• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403060704433
  • خبرنگار : 71342

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

اجرای نمایش «ستوان اینیمشور» در خانه هنر دیوار، خودکشی به سبک نیچه در جشنواره ونکوور، آغاز دوره اکران آنلاین سینما حقیقت و... از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

نمایش «ستوان اینیمشور» با طراحی و کارگردانی هستی حسینی از ۲۲ شهریور در خانه هنر دیوار روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا، نمایش «ستوان اینیشمور» نوشته مارتین مک‌دونا و با طراحی و کارگردانی هستی حسینی اجرای عمومی خود را از ۲۲ شهریور در خانه هنر دیوار آغاز می‌کند.

پیش‌فروش بلیت این اثر نمایشی نیز از ساعت ۱۱ روز شنبه ۱۰ شهریور از طریق سایت تیوال آغاز می‌شود.

در نمایش «ستوان اینیشمور» به ترتیب حروف الفبا، پویا انصاری، امیر باباشهابی، علی دالوند، حمید عاشوری، محمد عبدالوند، عاطفه کوشکی، امیرحسین ویژگی، به ایفای نقش می‌پردازند.

طراح نور: گروه طراحان تئاتر مستقل تهران، طراح گرافیک: صالح تسبیحی، موسیقی و طراح صدا: حمیدرضا حسینی، مشاور گریم: سارا اسکندری، عکاس: ساینا قادری، منشی صحنه: کیمیا صوبری، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: پویا انصاری، دستیار لباس و آکس‌سوآر: نیوشا طورانی، دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان نمایش «ستوان اینیشمور» چنین آمده است: چهار تا آدم کشته شده، دو تا گربه، موهای من خراب شده، قلب شکسته خواهرم، همه‌اش به خاطر اینه که تو رفته بودی ولگردی؟!

«ستوان اینیشمور» با مدت‌زمان ۷۰ دقیقه، ساعت ۲۱ به صحنه می‌رود.

«خودکشی به سبک نیچه» در جشنواره ونکوور 

فیلم کوتاه «خودکشی به سبک نیچه» به نویسندگی و کارگردانی پیام کردستانی و تهیه‌کنندگی مشترک پیام کردستانی و بهمن رضائی که در شهرک سینمایی غزالی فیلمبرداری شده بود، در بخش مسابقه فیلم کوتاه چهل و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور با آثاری از سراسر جهان به رقابت می‌پردازد.

چهل و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور (VIFF) از ۲۶ سپتامبر تا ۶ اکتبر (پنجم الی پانزدهم مهرماه) در شهر ونکوور کشور کانادا برگزار می‌شود. 

این رویداد هنری با هدف افزایش درک متقابل میان ملت‌ها از طریق سینما، توسعه هنر سینما، ایجاد ارتباط بین حرفه‌ای‌های صنعت سینما و پیشرفت سینما، سالانه به مدت ۱۰ روز علاقه‌مندان سینما را از سراسر جهان دور هم گرد می‌آورد.

جشنواره فیلم ونکوور که از سال ۱۹۸۲ آغاز به‌کار کرده، مورد تأیید جوایز سینمایی کانادا (Canadian Screen Awards) است و از جمله فستیوال‌های رده الف جهانی به شمار می‌آید.

فیلم کوتاه «خودکشی به سبک نیچه» پیش از این در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران موفق به دریافت ۴ جایزه اصلی (برگ زرین بهترین فیلم، برگ زرین بهترین فیلمنامه اقتباسی، برگ زرین بهترین تدوین و دیپلم افتخار بهترین طراحی صحنه و لباس) شد.‌ همچنین نامزد سیزدهمین دوره ایسفا (انجمن فیلم کوتاه ایران) بود و در جشنواره فیلم‌های کُردی برلین نیز جایزه بهترین فیلم را به دست آورده بود و در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه شد.

بختیار پنجه‌ای، فرشید گویلی، اسوه صادقی، سعید احمدی، محمدرئوف محمدی و حضور مریم بوبانی بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «وقتی تنها قابلهٔ شهر تصمیم به خودکشی می‌گیرد...» 

عواملی که در ساخت این فیلم همکاری داشته‌اند، عبارتند از تهیه‌کنندگان: پیام کردستانی و بهمن رضائی، نویسنده و کارگردان: پیام کردستانی، مجری طرح: حسین بشگرد، مدیر تولید: جواد راهزانی، مدیر فیلمبرداری: بهروز بادروج، تدوین: حمید نجفی‌راد، صدابردار: هادی ساعدمحکم، صداگذار: آرش قاسمی، طراح صحنه و لباس: امین جهانی، اصلاح رنگ: مهران دوستی، جلوه‌های ویژه بصری: مصطفی حبیبی، طراح گریم: لیلا ثانی، سرپرست گروه کارگردانی: سعید غلامی، دستیار یک کارگردان: بهمن رضائی، دستیار دو کارگردان: سیاوش وزیری، منشی‌صحنه: آیلار تقوی، استوری بُرد: نیکی شریف‌پور، عکاس صحنه: شهرام جهان‌سوز، عکاس پشت‌صحنه: آیدا حافظی، تیزر: هادی احمدی و امین محمدی، طراح پوستر: محمد روح‌الامین، طراح پرس‌کیت: سوگل ضامنی، مدیر تدارکات: پژمان ذوالقدر و مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی.
.
پخش بین‌الملل این فیلم را الهه طه‌ئی بر عهده دارد.
 

آغاز دوره آنلاین مدرسه مستند حقیقت
آموزش‌های آنلاین فاز اول مدرسه مستند حقیقت با ارسال نام کاربری و رمز عبور برای هریک از هنرجویان آغاز شد.
با پایان تصویربرداری کلاس‌های آموزشی سه استاد ترم مقدماتی، ویدیوهای حامد (محمد) شکیبانیا، رضا تیموری و رامتین شهبازی بارگذاری شد. هنرجویانی که برای گذراندن این کلاس‌ها ثبت نام کرده بودند، با دریافت لینک سامانه آموزشی مربوطه و نام کاربری و رمز عبور، می‌توانند این ویدیوهای آموزشی را ببینند.

حامد شکیبانیا (سینمای مستند، یک مرور مقدماتی)، رضا تیموری (آشنایی مقدماتی با فیلمبرداری در سینمای مستند) و رامتین شهبازی (مقدمه‌ای بر پژوهش در سینمای مستند) را در ترم مقدماتی مدرسه مستند حقیقت ارائه کرده‌اند .هنر جویان ثبت نام شده، دو ماه فرصت دارند تا ویدئوهای مربوطه را ببینند، سپس از طریق مصاحبه برای ثبت نام در ترم اول انتخاب می‌شوند.

مدرسه مستند حقیقت به همت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و زیر نظر واحد پژوهش برگزار می‌شود.

«آتل» دست پر از هند برگشت
انیمیشن کوتاه «آتل» ساخته مهدی صدیقی (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) برنده جایزه بهترین انیمیشن بخش بین‌الملل دهمین جشنواره شیملای هندوستان شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، انیمیشن «آتل» درباره راننده‌ای است که در جاده خاکی به کمک بازوی مکانیکی که روی کامیون قرار دارد، در حال تعویض تیرهای چراغ برق چوبی قدیمی با تیرهای بتنی جدید است. او با پرنده‌ای که روی یکی از تیرهای چوبی لانه دارد، درگیر می‌شود.

جشنواره شیملا، در شیملا، بزرگترین شهر ایالت هیماچال، در شمال هند برگزار می‌شود. 108 فیلم در این دوره از جشنواره نمایش داده شد، جشنواره امسال، از 26 تا 28 مردادماه برگزار شد.

«آتل» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

همکاری جشنواره بین‌المللی فیلم ورزشی ایران و کمیته ملی المپیک تاجیکستان

در نشست نماینده فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی در منطقه غرب آسیا با دبیر کل کمیته ملی المپیک تاجیکستان بر همکاری مشترک این کشور با جشنواره فیلم ورزشی ایران تاکید شد.

سیدمجتبی علوی، نماینده فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی(FICTS) در منطقه غرب آسیا در دیدار با موزونه چاریوا، دبیر کل کمیته ملی المپیک تاجیکستان اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران به دوره چهاردهم خود رسیده است و تاکنون با استقبال فیلمسازان حدود ۶۰ کشور مواجه شده است.

وی افزود: در این نشست که در دوشنبه، پایتخت کشور تاجیکستان برگزار شد، بر حمایت کمیته ملی المپیک تاجیکستان از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران به عنوان پایگاه منطقه ای در غرب آسیا تاکید شد و باتوجه به اینکه رییس جمهور کشور تاجیکستان، رییس کمیته ملی المپیک این کشور است و همواره بر اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری به ویژه برپایی این گونه رویدادها که باعث معرفی فرهنگ قوی فارسی و شاخصه‌های کشور رو به توسعه دارد اهمیت خاصی قائل است و بدون تردید از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم های ورزشی در کشور تاجیکستان استقبال خواهد کرد.

علوی در پاسخ به این سوال که چرا به رغم پیشنهادات متعدد از کشورهای آسیایی به ویژه کشورهای عربی، تاجیکستان مقصد اولیه برای گسترش حوزه کاری در ژانر ورزشی انتخاب شده است افزود: ایران و تاجیکستان اشتراکات فرهنگی فراوانی به ویژه همزبانی و مناسبات قومی و سرزمینی دارند و این اشتراک مارا بر آن داشت برای برگزاری مشترک چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران به عنوان اولین دوره در شهر دوشنبه پیشنهاد شود.

وی تاکید کرد: بر این اساس طرح توجیهی، شیوه برگزاری، درآمدزایی و هزینه‌ها و… تقدیم دبیرکل کمیته ملی المپیک تاجیکستان شد.


عزت‌الله انتظامی و فیلم سینمایی «کمال‌الملک» در بیست و چهارمین قسمت «صداهای ابریشمی» 

بیست و چهارمین قسمت از پادکست «صداهای ابریشمی» این هفته درباره زندگی و فعالیت‌های زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی و گروه دوبلاژ فیلم سینمایی «کمال‌الملک» منتشر می‌شود. 

بیست و چهارمین قسمت از پادکست «صداهای ابریشمی» که پنجشنبه ۸ شهریور ماه منتشر می‌شود، به زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی اختصاص دارد و بخش دوم این پادکست نیز به گروه دوبلاژ فیلم سینمایی «کمال‌الملک» می‌پردازد.

«صداهای ابریشمی» برنامه‌ای با محوریت معرفی هنرمندان مهم دوبلاژ و فیلم‌های شاخص در زمینه دوبله است.

این برنامه روز پنجشنبه ساعت ۱۹ در سایت سوینا منتشر می‌شود.

علی باقرلی نویسنده و کارشناس این برنامه است و مرجان طبسی نیز آن را تدوین کرده است.

پادکست «صداهای ابریشمی» با حمایت دکتر نهال سناوندی و دکتر حسین ارباب‌زاده، زیر نظر گلاره عباسی مدیر و موسس سوینا تولید می‌شود.

در قسمت‌های پیشین پادکست «صداهای ابریشمی» به هنرمندان دوبله از جمله منوچهر اسماعیلی، ژاله کاظمی، نصرالله مدقالچی، بهرام زند، رعفت هاشم‌پور، شهلا ناظریان، منوچهر انور، نیکو خردمند، ایرج ناظریان، جلال مقامی، مینو غزنوی، منوچهر زمانی، تاجی احمدی، حسین عرفانی، ایرج رضایی، علی کسمایی و معرفی گروه دوبلاژ فیلم‌هایی سینمایی مادر، اتوبوسی به نام هوس، محمد رسول‌الله، شرلوک هلمز، دیوانه از قفس پرید، کازابلانکا، باد صبا، بدنام، پدرخوانده، هفت، آهنگ برنادت، پلنگ صورتی، جولیا، دره چه سرسبز بود، مردی که می‌خواست سلطان باشد، آوای موسیقی و دسته سیسیلی‌ها پرداخته شده است.
بررسی دوبلورهای نقش‌های شون کانری، آلن دلون لورل و هاردی و گویندگان برتر سینمای کمدی از دیگر قسمت‌های «صداهای ابریشمی» بوده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha