• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403052113808
  • خبرنگار : 71379

همگام با زوار، ۱۳ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

همگام با زوار، ۱۳ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایسنا/تهران آنچه می‌خوانید اخبار امروز یکشنبه ۲۱ مرداد درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

آمار تردد زائران اربعین مهران به‌زودی به مرز ۷۰هزار نفر در روز می‌رسد

فرمانده انتظامی استان ایلام از تردد ۶۴ هزار زائر ظرف روز گذشته از مرز مهران خبر داد.

 سردار «جمال سلمانی» امروز یکشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳، در نشست قرارگاه اربعین و در جمع مسئولان انتظامی استان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود آمار تردد زائران از مرز مهران در روز جاری به مرز ۷۰ هزار تردد در روز برسد.

وی با اشاره به آمادگی پلیس برای ارائه خدمات گذرنامه‌ای  به زائران حسینی اضافه کرد: از امروز و به تبع افزایش روزانه تردد زائران حسینی گیت‌های ۶۴ گانه در پایانه مرزی مهران فعال می‌شوند.

توصیه‌هایی برای حفظ سلامت کودکان در سفر اربعین

مدیر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم توجه به علائم بیماری کودکان در راهپیمایی اربعین گفت: خانواده باید در طول سفر از قرار دادن کودک در معرض تشعشعات و دود سیگار، مواجه شدن کودک با افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی و عفونی، محیط‌های آلوده و غیربهداشتی، گزش حشرات و جانوران موذی جلوگیری کند.

دکتر مژگان قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سفر اربعین رعایت نکات بهداشت عمومی و اجتماعی باید در اولویت قرار بگیرد تا خطر انتقال بیماری به کودکان پنج ساله و کمتر به حداقل برسد. کودکان و خردسالان در برابر ریزگردها نسبت به سایر افراد آسیب‌پذیرتر هستند، بنابراین باید از آن‌ها بیشتر مراقبت کرد. همچنین آموزش کودکان برای رعایت بهداشت دست ها توصیه می‌شود.  

وی افزود: خانواده باید قبل از سفر از واکسیناسیون کودک خود مطمئن شود. در طول سفر باید برای کودکان از کلاه و کرم ضدآفتاب استفاده شود، زیرا پوست آن‌ها بسیار حساس است. قبل از دادن آب و مواد غذایی به کودک، حتما باید از سالم بودن آن مطمئن شد.

مدیر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت خوزستان گفت: والدین باید در طول سفر کودک خود را در محل امن و دور از حادثه قرار دهند و هر چند ساعت، به کودک استراحت دهند.

افزایش ظرفیت پارکینگ‌های اربعین مهران و ارائه خدمات کیفی‌تر به زائران

 پارکینگ‌های اربعین مهران به‌عنوان بزرگترین پارکینگ خودرو غرب کشور هم اکنون در حال پذیرش خودرو زائران هستند.

طبق گفته مسئولان استان ایلام امسال ۲۴ هکتار زمین جدید به ظرفیت پارکینگ‌های شماره ۱ و ۲ اربعین اضافه شده است و در مجموع با احتساب پارکینگ‌های بخش خصوصی در اطراف شهر مهران، ۴۰۰ هکتار پارکینگ تعریف شده داریم که در حال ارائه خدمات به زائران هستند.

«علی‌عباس شفیعی» فرماندار مهران در این خصوص اظهار کرد: ظرفیت پارکینگ‌های اربعین به‌تدریج تا اربعین تکمیل می‌شود.     

همگام با زوار، ۱۳ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

                                                                               

تفکیک و تعیین مسیر ویژه برای اتوبوس‌های مسافربری در ایام اربعین حسینی در مهران‌

سرهنگ ابوالفضل کهزادی در این خصوص به ایسنا اظهار کرد: درایام اربعین حسینی که زائران از نقاط مختلف کشور با ناوگان عمومی اتوبوس به شهر مهران وارد می‌شوند برای تسهیل در تردد وسایل نقلیه و رفاه حال زائران حسینی خط ویژه برای مسیر رفت و برگشت اتوبوس‌ها به پایانه برکت (شهید رئیسی) در نظر گرفته شده است.

طرح نظارتی ویژه اربعین در قم اجرا می‌شود

تقی حسام امروز ۲۱ مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران از اجرای طرح نظارتی ویژه اربعین و ایام پایانی ماه صفر خبرداد و گفت: با توجه به در پیش بودن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت‌امام‌حسین(ع) و ایام پایانی ماه صفر و افزایش تردد زائران از استان قم برای عزیمت به مرزهای کشور جهت حضور در حماسه با شکوه پیاده‌روی اربعین و همچنین بارگاه ملکوتی امام‌رضا(ع)، طرح نظارتی ویژه از ۲۲ مردادماه آغاز و تا ۱۵شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

حضور طیف‌های مختلف در خدمت‌رسانی به زوار پاکستانی مظهر وحدت ملی است

آیت‌الله محامی امام جمعه زاهدان گفت: در سال قبل در برخی حوزه‌ها از جمله حمل و نقل با کاستی‌هایی مواجه بودیم و هفته گذشته با استاندار و معاون ایشان جلسه و گفتگو داشتم و گزارش‌هایی از تمهیدات در نظر گرفته شده ارائه دادند که باید ببینیم در عمل چگونه پیش خواهد رفت.

وی گفت: در کنار خدماتی که به زوار پاکستانی اربعین ارائه می‌شود رعایت دو نکته حائز اهمیت است، ابتدا برخورد اخلاقی و پذیرایی با روی باز از زوار و سپس توجه به مسائل فرهنگی و پاسخگویی به شبهات است که باید در این جهت برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

همگام با زوار، ۱۳ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

انجام تشریفات گمرکی بیش از ۲۵۰ اظهارنامه موکب‌های اربعین حسینی در یزد

«محمد قاسم پور» سرپرست گمرک استان یزد، با اشاره به بسیج کلیه امکانات گمرک برای تسهیل و تسریع  سفر اربعین، گفت: از ابتدای مرداد تشریفات گمرکی خروج موقت و صادرات اقلام همراه موکب های اربعین حسینی(ع) در شیفت‌های کاری خارج از ساعت اداری و ایام تعطیل در گمرک استان آغاز شده است.

وی با بیان این که تاکنون تشریفات گمرکی بیش از ۲۵۰ اظهارنامه خروج موقت و صادرات اقلام همراه موکب داران انجام شده است، تصریح کرد: موکب داران اربعین حسینی (ع) می توانند با مراجعه به گمرک و استفاده از پنجره واحد تجارت فرامرزی نسبت به اظهار کالاهای همراه موکب ها و انجام تشریفات گمرکی آن اقدام کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی گمرک یزد، قاسم پور در پایان تاکید کرد: گمرک استان با پیش بینی تمهیدات لازم تلاش دارد تشریفات گمرکی خروج موقت و صادرات اقلام همراه موکب های اربعین حسینی(ع) در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

خدمت‌رسانی به زائران اربعین یک کار دلی و اعتقادی است

فرماندار سنندج با اشاره به برپایی هشت موکب در نقاط مختلف شهرستان، بر لزوم نظارت بر کیفیت خدمات ارائه شده در این موکب‌ها تاکید کرد.

وی همچنین خواستار حضور مستمر نیروهای اورژانس، آتش‌نشانی، پلیس راهور و انتظامی در محل موکب‌ها و نظارت مرکز بهداشت بر امور بهداشتی و پخت‌وپز شد.

عسکری با اشاره به اهمیت رفع نقص مسیرهای تردد زائران، از راهداری خواست تا به نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در مسیرهای منتهی به موکب‌ها اقدام کند.

خدمت‌رسانی ۱۵۰ گروه جهادی کرمانشاه به زوار اربعین

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه از پای کار بودن ۱۵۰ گروه جهادی استان برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین خبر داد.

امیرحمزه خزایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به پای کار بودن گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین در استان کرمانشاه، اظهار کرد: قریب ۵۰۰ نفر از جهادگران عضو گروه‌های جهادی استان برای خدمت‌رسانی به زوار در موکب‌هایی که از سوی گروه‌های جهادی برپا می‌شود، اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه اربعین سال گذشته ۱۵۰ گروه جهادی در استان کرمانشاه در حوزه خدمت‌رسانی به زوار اربعین پای کار بودند، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود گروه‌های جهادی به تعداد بیشتری نسبت به اربعین سال گذشته برای خدمت رسانی به زوار پای کار بیایند.

مدیر فرودگاه همدان از آغاز پروازهای همدان به مقصد نجف خبر داد و گفت: پرواز همدان- نجف از پنجشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد.

علی اصغر جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره آغاز فروش بلیت این پروازها، اظهارکرد: فروش بلیت پروازهای همدان نجف از طریق یک سایت انجام خواهد شد که فعلا فروش بلیت این پروازها باز نشده اما به نظر می‌رسد امروز فروش بلیت پروازهای همدان- نجف انجام شود اما فعلاً قطعی نیست.

وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی قول برقراری دو پرواز در هفته را داده بود، تصریح کرد: شرکت هواپیمایی فعلا پرواز همدان-نجف را با یک پرواز در هفته آغاز کرده و پیگیر افزایش تعداد پروازها از فرودگاه همدان هستیم.

فعالیت ۳ موکب وقفی در همدان در ایام اربعین حسینی 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برپایی سه موکب وقفی در سطح استان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر داد.

حجت الاسلام‌والمسلیمن رضا زین‌العابدینی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این مواکب شامل موکب فاطمه الزهرا(س) در شهرستان ملایر، موکب امامزاده بی‌بی گرجی در همدان و موکب موقوفه «بکایی» در گردنه اسدآباد هستند. در حال حاضر فعالیت این سه موکب آغاز شده و تا حدود یک هفته پس از اربعین حسینی ادامه دارد.

وی از طبخ و توزیع روزانه ۳۰۰۰ پرس غذای گرم به طور میانگین در این سه موکب خبر داد و تأکید کرد: با توجه به اینکه استان همدان برای زائرین اربعین یک گذرگاه است، زائرین بیشترین در پی رفت نیازهای آنی خود در موکب‌ها هستند اما بسته به امکانات هر موکب، خدمات متنوعی به زائران ارائه می‌شود.

برقراری پرواز ویژه اربعین در مسیر بجنورد - نجف

مدیر فرودگاه بجنورد در خراسان شمالی از برقراری پرواز ویژه اربعین در مسیر هوایی بجنورد - نجف خبر داد.

محمدابراهیم قدمگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پرواز ویژه اربعین در مسیر هوایی بجنورد - نجف از ۲۴ مرداد تا نهم شهریور ماه به مدت ۱۷ روز برای جابه‌جایی زائران اربعین برقرار می‌شود.

برپایی ۶ موکب سلامت اربعین در سیستان و بلوچستان

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ورود زائران پاکستانی از مرزهای شرقی به استان سیستان و بلوچستان، ۶ موکب سلامت، خدمات سلامت را به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه می دهند.

دکتر علی عبدالرزاق نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: امسال نیز استان سیستان و بلوچستان همانند سال های گذشته از برکات میزبانی زوّار اربعین از کشور پاکستان بهره مند می‌شود، علاوه بر برپایی ۲ موکب سلامت در مرز میرجاوه و ریمدان، ۴ موکب سلامت در زاهدان خدمات سلامت را به این عزیزان ارائه می کنند.

وی میزبانی به زا ئرین ابا عبدالله الحسین (ع) را افتخاری بزرگ برای مردم استان برشمرد و تصریح کرد: در هر موکب سلامت، پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت بهداشت محیط و کارشناس بیماریها حضور دارند و علاوه بر ارائه خدمات درمانی، نظارت فعال بر تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن، نظام مراقبت سندرمیک بیماریها و خدمات نمونه گیری مالاریا، التور و تب دنگی را انجام می دهند.

دکتر عبدالرزاق نژاد افزود: با توجه گسترش بیماری تب دانگ، اقدامات کنترلی لازم در پایانه مرزی ریمدان و میرجاوه انجام می شود و به تمامی افراد در بدو ورود به خاک کشور، قطره فلج اطفال خورانده شده و بر اساس نظام مراقبت سندرمیک بیماری ها غربالگری می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۶ هزار ۹۶۰هزار نفر زائر پاکستانی در موکب های سلامت دانشگاه خدمات سلامت دریافت کردند.

همگام با زوار، ۱۳ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

برقراری پرواز ویژه اربعین در مسیر بجنورد - نجف

مدیر فرودگاه بجنورد از برقراری پرواز ویژه اربعین در مسیر هوایی بجنورد - نجف خبر داد.

محمدابراهیم قدمگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پرواز ویژه اربعین در مسیر هوایی بجنورد - نجف از ۲۴ مرداد تا نهم شهریور ماه به مدت ۱۷ روز برای جابه‌جایی زائران اربعین برقرار می‌شود.

برپایی ۳ موکب فرهنگ، هنر و رسانه در سیستان و بلوچستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سه موکب فرهنگ، هنر و رسانه به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین در این استان برپا می شود.

علی سرگزی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سه موکب فرهنگ، هنر و رسانه با هدف ارائه خدمات فرهنگی و هنری به زائران خارجی اربعین حسینی (ع) که از مرزهای استان وارد و عازم کربلا می‌شوند، در زائرسرای میرجاوه، زائر سرای امام رضا (ع) و مرز ریمدان راه اندازی می‌شود.

برقراری ۴۸ پرواز فوق‌العاده در فرودگاه کرمانشاه برای ایام اربعین

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از آماده‌باش برای ارائه خدمات به زوار اربعین خبر داد و گفت: ۴۸ پرواز فوق‌العاده برای ایام اربعین در فرودگاه کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

تردد روان زوار از مرز خسروی/ روز گذشته ۹۰۰۰ نفر عبور کردند

ایسنا/کرمانشاه فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه تردد زوار از مرز خسروی رسما از (۱۹ مرداد) آغاز شده گفت: طی دو روز اخیر بالغ بر ۱۶ هزار نفر از این مرز عبور کردند.

مسیر تردد زوار اربعین در کرمانشاه روشن است

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از تامین برق مسیر تردد زوار، پایانه مرزی خسروی، موکب‌ها و پارکینگ‌ها برای ایام اربعین خبر داد.

همگام با زوار، ۱۳ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

افتتاح موکب درمانی اجتماعی آذربایجان‌غربی در تمرچین

ایسنا/آذربایجان غربی دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین آذربایجان‌غربی از افتتاح موکب درمانی تامین اجتماعی استان در پایانه تمرچین خبرداد.

فرزین رضازاده دبیر این کمیته اظهار کرد: این موکب با دارا بودن واحدهای پذیرش، تحت نظر آقایان، بانوان، داروخانه و کادر مجرب آقا و خانم در ایام اربعین به زائران حضرت اباعبدالله علیه السلام خدمات درمانی ارائه خواهد داد.

ثبت نام بیش از ۱۵ هزار نفر در خراسان شمالی برای پیاده‌روی اربعین حسینی

سرپرست اداره کل حج و زیارت خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزار و ۵۴۹ نفر از این استان برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت نام کردند.

کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۰۱ نفر ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند. این افراد در قالب ۹۹۵۲ گروه اعزام خواهند شد.

تردد ۴۰۰ زائر اربعین حسینی از پایانه مرزی ریمدان از ابتدای طرح اربعین حسینی

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از تردد نزدیک به ۴۰۰ نفر زائر اربعین حسینی از پایانه مرزی ریمدان خبر داد.

محمد یاسین احمدیان عصر یکشنبه در بازدید از پایانه مرزی ریمدان گفت: از ۱۶ لغایت ۲۰ مرداد ماه ۳۸۲ زائر برای حضور در مراسم اربعین حسینی از مرز ریمدان تردد کردند.

مدیرکل راهداری خراسان رضوی: برای جابجایی زائران اربعین کمبود ناوگان داریم

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: میانگین مسافت مشهد تا مرزهای غربی ۱۸۰۰ کیلومتر است و اتوبوسی که از مشهد خارج می‌شود ۴ روز زمان می‌برد تا مجددا به مشهد بازگردد، بنابراین با محدودیت شدید ناوگان روبرو هستیم.

امکانات لازم برای رفت و برگشت زائران اربعین فراهم است

استاندار هرمزگان با تأکید بر تأمین وسایل نقلیه و برقراری خطوط پروازی از بندرعباس به نجف و اهواز گفت: در ناوگان اتوبوسی نیز با پیش‌بینی‌های انجام شده ۲۵ دستگاه اتوبوس به ظرفیت قبلی افزوده شد.

تردد بیش از ۳۵۴ هزار زائر از پایانه‌های مرزی خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۳۵۴ هزار و ۴۵۲ زائر از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته از پایانه‌های مرزی استان تردد داشتند.

محمد جولانژاد در گفت‌ و گو با ایسنا با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی چذابه از ۱۶ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ اظهار کرد: در این مدت ۶ هزار و ۴۵۳ نفر از پایانه مرزی چذابه وارد شده و ۱۶ هزار و ۳۵۱ زائر ایرانی از این پایانه خارج شدند.

در مرزها به هیچ عنوان گذرنامه صادر نمی‌شود

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: زائران به هیچ عنوان بدون گذرنامه به مرز مراجعه نکنند زیرا در مرز به هیچ عنوان گذرنامه صادر نمی‌شود.

مراسم راهپیمایی اربعین مرزهای تمدن‌سازی را گسترانیده است

 عضو شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، از مرزهای جغرافیایی، قومی و مذهبی گذشته و مرزهای تمدن سازی را گسترانیده است. حضور جمع زیادی از مسیحیان، یهودیان، زرتشتیان، شیعیان، اهل سنت حتی بودایی و هندو نشانه تمدن سازی است. سفیر عراق در ایران بیان کرده است که از ۱۵۰ کشور جهان در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

امکانات لازم برای رفت و برگشت زائران اربعین فراهم است

در حوزه ناوگان اتوبوسی، علاوه بر ناوگانی که از قبل پیش‌بینی شده بود و ظرفیت روزانه ۵۰ اتوبوس داشتیم برای پیک رفت و برگشت زائران نیز ۲۵ اتوبوس جدید در نظر گرفته شد که این میزان از طریق صنایع و سایر استان‌ها تامین می‌شود.

راه‌اندازی موکب مردمی «امداد زائر» برای تسهیل تردد و راهنمایی زوار

مسئول اجرایی موکب مردمی «امداد زائر» گفت: با توجه به حجم بالای تردد زوار، از چند سال پیش موکب مردمی «امداد زائر» برای تسهیل تردد و راهنمایی زوار راه اندازی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha