• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403052315321
  • خبرنگار : 90062

همگام با زوار، ۱۱ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

همگام با زوار، ۱۱ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایسنا/تهران آنچه می‌خوانید اخبار امروز سه‌شنبه ۲۳ مرداد درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

‌خوزستان- اجرای ۱۰ طرح برای اربعین در محور ریلی اهواز- خرمشهر

 مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به اجرای ۱۰ طرح در محور اهواز - خرمشهر گفت: در مجموع برای اجرای این طرح‌ها در این محور که ویژه اربعین بوده بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه شد.

غلامحسین ولدی در نشست خبری که امروز ۲۳ مردادماه در ایستگاه راه‌آهن خرمشهر انجام شد، اظهار کرد: در محور اهواز -خرمشهر زیرساخت‌های لازم برای بحث اربعین فراهم شده‌اند. برای تسهیل در شرایط اقامه نماز در این محور، در ایستگاه حسینیه سرویس‌های بهداشتی و بازسازی نمازخانه و در ایستگاه حمید نیز شرایط لازم برای اقامه نماز زوار فراهم شد.

کردستان- مشارکت ۱۱ کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان در مرز باشماق

‌مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از مشارکت ۱۱ کانون فرهنگی هنری مساجد در برپایی موکب حسینی در مرز باشماق خبر داد و گفت: خدمت به زوار حسینی از جمله اهداف برپایی این عمودهای فرهنگی است.

بهزاد کیامهر امروز سه شنبه(۲۳ مرداد) در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همراه و همگام با سایر دستگاه‌ها خدمت رسان و همزمان با حرکت زوار کربلا در اربعین حسینی، اقدام به برپایی موکب می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ موکب از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در جریان کنگره عظیم اربعین حسینی عنوان کرد: سهم استان کردستان از این تعداد مشارکت ۱۱ کانون فرهنگی و هنری است که با برپایی موکب در مرز باشماق و در کشور عراق به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمت رسانی می‌کنند.

ایلام- موکب اربعین در کتابخانه امام رضا (ع) مهران افتتاح شد

‌مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام از برپایی موکب اربعین در کتابخانه امام رضا (ع) مهران ازامروز سه شنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۳ خبر داد.

«سمیه حیدری» در این خصوص اظهار کرد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان امسال نیز مانند سال‌های گذشته با محوریت قرار دادن کارهای فرهنگی و دیدگاهی نوین در جهت انتقال مفاهیم عاشورایی، به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) به ویژه نسل کودک و نوجوان خدمات ارائه خواهد داد.

ایلام- زائران گمشده، نیازمند توانبخشی و مددکاری، تعمیر و جابجایی ویلچر و به موکب بهزیستی مراجعه کنند

«صادق خزلی»  دبیر ستاد اربعین بهزیستی ایلام گفت: بهزیستی در ایام اربعین امسال علاوه بر ساماندهی زائران گمشده، خدمات توانبخشی، مددکاری، تعمیر وسایل توانبخشی، جابجایی زائران با ویلچر، ساماندهی بازماندگان در راه، افراد ناتوان جسمی و اشیا گمشده را انجام می‌دهد.                                               

خوزستان- ۵۹ مجتمع‌ خدماتی ‌رفاهی‌ بین‌راهی آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین

‌معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۵۹ مجتمع خدماتی رفاهی در سطح محورهای مواصلاتی استان مهیای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) است.

محسن حق نیا امروز ۲۳ مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۵۹ مجتمع رفاهی به عنوان مهمترین مراکز برای رفاه حال مسافران در محورهای مواصلاتی استان آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) هستند.

ایلام- نصب چهارمین و پنجمین جایگاه سیار عرضه بنزین و نفت‌گاز در پارکینگ اربعین مرز مهران

‌ مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام از نصب چهارمین و پنجمین جایگاه سیار سوخت ویژه عرضه بنزین و نفت‌گاز یورو۴ در پارکینگ اربعین مرز بین‌المللی مهران خبرداد.

«پرویز ایدون» با اعلام این خبراظهار کرد: به‌منظور تداوم فعالیت سوخت‌رسانی به زوار ۲ دستگاه جایگاه سیار سوخت عرضه بنزین و نفت‌گاز یورو۴  در پارکینگ اربعین مرز بین‌المللی مهران نصب شد.

سیستان و بلوچستان- دروازه ورود مشتاقان غیر ایرانی اربعین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در اقدامی بی‌نظیر و برای اولین بار، ناوگان اتوبوسی زوار پاکستانی اربعین حسینی از مرز ریمدان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شد.

شهرام مبارکی در گفت وگو با ایسنا، در این خصوص گفت: با تلاش‌ و پیگیری‌های مستمر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و استانداری سیستان و بلوچستان، این اتفاق مهم در حوزه تردد زوار اربعین رقم خورد و تاکنون ۶ دستگاه اتوبوس از ناوگان زوار پاکستانی از طریق مرز ریمدان وارد کشور شده و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد در روزهای آینده افزایش یابد.

همگام با زوار، ۱۱ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

خوزستان - چگونه محیط ‌موکب‌ها و کاروان‌های زیارتی را سالم نگه‌ داریم؟

با توجه به توزیع غذا در ظروف یکبار مصرف با تعداد بالا در طول مراسم عزاداری و همچنین لزوم حفظ سلامت مصرف‌کنندگان در توزیع مواد غذایی و نوشیدنی به ویژه مواد غذایی و نوشیدنی گرم و داغ، توصیه می‌شود که از ظروف یکبار مصرف پلی استایرن و پی‌وی‌سی شفاف و رنگ روشن استفاده نشود و در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف، از توزیع هر گونه مواد غذایی و نوشیدنی داغ در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی خودداری شود.

مهران معلم مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توصیه‌های ویژه موکب‌داران و مدیران کاروان‌های زیارتی اظهار کرد: موکب‌داران و مدیران کاروان‌های زیارتی باید از فعالیت افراد دارای علائم بیماری جلوگیری کنند. همچنین تمام افراد درگیر در توزیع آب، چای و غذا باید دارای کارت بهداشت معتبر باشند.

کردستان- مراجعه ۱۴۲ نفر به بیمارستان سیار مرز باشماق مریوان‌

مصطفی فرامرزی، رئیس بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ۱۷ مرداد ماه تاکنون ۱۴۲ زائر جهت دریافت خدمات درمانی به بیمارستان سیار ۵۰ تختخوابی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مرز باشماق مریوان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۳۸ نفر به صورت سرپایی درمان و مابقی به صورت موقت در بیمارستان بستری شدند.

همگام با زوار، ۱۱ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

سیستان و بلوچستان-آمادگی بیمارستان دارالشفاء میرجاوه جهت پذیرش زائران پاکستانی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه گفت: زائرانی که در بدو ورود به مرز کشورمان دچار علائم ابتلا به بیماری باشند بلافاصله جهت درمان آنان اقدام و در صورت نیاز به درمان تخصصی به بیمارستان دارالشفاء میرجاوه اعزام می شوند.

دکتر محمد کریمی در بازدید از بیمارستان میرجاوه افزود: در اولین روز ورود زوار پاکستانی اباعبدالله الحسین(ع) به کشور، یکی از زائران پس از معاینه توسط پزشک مستقر در موکب سلامت پایانه مرزی میرجاوه برای انجام روند درمان به بیمارستان بین المللی دارالشفاء این شهر منتقل و تحت درمان قرار گرفت و با سلامتی کامل ترخیص شد.

سیستان و بلوچستان- تامین زیرساخت‌ها برای ورود زائران اربعین حسینی در چابهار و دشتیاری ضروری است

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: تامین زیرساخت‌ها برای مرز ریمدان و ورود زائران اربعین ضروری است و مسوولان در بحث حمل و نقل، ساخت جاده دسترسی مناسب و مکان‌های استقرار و اردوگاه‌های مختلف تامین شود تا هم زائران و هم مردم منتفع شوند.

همگام با زوار، ۱۱ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

سیستان و بلوچستان- افتتاح استودیوی تلویزیونی برنامه پویش چشم به راهیم در پایانه مرزی میرجاوه

ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی استودیوی تلویزیونی برنامه پویش چشم به راهیم در غالب راه نجات در سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه با هدف اطلاع رسانی و ارتباطات و کمک به آشنایی زوار پاکستانی با فرهنگ عاشورایی خبر داد.

همگام با زوار، ۱۱ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

بوشهر- احتمال خطر گرمازدگی و انتقال بیماری‌های واگیر برای زائرین اربعین

دکتر علیرضا حاجیونی معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: احتمال خطر گرمازدگی و انتقال بیماری‌های واگیر برای برخی از زائرین در مراسم اربعین حسینی (ع) وجود دارد.

خراسان رضوی- ناظر گمرکات استان مطرح کرد: تسریع صادرات کالاهای موکب‌های اربعین در خراسان رضوی

ناظر گمرکات خراسان رضوی از انجام تشریفات گمرکی خروج موقت و صادرات اقلام همراه موکب‌های اربعین حسینی (ع) در سریع‌ترین زمان ممکن خبر داد.

 جواد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بسیج تمامی امکانات گمرک برای تسهیل و تسریع  سفر اربعین اظهار کرد: تمام تلاش ما این بوده با تدابیر اندیشیده شده بتوانیم انجام تشریفات گمرکی خروج موقت و صادرات کالاهای موردنیاز موکب‌های اربعین حسینی را به‌گونه‌ای انجام دهیم که رضایت موکب داران و زائران را فراهم کنیم.

کرمان- جزئیات فعالیت موکب دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نجف

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: موکب «دانشجویان مکتب شهید سلیمانی» با همکاری اداره فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت در ایام اربعین حسینی در نجف فعالیت دارد.

سلیمانی افزود: محل اسکان خانم‌ها، مرقد آیت الله کاشف‌الغطا و اسکان آقایان مرقد شیخ جواهری است. ضمن اینکه محل اسکان در فاصله کمتر از ۵۰ متری تا حرم امیرالمومنین علیه السلام قرار دارد.

کرمانشاه- باید ماندگاری مسافران اربعین در کرمانشاه افزایش یابد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از فعالان گردشگری بخش خصوصی خواست تا برای افزایش ماندگاری مسافران اربعین در کرمانشاه فعال شوند.

سیستان و بلوچستان-اعزام دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور به زیارت اربعین

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: در آستانه ورود به ایام اربعین حسینی کاروانی از دانشجویان دختر در مراکز ۱۰ گانه این دانشگاه، عازم کربلای معلی شدند.

وی افزود: این کاروان در سفر ۱۰ روزه خود پس از عبور از مرز مهران، یک شب در نجف برای زیارت امام علی (ع) توقف خواهد کرد و پس از آن با طی کردن چهار روز پیاده روی، دانشجویان به عشق زیارت امام حسین (ع) ۱۴۵۲ عمود را به لطف خدا طی و به مدت ۲ شب در کربلای معلی به زیارت می پردازند.

همگام با زوار، ۱۱ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

یزد- اربعین ظرفیت عظیمی در حوزه تربیتی و معرفتی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: دانشگاه حمایت‌های مادی و معنوی برای استفاده دانشجویان از این ظرفیت عظیم تربیتی و معرفتی به عمل آورده است.

محمدرضا دهقانی اشکذری در مراسم بدرقه کاروان دانشجویی پیاده روی اربعین، این پیاده‌روی را ظرفیت عظیمی در حوزه تربیتی و معرفتی دانست و اظهار کرد: ۱۲۰ نفر از دانشجویان شامل ۸۰ نفر خواهر و ۴۰ نفر برادر به همراه مسئولین دانشگاه در قالب سه دستگاه اتوبوس به کربلا اعزام می‌شوند.

مرکزی- اعزام بیش از ۳ هزار زائر اربعین به مرز مهران از استان مرکزی

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از اعزام بیش از سه هزار نفر به مرز مهران خبر داد.

علی امیری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه طرح اعزام زوار امام حسین(ع) به سمت مرزهای خروجی کشور از ۱۶ مرداد  آغاز شده است‌، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۱۱۹ سفر اتوبوسی شکل گرفته که در قالب این سفرها تاکنون سه هزار و ۱۶۴ مسافر به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

وی افزود: ۸۰ درصد تهیه بلیط‌ها به صورت الکترونیکی و ۲۰ درصد به صورت حضوری در پایانه مسافر انجام می‌شود و تاکنون بلیط‌ها پیش فروش شده‌اند.

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی تصریح کرد: قیمت بلیط برای اتوبوس‌های ۴۴ نفره ۴۸۵ هزار تومان، ویژه ۳۰ نفره  ۶۵۰ هزار تومان و برای اتوبوس های ویژه ۲۵ نفره ۸۵۰ هزار تومان اعلام شده است.

کرمانشاه- فعالیت ۹۰۰ «گیت» در مرزهای اربعینی کشور/ عبور هر زائر کمتر از یک دقیقه زمان می‌برد

سردار حسن پلارک معاون ستاد مرکزی اربعین کشور در حاشیه بازدید از مرز خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا،  از فعال‌بودن بیش از ۹۰۰ گیت در مرزهای اربعینی کشور خبر داد.

آذربایجان‌غربی- افزایش پروازهای اربعین حسینی از فرودگاه ارومیه

محمد علی نائل قراملکی مدیرکل فرودگاههای آذربایجان‌غربی درگفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: با افزوده شدن پروازها توسط یک شرکت هواپیمایی، مجموع پروازهای ویژه اربعین حسینی از فرودگاه ارومیه به ۴ پرواز رفت و برگشت رسید.

همگام با زوار، ۱۱ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

بوشهر- جلوگیری از بیماری با رعایت موارد بهداشتی در پیاده‌روی اربعین

عباس قاسمی کارشناس بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: توجه و رعایت مسائل بهداشتی موجب جلوگیری از به مخاطره افتادن سلامتی می‌شود.

مرکزی- اولین گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک به مرز مهران اعزام شد

علیرضا امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اعلام این خبر افزود: امروز و در مرحله اول، تعدادی از پرستاران دانشگاه با تجهیزات کامل به مرز مهران اعزام شدند.

خراسان شمالی - اعزام تیم درمانی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: ۲۹ نفر نیروی درمانی خراسان شمالی امروز برای ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به زائران اربعین حسینی به کشور عراق اعزام شدند. این تیم درمانی شامل پزشک، پرستار و دارویار است که به شکل رایگان خدمات درمانی به زائران حسینی ارائه خواهند داد.

سمنان نام‌نویسی ۲۵ هزار سمنانی برای حضور در اربعین/ ۲۴ و ۲۵ مرداد پرتقاضاترین روز اعزام زوار

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از ثبت نام ۲۵ هزار نفر در این استان برای حضور در اربعین امسال خبر داد.

قدرت الله چتری ۲۳ مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران از نام نویسی ۲۵ هزار و ۴۱۸ نفر از استان برای حضور در اربعین حسینی سال جاری خبر داد. و اظهار کرد: شهرستان شاهرود با هشت هزار و ۱۰۳ نفر بیشترین زائر استان سمنان را دارد.

آذربایجان غربی - تردد زائرین اربعین حسینی از پایانه مرزی تمرچین افزایش یافت

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از افزایش تردد زائرین اربعین حسینی از پایانه مرزی تمرچین در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل خبر داد.

خراسان جنوبی - زائران اربعین خود را بیمه کنند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: زائران امام حسین (ع) برای شرکت در مراسم اربعین قبل از شروع سفر حتماً خود را بیمه و از آوردن هرگونه داروهای ممنوعه که مواد مخدر دارند پرهیز کنند.

خراسان شمالی - راهپیمایی ۷۶ کیلومتری جاماندگان اربعین برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با روز اربعین حسینی، راهپیمایی جاماندگان اربعین در شهرها و روستاهای مختلف استان در مسیری به طول ۷۶ کیلومتر برگزار می‌شود.

گیلان- اعزام کاروان دانشجویی «شباب الحسینی» گیلان به پیاده‌روی اربعین

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: صبح امروز کاروان شباب الحسینی شامل ۱۵۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان برای پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha