• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۵
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403060100010
  • خبرنگار : 71036

خبر به‌روز رسانی شد/

همگام با زوار، ۲ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

همگام با زوار، ۲ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایسنا/تهران آنچه می‌خوانید اخبار امروز پنجشنبه اول شهریورماه، درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

مرکزی- ثبت‌نام ۵۷ هزار زائر اربعین از استان مرکزی

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی گفت: از مجموع سه میلیون و ۲۷ هزار و ۳۷۵ نفر در کشور تاکنون ۵۷ هزار و ۶۷ نفر برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین از این استان در سامانه سماح ثبت نام کرده و متقاضی اعزام شده‌اند.

حمیدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه استان مرکزی در میزان اعزام زائران برای اربعین حسینی رتبه پازدهم کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: آمار زائران اعزامی از استان مرکزی در اربعین امسال نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است که پس از اتمام اعزام زائران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به خدماتی که به زائران اربعین از استان مرکزی ارائه می شود گفت: ۳۰ موکب استان مرکزی از زرندیه تا نقطه صفر مرزی مهران در بخش‌های پذیرایی، اسکان، خدمات خودرویی، سلامت و تغذیه به زائران حسینی خدمات ارائه می‌کنند. ۵۲ موکب این استان نیز در سامرا، کاظمین، نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند.

کرمان- جزئیات راهپیمایی جاماندگان اربعین در رفسنجان اعلام شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان جزئیات راهپیمایی جاماندگان اربعین در این شهر را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام سید مرتضی نقیب‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، آئین راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در رفسنجان همزمان با روز اربعین و با حضور عاشقان حضرت اباعبدالله(علیه السلام) برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: امسال تنها یک برنامه مرکزی پیاده‌روی اربعین در شهرستان رفسنجان اجرا می‌شود که از پل ماهونک به سمت امامزاده سید غریب خواهد بود.

وی با بیان این‌که برنامه راس ساعت ۶ صبح از پل ماهونک آغاز می‌شود، افزود: مردم در مسیر از جمله روستاهای لاهیجان، سعیدآباد، شاهرخ آباد به این راهپیمایی عظیم می‌پیوندند و باشکوه بی نظیری این برنامه اتفاق می‌افتد و و قرائت زیارت اربعین را در پایان خواهیم داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان عنوان کرد: هیات‌های مختلفی برای ارائه خدمات فرهنگی، پذیرایی و توزیع غذا، ناهار، صبحانه و ... از زائران اعلام آمادگی کرده‌اند و ان‌شاءالله حال و هوای مسیر راهپیمایی اربعین در اینجا هم ایجاد خواهد شد.

سمنان- انجام ۶ پرواز اربعینی از فرودگاه‌ سمنان و شاهرود به مقصد نجف

استاندار سمنان گفت: تا کنون ۶ پرواز ویژه زائران اربعین از فرودگاه‌های بین‌المللی سمنان و شاهرود به مقصد نجف و بالعکس انجام شده است.

سید محمدرضا هاشمی بعد از ظهر امروز، شهریور ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: وجود دو فرودگاه بین‌المللی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود، طرفیتی مناسب به‌منظور انجام سفرهای هوایی آسان از مقصد استان به عتبات عالیات است که خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده و همراهی مدیران ملی و استانی و همچنین پیگیری نمایندگان مردم در شهرستان‌های استان در ایام اربعین امسال تا کنون ۶ پرواز از مقصد فرودگاه‌های سمنان و شاهرود به نجف اشرف و بالعکس به انجام رسیده و تا پایان ایام اربعین نیز ۶ پرواز دیگر محقق خواهد شد.

خوزستان- استقرار ۲ دستگاه آزمایشگاه سیار کیفیت آب در پایانه‌های مرزهای خوزستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در مرزهای شلمچه و چذابه ۲ دستگاه آزمایشگاه سیار سنجش کیفیت آب مستقر شده است.

صابر علیدادی در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح اقدامات آبفا خوزستان در حوزه آزمایشگاهی و نظارت بر کیفیت و سلامت آب شرب استان در ایام اربعین۱۴۰۳، اظهار کرد: برای اطمینان از سالم بودن آب آشامیدنی و جلوگیری از هرگونه آلودگی، با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه مرکزی آبفای استان، اقدامات خاصی انجام و کیفیت و سلامت آب، به صورت روزانه و مستمر پایش می‌شود.

خراسان رضوی- بیش از ۲۰۰۰ زائر افغانستانی اربعین وارد مرز دوغارون شدند

فرماندار تایباد گفت: تا به امروز پنج‌شنبه ۲۰۳۰ نفر زائر افغانستانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی و عزاداری‌های پایانی ماه صفر از طریق گذرگاه مرزی دوغارون وارد کشور شدند.

مهدی شیردل در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز پنج شنبه سومین روزی است که پذیرای زائرین اربعین در مرز برادری گذرگاه زمینی دوغارون شهرستان تایباد هستیم.

وی با اشاره به اینکه روز به روز بر تعداد زائران افزوده می‌شود، تصریح کرد: امروز برابر گزارش‌های سرکنسولگری ایران در کشور افغانستان ۱۵۰۰ نفر نیاز ناوگان مسافری ایرانی برای زائران بوده است.

فرماندار تایباد با بیان اینکه این آمار به جز زائرانی هست که با اتوبوس‌های افغانستانی آمده‌اند، افزود: طی دو روز گذشته ۵۳۰ زائر افغانستانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی و عزاداری‌های پایانی ماه صفر از طریق گذرگاه مرزی دوغارون وارد کشور شدند.

ایلام_ تردد از مرز مهران به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید

استاندار ایلام گفت: تعداد تردد زائران اربعین در مرز بین‌المللی مهران از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گذشت. 

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز پنجشنبه ۱ شهریورماه ۱۴۰۳، پس از بازدید از  پارکینگ بزرگ اربعین، پایانه شهید سلیمانی مرز مهران و پایانه شهید رئیسی(برکت)، در نشست ستاد اربعین مرکز مانیتورینگ (سازمان راهداری) با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: قبل از سال ۹۸ زوار برای مسیر حد فاصل ایلام - مهران ساعت‌ها گرفتار ترافیک بودند که با احداث چندین تونل و چهارخطه شدن مسیر ایلام به مهران، شاهد تسهیل تردد زوار و ترافیکی روان هستیم.

وی افزود: طی سه سال اخیر، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در همه مسیرهای پرتردد استان و به ویژه شهرستان مهران احداث شده و در اختیار زوار قرار گرفته است.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام در خصوص تحول در زیرساخت‌های پایانه شهید رئیسی(برکت)، گفت: این پایانه با ۴۸ هکتار، در گذشته هیچ ساختار و زیرساختی نداشت که طی سه سال گذشته با اهتمام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استان، این پایانه تکمیل شده است.

دکتر بهرام‌نیا در خصوص مترددین از مرز مهران گفت: از اول صفر تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرز مهران خارج  و حدود ۷۰۰ هزار زائر هم از زیارت عتبات عالیات برگشتند و از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.

وی اضافه کرد: ۷۸ درصد زوار با وسایل نقلیه شخصی  و ۲۲ درصد با ناوگان حمل و نقل عمومی برای زیارت عتبات عالیات و تردد از مرز مهران وارد این شهرستان شدند.

استاندار ایلام با اشاره به تونل بزرگ کبیرکوه، گفت: این تونل با طول بیش از ۷ کیلومتر با توجه به قولی که به مردم داده بودیم در اربعین به‌صورت موقت زیر بار ترافیک رفت. برای این تونل تا قبل از دولت سیزدهم ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده بود اما در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۱۵۰میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و تا تکمیل کامل، ۲ هزار و ۹۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

ایلام- زیرساخت‌های ایجاد شده اربعین در ایلام چشمگیر است

وزیر جدید راه و شهرسازی در مرز مهران گفت: زیرساخت‌های ایجاد شده برای زائران در مرز مهران چشمگیر است.

دکتر فرزانه صادق در قرارگاه حمل و نقل پایانه مسافربری شهید رئیسی (برکت) اظهار کرد: بازخوردها از این بازدید، زیرساخت‌های به‌وجود آمده برای خدمات‌رسانی به زوار و سهولت رفت و آمد زائران حسینی در مرز مهران است که این ایجاد این زیرساخت چشمگیر است و نمی‌توان بر آن چشم بست.

وی افزود: خدمت به زائران حسینی تمام شدنی نیست و این حماسه باید ادامه داشته باشد، لذا نوع خدمت و بهبود خدمت هم باید ادامه داشته باشد و دولت چهاردهم مقید به تحقق زیارت امن، آسان و ارزان است که تحقق این مهم دغدغه مقام رهبری نیز است‌.

خوزستان_جلسه بررسی آخرین تمهیدات برای زائرلن اربعین در مرز چذابه

جلسه بررسی آخرین تمهیدات برای زائرین اربعین در مرز چذابه با حضور استاندار خوزستان برگزار شد.

در این جلسه آخرین اقدامات انجام شده در مرز شلمچه از جمله تمهیدات بهداشتی، هلال احمر، آتش نشانی، مه‌پاش، سایه‌بان، آب آشامیدنی، سردکننده‌ها، سایت پسماند، تدارک و استقرار ۱۳۰ اتوبوس، وسایل نقلیه شامل ون ها و تاکسی، تقویت شبکه برق، ساماندهی پارکینگ مرزی و … مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، همچنین پیش از این نیز معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از پیش بینی بیش از ۹۰۰ ناوگان اتوبوسی برای جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) از مرزهای استان خبر داده بود که بر این اساس تعداد ۷۳۰ اتوبوس در پایانه مرزی شلمچه و ۲۵۰ اتوبوس در پایانه مرزی چذابه برای جابجایی زائران اربعین حسینی(ع) پیش‌بینی شده است.

اردبیل_آیین پیاده‌روی خانوادگی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل از برگزاری آیین پیاده‌روی خانوادگی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در اکثر شهرها و برخی روستاهای استان در روز یکشنبه ۴ شهریور خبر داد.

رضوان باقلاچی یکم شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور، در اکثر شهرها و برخی روستاهای استان اردبیل نیز آیین پیاده‌روی خانوادگی جاماندگان اربعین حسینی(ع) روز یکشنبه ۴ شهریور برگزار خواهد شد.

وی افزود: این پیاده‌روی در شهر اردبیل ساعت ۱۰:۳۰ از عالی‌قاپو تا امام‌زاده سیدصدرالدین(ع) به‌مدت یک ساعت برگزار می‌شود و نماز ظهر و مراسم عزاداری و احسان هم در بقعه امام‌زاده سیدصدرالدین(ع) انجام خواهد شد.

قزوین_تمهیدات ترافیکی روز اربعین در قزوین

رئیس پلیس راهور استان قزوین ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله(ع)، تمهیدات ترافیکی راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در شهر قزوین را اعلام کرد و از عزاداران حسینی خواست با پلیس همکاری کنند.

سرهنگ علی آسیایی ضمن تسلیت ایام حزن آل‌الله(ع)، از پیش‌بینی تمهیدات ویژه ترافیکی جهت برقراری نظم و امنیت ترافیکی روز اربعین حسینی در شهر قزوین خبر داد و اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، شیفتگان آن حضرت و جاماندگان سفر اربعین به عزاداری در شهرها پرداخته و ارادت قلبی خود را به ساحت پاک و مقدس آن امام همام به منصه ظهور می‌گذارند، به همین منظور پلیس راهور نیز تمهیدات ترافیکی و محدودیت‌هایی جهت سهولت در تردد در نظر گرفته است.

وی افزود: این محدودیت در مرکز استان از ساعت ۹ صبح روز چهارم شهریور و در مسیر منتهی به مراسم راهپیمایی اجرا شده و از تردد وسایل نقلیه در این مسیرها جلوگیری و خودروهای پارک شده با استفاده از جرثقیل به پارکینگ منتقل خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در خصوص مسیر راهپیمایی و محدودیت‌های ایجاد شده خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز اربعین از میدان میرعماد- خیابان نادری- میدان آزادی- خیابان پیغمبریه- خیابان شهدا به سمت امامزاده حسین(ع) برگزار خواهد شد و  پارک و عبور خودرو از تمامی ورودی‌های کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی به این مسیرها در هر ۲ ضلع شرقی و غربی مسدود و محدودیت کامل اعمال می‌شود.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: تردد وسایل نقلیه به‌ویژه موتورسیکلت‌ها در طول مسیر راهپیمایی ممنوع بوده و مأموران راهنمایی و رانندگی با موتورسیکلت‌سوارانی که اقدام به تردد در محل برگزاری راهپیمایی کنند، برخورد خواهند کرد.

گیلان_حادثه تصادف اتوبوس زائران دانشجوی گیلانی تلفات جانی نداشت

حادثه امروز اتوبوس حامل دانشجویان زائر بسیجی اربعین حسینی خوشبختانه تلفات جانی نداشت و تنها ۷ نفر دچار مصدومیت جزئی شدند.

روابط‌عمومی سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان اعلام کرد: به استحضار مردم شریف گیلان می‌رساند در ساعت ۵ بامداد امروز (پنج‌شنبه ۱ شهریورماه ۱۴۰۳) یکی از اتوبوس‌های حامل دانشجویان خواهر اعزامی در قالب کاروان بسیج دانشجویی استان گیلان که در حال بازگشت از پیاده‌روی اربعین بودند در حوالی شهرستان قزوین دچار حادثه شد که با الطاف الهی و همچنین به مدد نگاه ویژه امام حسین (ع) خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته و متأسفانه فقط هفت نفر از دانشجویان دچار مصدومیت جزئی شده‌اند که فوراً به بیمارستان‌های هم‌جوار جهت طی مراحل درمانی اعزام شدند.

سیستان و بلوچستان_تردد زائرین پاکستانی بدون استفاده از ناوگان سیستان‌وبلوچستان

رضا جعفری مسئول کمیته حمل‌ونقل اربعین سیستان و بلوچستان بیان کرد: تمامی زائران پاکستانی که از سمت پاکستان وارد کشور ایران می‌شوند موظف‌اند با اتوبوس‌های کشور خودشان وارد کشور شوند، امسال بر خلاف سال‌های گذشته این اتفاق افتاد و ۹۰ درصد زائران پاکستانی با اتوبوس‌های پاکستانی وارد کشور شدند.

وی افزود: اتوبوس‌های استان برای زوار پاکستانی رزرو نشده؛ اما تعدادی از اتوبوس‌های سیستم راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بنا بر مأموریتی که کشور مصوب کرده باتوجه‌به ظرفیتی که در پیک اربعین برای جابه‌جایی مسافران اربعین حسینی وجود دارد برای مرزهای غربی رزرو شده‌اند.

جعفری با بیان اینکه کمبود اتوبوس به ایام اربعین مربوط نمی‌شود، تصریح کرد: اگر مردم گلایه‌ای در خصوص پایانه‌های مسافربری و عدم خدمت‌رسانی آنها دارند، قطعاً همه این مسائل به حوزه اربعین باز نمی‌گردد و اتوبوس‌های رزروی برای رفت‌وآمد مردم در نظر گرفته شده است؛ اما اگر شکایتی دارند به مجموعه راهداری و حمل‌ونقل استان و استانداری مراجعه کنند و ما هم با جدیت تمام موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی در پایان گفت: اتوبوس‌های استان در اختیار زوار نیست و آنها با اتوبوس‌های رزروی خود به‌سوی کربلا مشرف می‌شوند مگر در مواردی کم که اتوبوس‌ها دچار مشکل یا نقص فنی شوند.

همدان_بزرگترین ایستگاه صلواتی غرب کشور در مسیر خدمت به زائران حسینی

هر ساله شهرستان اسدآباد در رویداد و همایش بزرگ اربعین حسینی شاهد تردد ۷۰ درصد زائران از این مسیر بوده که برای خدمات رسانی و استقبال و پذیرایی از این زائران حسینی خیرین و مردم با مشارکت اعتقادی و خالصانه با خدمات دهی و استقبالی درخور و شایسته خاطره خوشی را برای زائران این محور در مسیر بزرگراه کربلا به یادگار می گذارند تا آنان نیز در این پروژه اعتقادی بزرگ سهمی هر چند ناچیز داشته باشند.

مسئول ایستگاه صلواتی شهید قهاری اسدآباد گفت: ایستگاه صلواتی «شهید قهاری» واقع در گردنه اسدآباد به عنوان بزرگترین ایستگاه صلواتی غرب کشور بوده که فعالیت آن از ۲۳ مردادماه آغاز شده و تا ششم و یا هفتم شهریور ماه ادامه خواهد داشت و با کمک خیرین در مسیر رفت و برگشت زائران خدمات مناسبی را به زائران در حال ارائه است.

حاج سلطانعلی هادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به سابقه ۱۱ ساله ایستگاه صلواتی شهید قهاری اسدآباد، تصریح کرد: این ایستگاه توزیع ۸۰ هزار پرس غذای گرم در وعده ‌های غذایی شام و ناهار و توزیع ۵۰ هزار میان وعده را در برنامه خود از ابتدای فعالیت ایستگاه تا پایان آن جز برنامه دارد.

 وی با اشاره به توزیع وعده‌های غذایی بین زائران اعم از صبحانه، ناهار و شام و میان وعده، تصریح کرد: ۲۲۰ خدام در سه شیفت شبانه روزی در این ایستگاه مشغول خدمت به زائران هستند که در این ارتباط یک شیفت به بانوان اختصاص دارد ضمن اینکه آشپزخانه مرکزی که در داخل شهر در مسجد صاحب زمان است با همکاری بانوان ، پشتیبانی از این ایستگاه‌ صلواتی را برعهده دارد.

قم_برگزاری اجتماع «دلدادگان حسینی؛ رهپویان مهدوی» در مسجد جمکران

معاون فرهنگی آستان مقدس مسجد جمکران از برگزاری اجتماع بزرگ «دلدادگان حسینی رهپویان مهدوی» برای عرض تسلیت عزاداران حسینی به محضر صاحب عزا، امام زمان(عج) در این مکان مقدس خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد باقر ولدان امروز یکم شهریورماه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی، به تشریح برنامه‌های آستان مقدس مسجد جمکران در روز اربعین پرداخت و اظهار کرد: طبق سنت هر ساله، امسال نیز عزاداران حسینی در روز اربعین، مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا آستان مقدس مسجد جمکران را برای عرض تسلیت به محضر صاحب عزا با پای پیاده طی خواهند کرد.  

کرمانشاه_تردد بیش از ۶۰۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی

 به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از ابتدای ماه صفر تا پایان روز گذشته(۳۱ مرداد) بیش از ۶۰۰ هزار نفر از مرز خسروی تردد کرده‌اند.

سید شهرام کهریزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا پایان روز گذشته(۳۱ مرداد) ۶۰۰ هزار ‌و ۹۵۲ نفر از پایانه مرزی خسروی تردد کرده‌اند.

وی تعداد افرادی که روز گذشته از مرز خسروی تردد کردند را  نیز ۶۱ هزار و ۵۱۷ نفر ، گفت: از این تعداد۲۷ هزار و ۱۳۸ نفر از مرزی خسروی خارج و ۳۴ هزار و ۳۷۹ نفر از این مرز وارد کشورمان شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تعداد زوار ایرانی که روز گذشته از مرز خسروی خارج شدند ۲۶ هزار و ۸۵۳ نفر و تعداد زوار ایرانی که از این مرز به کشور برگشتند نیز ۳۴ هزار و ۲۵۸ بودند.

کهریزی با بیان اینکه با افزایش قابل توجه بازگشت زوار از مرز خسروی مواجهیم، عنوان کرد: موج بازگشت زوار آغاز شده و طی دو، سه روز آینده پیک بازگشت زوار را شاهد خواهیم بود.

وی تردد در مرز خسروی و محورهای استان را روان اعلام کرد و از زوار خواست هنگام بازگشت عجله و شتاب نکنند.

قم_مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در قم اعلام شد

مسیر پیاده‌روی بازماندگان و دلدادگان اربعین حسینی استان قم در روز اربعین ۱۴۰۳ اعلام شد.

پیاده‌روی دلدادگان اربعین در شهر قم در روز اربعین از ساعت ۱۵/۳۰ تا ۲۰ از ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد جمکران برگزار می‌شود و ویژه برنامه‌ای از ساعت ۱۷ در مسجد مقدس جمکران برنامه‌ریزی شده است.

پیاده‌روی بازماندگان اربعین حسینی در بخش مرکزی کهک از ساعت ۱۰ صبح از ابتدای امام‌زاده عباس روستای ورجان تا امام‌زاده ابراهیم(ع) و بخش فردو کهک از ساعت ۱۰ از ابتدای میدان امام حسین(ع) تا چهارراه امام‌زاده بوره برگزار خواهد شد.

جاماندگان قنوات هم می‌توانند در روز اربعین از ساعت ۸/۳۰ از ابتدای مسجد صاحب‌الزمان(عج) تا امام‌زاده طیب طاهر(ع) در این آئین شرکت کنند.

مسیر پیاده روی روز اربعین در بخش جعفریه از ساعت ۱۰ صبح از ابتدای گلزار شهدا تا مقبره شهدای گمنام و دستجرد نیز از ابتدای شهر دستجرد تا امام‌زاده زکریا(ع) خواهد بود.

فارس_کمبودی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین در نجف مشاهده نمی‌شود

قائم مقام تولیت عتبه مقدسه علویه، حرم مطهر امیرالمومنین(ع)، با اشاره به حضور گسترده زائران اربعین بیان کرد: در نجف اشرف خدمات به صورت کامل ارائه می‌شود و هیچ کمبودی مشاهده نشده است.

حیدر ابو فاطمه در حاشیه بازدید از موکب اوقاف فارس در نجف اشرف، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در مورد خدمات موکب‌ها گفت: طبق سنوات قبل از لحاظ پزشکی، بهداشتی و غذا همه چیز مهیا بوده است و خدمات به نحو احسن ارائه شده است.

وی اظهار داشت: به دلیل گرمای هوا و گرمازدگی زائرین و همچنین کمبود آب بدن به جز در موارد خاص، خدمات درمانی به صورت کامل ارائه شده و کمبودی احساس نشده است.

 کرمانشاه_فعالیت ۶ مرکز درمانی شبانه روزی در مسیر تردد زوار اربعین در کرمانشاه

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان کرمانشاه از فعالیت شش مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی در مسیر تردد زوار اربعین در استان خبر داد و افزود: در این مراکز تمام خدمات از جمله خدمات دندانپزشکی بصورت رایگان به زوار ارائه می‌شود.

کیوان کنجوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فعالیت شش مرکز شبانه روزی بهداشتی درمانی در مسیر تردد زوار اربعین گفت: این مراکز در بیستون، حمیل، ماهیدشت، گواور، دالاهو و مرز خسروی مستقر هستند.

تهران_آب‌رسانی به موکب‌های جاماندگان اربعین

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران از آب‌رسانی به موکبهای جاماندگان اربعین حسینی خبر داد.

 «سعید منصور بقایی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: مطابق برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده در اربعین امسال نیز همچون سال های گذشته وظیفه سقایی و آب رسانی به موکبها و عزاداران نصیب و قسمت شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران شده است.

منصور بقایی در ادامه با اشاره به استقرار تانکرهای آب رسانی در مسیر راهپیمایی سوگواران و جاماندگان اربعین، خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها و تمهیدات صورت گرفته خودروها و تانکرهای آب رسانی این شرکت به همراه تجهیزات و نیروی انسانی لازم به محل استقرار موکب‌ها اعزام می‌شوند تا سقایی سوگواران جاماندگان اربعین حسینی را انجام دهد.

کرمانشاه- همه چیز برای موج بازگشت زوار از مرز خسروی فراهم است

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به شروع موج بازگشت زوار اربعین، گفت: در حال حاضر همه چیز برای بازگشت زوار از مرز خسروی فراهم است.

جعفر امامیان از توسعه سایه‌بان‌های مرز خسروی خبر داد و افزود: از نقطه ورودی به شهر خسروی تا انتهایی‌ترین نقطه مرز و حتی تا گیت‌های کشور عراق سایه بان‌های موقت نصب شده تا زوار در این گرمای هوا به راحتی تردد داشته باشند و کل مسیر هم به مه پاش مجهز شده است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به شروع موج بازگشت زوار، گفت: در حال حاضر همه چیز برای بازگشت زوار فراهم است و در مسیر برگشت موکب‌های خوبی مستقر شده است. از مردم درخواست داریم در صورت امکان به افزایش توان این موکب ها کمک کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ موکب در سطح استان گفت: بسیاری از این موکب‌ها در موج بازگشت فعال هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha