۲۰۲۵ از تاکسی‌های رباتیک «ویمو»(Waymo) در راستای مشارکت گسترده بین این دو شرکت استفاده کنند.

به نقل از تک کرانچ، تاکسی‌های خودران ویمو از اکتبر ۲۰۲۳ در برنامه اوبر در شهر فینیکس ایالت آریزونا در دسترس هستند. اوبر شراکت خودران را در سراسر مسیرهای حمل‌ونقل به دست آورده است و ماه گذشته اعلام کرد که با شرکت‌ آمریکایی «کروز»(Cruise) زیرمجموعه «جنرال موتورز»(General Motors) و شرکت بریتانیایی «ویو تکنولوژیز»(Wayve Technologies) نیز همکاری می‌کند.

براساس گزارش ویمو، سرویس سواری خودران «ویمو وان»(Waymo One) در سن‌فرانسیسکو، فینیکس و لس‌آنجلس اجرا می‌شود و حدود ۱۰۰ هزار سفر را در هفته ارائه می‌دهد. شرکت «AV» متعلق به شرکت «آلفابت»(Alphabet) آزمایش روبوتاکسی را اوایل سال جاری در آتلانتا آغاز کرد و به جابه‌جایی کارمندان خود در اطراف آستین پرداخت. این کار معمولا از اولین گام‌هایی است که ویمو پیش از آغاز ارائه خدمات سواری خود در بازارهای جدید برمی‌دارد.

ویمو خاطرنشان کرد که فقط کاربران اوبر می‌توانند از ناوگان خودروهای خودران «جگوار آی-پیس»(Jaguar I-PACE) در آستین و آتلانتا استقبال کنند. همچنین، تعداد محدودی از کاربران می‌توانند در هفته های آینده از طریق برنامه ویمو وان به خدمات سواری در آستین و آتلانتا دسترسی داشته باشند.

ویمو به تعداد خودروهای خود در این دو شهر اشاره‌ای نکرد اما گفت که ناوگان آن به مرور زمان به صدها وسیله نقلیه افزایش خواهد یافت. اوبر مدیریت ناوگان مانند تمیز کردن و تعمیر خودروها را بر عهده خواهد داشت و ویمو بر آزمایش و عملکرد خودروها نظارت خواهد کرد. همچنین، ویمو کمک‌های کنار جاده‌ای و سایر عملکردهای پشتیبانی را ارائه خواهد داد.

این شرکت گفت که به فعالیت ویمو وان در بازارهای کنونی و آینده ادامه خواهد داد. «ایتان تیچر»(Ethan Teicher) سخنگوی ویمو گفت: ما در بررسی بازارهای آینده هم خدمات وی وان متعلق به خود، هم خدمات تحت مدیریت خود و همچنین مدل‌های مشارکتی وی وان را در نظر خواهیم گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha