• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403052214599
  • خبرنگار : 71379

همگام با زوار، ۱۲ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

همگام با زوار، ۱۲ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایسنا/تهران آنچه می‌خوانید اخبار امروز دوشنبه ۲۲ مرداد درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

کردستان- آماده ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی (ع) هستیم

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان از آمادگی استان کردستان جهت ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی (ع) خبر داد.

آرش آریانژاد ۲۲ مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با تدابیر اندیشیده شده در ایام اربعین، آب و برق پایدار مورد نیاز زوار و همه موکب‌ها تأمین می‌گردد.

آریانژاد در خصوص تدابیر و تمهیدات لازم برای برگزاری اربعین حسینی سال جاری، گفت: اربعین به عنوان یک مراسم بزرگ و ارزشمند که نماد اسلام است، در این استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌باشد و مجموعه صنعت آب و برق استان کردستان همچون سنوات گذشته تمام تلاش خود را جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این همایش بزرگ ملی و دینی، معمول می‌دارند. 

وی با اشاره به اینکه خانواده بزرگ آب و برق کردستان آماده خدمت‌رسانی به زائرین گرامی می‌باشند، افزود: این صنعت از چند ماه قبل با برگزاری جلسات متعدد و بازدید از محل برپایی موکب‌ها، با تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز خصوصاً در بحث تأمین آب شرب و بهداشت و روشنایی آماده هر گونه خدمت‌رسانی بوده و تمهیدات لازم را فراهم نموده است.

ایلام - تاکنون ۱۵ درصد ظرفیت پارکینگ‌های مهران تکمیل شده است

‌استاندار ایلام با بیان اینکه تاکنون ۱۵ درصد ظرفیت پارکینگ‌های مهران تکمیل شده است، گفت: این شهر ظرفیت پارک ۴۰۰ هزار خودرو را دارد.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۵ درصد ظرفیت پارکینگ‌های شهر مهران ( پارکینگ بزرگ اربعین و پارکینگ‌های خصوصی)  تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه زوار حتی‌امکان با وسایل نقلیه شخصی به مهران بیایند، گفت:  شهر مهران ظرفیت ۴۰۰ هزار خودرو  را دارد و تاکنون حدود ۲۷ هزار خودرو در شهرمهران پارک شده که از این میزان حدود ۷ هزار خودرو در پارکینگ بزرگ اربعین پارک شده است.

استاندار ایلام با بیان این نکته که فقط در پارکینگ بزرگ اربعین مهران ظرفیت پارک بیش از ۱۰۰ هزار خودرو فراهم است، تأکید کرد:  این پارکینگ مجهز به دوربین مداربسته است و چندین نمازخانه و چشمه سرویس بهداشتی در آن ساخته شده و چندین موکب توزیع غذای گرم و آب خنک نیز راه اندازی شده است‌.

خوزستان- اعمال ‌محدودیت‌های‌ ترافیکی در مسیر «مشایه» اهواز در روز سه‌شنبه

  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز از مسدود شدن بخشی از کمربندی غرب اهواز برای برگزار مراسم مشایه در روز سه‌شنبه خبر داد.

حجت‌الله سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به برگزاری مراسم باشکوه حرکت مشایه اهواز که فردا در بلوار شهید هاشمی (کمربندی غرب) برگزار خواهد شد، در این مسیر حد فاصل میدان انقلاب تا پل نورد محدودیت ترافیکی اعمال می‌شود.

وی افزود: این مسیر روز سه‌شنبه (۲۳ مردادماه) از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۲۰:۰۰ مسدود خواهد بود و امکان تردد با خودرو در این محدوده وجود ندارد.

ایلام- فعالیت گسترده و خدمات‌رسانی توانبخشی موکب بهزیستی به زائران در مرز مهران

‌مدیرکل بهزیستی استان ایلام با اشاره به راه‌اندازی موکب این اداره‌کل در مرز مهران با عنوان خادمان سیدالشهدا (ع) گفت: این موکب در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسانی به مهمانان اربعین حسینی را آغاز کرده است.

به گفته «حسین نورعلیوند» این اداره کل اربعین امسال در قالب ستاد ساماندهی بازماندگان در راه، افراد ناتوان جسمی و اشیا گمشده و همچنین ساماندهی زائران گمشده در مرز مهران فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در این موکب همچنین  تیم تخصصی توانبخشی نیز مستقر و خدمات مورد نیاز را به زائران دارای معلولیت، سالمند و غیره ارایه می‌دهند.

وی اهدا وسایل توانبخشی به زائران نظیر واکر، عصا و غیره و همچنین تعمیر وسایل توانبخشی زائران نظیر ویلچر توسط یکی از افراد دارای معلولیت  را از دیگر خدمات بهزیستی به زائران حسینی در اربعین امسال برشمرد.

ایلام-  دپوی ۴۳۰ هزار آب بسته‌بندی در مرز مهران

‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از دپوی ۴۳۰ هزار آب بسته‌بندی شده در سردخانه قرارگاه اربعین شرکت آب و فاضلاب در مرز مهران خبر داد و گفت: برای تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری آب های بسته‌بندی شده‌، یک دستگاه «لیفتراک برقی» در محل سردخانه دپو آب‌های بسته‌بندی شده استقرار یافت.

محمد محمدی در این خصوص افزود: امسال و با هدف تأمین آب پایدار در پایانه های شهید رئیسی و شهید سلیمانی مهران، پروژه‌های جدیدی تعریف و اجرا شد.

وی تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته، هدف تأمین آب پایدار در پایانه های شهید رئیسی و شهید سلیمانی است وبرای این منظور به میزان ۱۳۰ لیتر بر ثانیه آب از چاه های موجود استحصال و وارد شبکه توزیع در این پایانه‌ها می‌شود.

ایلام - ۶ زائرسرای بنیاد شهید ایلام در مهران آماده پذیرش زائران جامعه ایثارگری است‌

‌ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام از پذیرش و اسکان ۴۴۷ نفر از جامعه ایثارگران سراسر کشور در زائرسراهای بنیاد شهید در مهران خبر داد.

 محمد رحیمی با اشاره به اینکه فعالیت های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در مهران از روزهای گذشته آغاز شده است، افزود: ۶ زائرسرا توسط اداره کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان ایلام در مرز مهران ساماندهی شده است.

وی عنوان کرد: همچنین ۲ پارکینگ برای پارک خودروهای جامعه هدف درنظر گرفته شده است.

رحیمی اضافه کرد: تاکنون ۴۴۷ نفر از ایثارگران سراسر کشور در زائرسراهای اداره کل بنیاد شهید و تامور ایثارگران استان ایلام در مهران پذیرش و اسکان داده شده است.

ایلام- بازدید سرزده نماینده ولی فقیه در استان ایلام از مرز بین‌المللی مهران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز دوئشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ به‌صورت سرزده از مرز مهران بازدید کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین «اله‌نورکریمی‌تبار» با همراهی حجت‌الاسلام امینی امام جمعه مهران با حضور در مرز بین‌المللی مهران و مسیر مشایه ابی‌عبدالله‌الحسین(ع) از استقرار مواکب و زیر ساخت‌های ایجاد شده در تسهیل تردد زائران اربعین حسینی بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید نماینده ولی فقیه در استان ضمن عرض خداقوت به موکب‌داران و خدمت‌رسانان، ببا زائران اربعین حسینی نیز به گفتگو پرداختند و از مشکلات آنان در مسیر آگاه شد.

همگام با زوار، ۱۲ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

لرستان- ارائه خدمات ۶۸ پایگاه جاده‌ای اورژانس لرستان به زوار اربعین

‌رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان گفت: نیروهای اورژانس و فوریت‌های پزشکی لرستان در مسیر تردد زائران سراسر استان مستقر هستند.

محسن آدینه‌وند در گفت‌وگو با ایسنا از اعزام هفت دستگاه آمبولانس سبک و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از سوی این مرکز به مرز خسروی خبر داد و گفت: در کنار هر یک از موکب‎های اصلی و مهم سطح استان نیز یک آمبولانس مستقر شده است.

وی از فعالیت ۶۸ پایگاه جاده‌ای به همین مناسبت خبر داد و افزود: این پایگاه‌های جاده‌ای در دو نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ با استقرار در کنار جاده‌ها آماده انجام مأموریت و کمک به زائران اربعین هستند.

کردستان- امنیت ترافیکی ‌زائران‌ اربعین حسینی در مرز باشماق تامین می‌شود

رییس پلیس راهور کردستان گفت: راهور استان در راستای تأمین امنیت ترافیکی، آرامش و سلامت زائران راهپیمایی اربعین حسینی در مرز باشماق مریوان فعالیت می‌کند.

ویدیو/ موکب‌های باشماق در انتظار زوار امام حسین (ع)

کردستان- زائران با پاسپورت معتبر به مرز ‌باشماق‌ مراجعه کنند

مدیر پایانه مرز باشماق مریوان، تاکید کرد که زائران حتما با پاسپورت معتبر به این مرز مراجعه کنند.

ایلام- مشمولان غایب برای خروج از کشور به پایانه‌های مرزی مراجعه نکنند

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان ایلام گفت: مجوز خروج از کشور برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی برای مشمولان غایب صادر نمی‌شود.

خوزستان- رونمایی از هشت ‌رویداد فرهنگی و هنری با محوریت عاشورا و اربعین

هشت رویداد فرهنگی و هنری با محوریت عاشورایی و اربعین حسینی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی و معرفی شد.

یزد- دایر شدن پروازهای یزد - نجف اشرف از پایان هفته

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از دایر شدن پروازهای اربعین از یزد به نجف اشرف از روز جمعه همین هفته خبر داد.

مرکزی- ارائه خدمات توزیع برق استان مرکزی به زائران اربعین حسینی در مهران

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از ارائه خدمات توزیع برق استان مرکزی به زائران اربعین حسینی در شهر مرزی مهران خبر داد.

همگام با زوار، ۱۲ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایلام- موکب فرهنگی حضرت قاسم در ایام اربعین در مرز مهران راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: موکب فرهنگی حضرت قاسم (ع) در پایانه مرزی مهران در ایام اربعین راه‌اندازی می‌شود.

کردستان- اجرای پروژه تامین‌ آب شرب‌ پایدار برای زائران اربعین در مرزباشماق

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با اقدامی جهادی و طی کمتر از ۳ ماه، پروژه تأمین آب شرب پایدار زائرین اربعین حسینی در مرز باشماق شهرستان مریوان استان کردستان اجرا شد.

همدان- راهپیمایی اربعین، ظرفیت تمدنی برای ظهور امام زمان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه همایش و راهپیمایی جهانی اربعین، ظرفیت تمدنی برای ظهور امام زمان(ع) است، گفت: به واسطه برگزاری راهپیمایی اربعین هر ساله مشاهده می‌کنیم که مسلمانان جهان به بلوغ سیاسی و فکری رسیده و خود را برای ظهور امام عصر (عج) آماده می‌کنند.

آذربایجان‌غربی- آغاز پروازهای اربعین ارومیه- نجف از ۳۰ مرداد ماه

محمد علی نائل قراملکی، افزود: پروازهای فوق‌العاده به مناسبت اربعین حسینی در مسیر ارومیه به نجف و بالعکس از روز سه شنبه ۳۰ مرداد ماه سال جاری برقرار می‌شود. دو پرواز فوق العاده به صورت رفت و برگشت در مسیرهای  نجف اشرف برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی انجام خواهد شد.

برپایی ۱۰ چادر در مجتمع‌های خدماتی رفاهی همدان برای زائران اربعین

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری‌و حمل‌و نقل جاده‌ای استان همدان از برپایی ۱۰ چادر در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی استان برای زائران اربعین خبر داد و گفت: این اقدام به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی برای اقامه نماز انجام شده است.

امیرمسعود معین راد با بیان اینکه در سالهای گذشته با توجه به تعداد زیاد زائران، مجتمع‌های خدماتی رفاهی،  ظرفیت کافی برای زائران نداشت، افزود: این چادرها موقتی و به وسعت ۸۰ مترمربع، گنجایش ۱۰۰ نمازگزار را دارد.

کرمانشاه- باید از برکات معنوی و مادی اربعین برای کرمانشاه استفاده کنیم

 استاندار کرمانشاه با اشاره به لزوم آمادگی همه جانبه تمام دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مناسب به زوار اربعین، گفت: باید از برکات معنوی و مادی این سفر برای استان بهترین استفاده را ببریم.

هرمزگان- خدمات‌رسانی شهرداری بندرعباس به زائران اربعین

به مناسبت اربعین حسینی ۲۲ دستگاه اتوبوس و وَن از هرمزگان به مرزهای شلمچه و ریمدان، برای خدمات‌رسانی به زائران اعزام شده است.

توزیع کارت سوخت ویژه اربعین بین جایگاه‌های مسیر تردد زوار در کرمانشاه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از توزیع کارت سوخت ویژه اربعین بین ۴۸ جایگاه سوخت استان که در مسیر اصلی تردد زوار عتبات عالیات قرار دارند، خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی برای تامین سوخت زوار وجود ندارد و مخازن ذخیره سوخت نیز پُر هستند، گفت: سه جایگاه سیار نیز در نظر گرفته شده که با تردد در مسیر حرکت زوار سوخت‌رسانی انجام خواهند داد.

بهرامی همچنین از تامین سوخت کافی برای موکب‌ها نیز خبرداد و گفت: به موکب‌هایی که نیازمند گاز مایع هستند، با تایید دستگاه مربوطه سوخت کافی داده خواهد شد.

کرمانشاه - دستگاه‌ها از ظرفیت مردم برای ارائه خدمات به زوار استفاده کنند

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بر لزوم مردمی‌ کردن پذیرایی از زوار اربعین تاکید کرد و گفت: هنوز جای کار زیادی در این حوزه وجود دارد و دستگاه‌ها باید از ظرفیت مردم برای ارائه خدمات به زوار استفاده کنند.

سیستان و بلوچستان- وضعیت فعلی مرز ریمدان با سال‌های قبل تفاوت بسیاری پیدا کرده است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن حضور در گذرگاه مرزی ریمدان از زیرساخت‌ها و خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی اربعین حسینی بازدید کرد و گفت: وضعیت فعلی مرز با سال‌های قبل تفاوت بسیاری پیدا کرده اما در حوزه کار فرهنگی همچنان ضعیف هستیم.

انجام تشریفات گمرکی ۳۶۰۰ زائر اربعین در مرز میرجاوه

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان با اشاره به ارائه خدمات گمرکی کارکنان گمرک میرجاوه به زائران پاکستانی اربعین حسینی از انجام تشریفات گمرکی سه هزار و ۶۰۰ زائر اربعین در مرز میرجاوه خبر داد.

سیستان و بلوچستان- اعزام تیم راهداری سیستان و بلوچستان به پایانه مرزی شلمچه در استان خوزستان

مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: دو تیم ۸ نفره با ۴ دستگاه گشت راهداری از امروز به مرز شلمچه اعزام و تا پایان اجرای طرح اربعین به صورت دائم مستقر بوده و به زائران خدمت رسانی می کنند.

سیستان و بلوچستان- آغاز انتقال زائران اربعین از مرز ریمدان با ناوگان حمل و نقل عمومی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: انتقال زائران پاکستانی اربعین حسینی از مرز ریمدان به مرزهای هدف با ۲۵۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جنوب استان در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha