• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403053020327
  • خبرنگار : 71036

/خبر به‌روز رسانی شد/

همگام با زوار، ۴ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

همگام با زوار، ۴ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایسنا/تهران آنچه می‌خوانید اخبار امروز سه‌شنبه۳۰ مرداد درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

سمنان- اعلام آمادگی استان برای میزبانی از زائران

استاندار سمنان از لزوم آمادگی استان برای میزبانی از زائران در مسیر حرم رضوی و اربعین خبر داد.

ایلام- تردد از مهران به یک میلیون و ۸۳۰ هزار نفر رسید

استاندار ایلام گفت: تردد زائران اربعین از مرز مهران به مرز یک ‌میلیون و ۸۳۰ هزار رسید.

«حسن بهرام‌نیا» امروز سه‌شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۳، در بازدید از مواکب و پایانه برکت مهران اظهار کرد: مهران دروازه عتبات عالیات است، تردد زائران از این مرز از ابتدای ماه صفر تا کنون به یک میلیون و ۸۳۰ هزار رسید

ایلام- خطر گرمازدگی زائران اربعین به ویژه گروه‌های حساس سنی و بیماران‌

‌معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام از تداوم هوای گرم و تشدید آن در استان ایلام به ویژه مرز مهران تا دوشنبه خبر داد و گفت: از روز پنج‌شنبه تا یک‌شنبه هفته آینده در مناطق مرزی مهران شاهد وزش باد موقتی شدید تا نسبتاً شدید باشیم.

مجتبی میهن‌پرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تداوم گرما در استان ایلام  تا بعد از اربعین وجود داشته باشد که از روز جمعه تا دوشنبه گرمای هوا تشدید می‌شود.

فارس- خدمت‌رسانی ۳۵۰ موکب سازمان اوقاف در داخل و خارج از کشور

‌معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از خدمت‌رسانی بیش از ۳۵۰ موکب این سازمان در داخل کشورمان و مسیر پیاده‌روی اربعین و اعتاب مقدسه در عراق خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل امروز، ۳۰ مردادماه در حاشیه بازدید از موکب اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در نجف اشرف گفت: در مواکب اربعینی که به همت ادارات کل اوقاف استان‌ها با حضور گروه‌های مردمی، هیئات امنای امامزادگان، متولیان موقوفات و مبلغان برپا شده است، بیش از ۷ هزار نفر به صورت جهادی در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند.

همدان-افزایش ۳ درصدی ورودی و خروجی‌ خودروها به همدان

جانشین رئیس پلیس راه استان همدان از افزایش سه درصدی ورودی و خروجی خودروها به این استان از ابتدای طرح اربعین تاکنون به نسبت مدت مشابه اربعین سال گذشته خبر داد.

سرهنگ ارسلان سرمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طرح اربعین به تبع سراسر کشور از ۱۶ مرداد ماه در استان همدان آغاز شده که در همین رابطه از ۱۶ اربعین تا امروز ۳۰ مرداد ماه ۱۱ میلیون تردد در جاده‌های این استان صورت گرفته و توسط تردد شمارها ثبت شده است.

همگام با زوار، ۴ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

کردستان- خدمات به زائران در مرز باشماق بسیار مطلوب است

‌رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: خدمات دستگاه ها در مرز باشماق بسیار خوب و موجب رضایت مندی زائران شده است.

پیرحسین کولیوند شامگاه دوشنبه ۳۰ مرداد در بازدید از مرز باشماق مریوان اظهار کرد: خدمات خوب در مرز باشماق باعث شده است که تاکنون شاهد گزارش بیماری واگیردار نباشیم.

وی افزود: اقداماتی که در خصوص آموزش و ایجاد فرهنگ برای سلامت زائران و کمک به حفظ جان زائران انجام می‌شود، مناسب است.

همگام با زوار، ۴ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

خوزستان- خدمات‌رسانی ‌هلال احمر به بیش از ٢٧٠٠ زائر در شلمچه و ‌چذابه

‌مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از بهره‌مندی بیش از ٢٧٠٠ زائر عتبات عالیات از خدمات امدادی در پایانه مرزی شلمچه و چذابه خبر داد.

وحید شعبانی امروز (۳۰ مردادماه) در جمع خبرنگاران گفت: با شروع طرح امداد و نجات اربعین، از ۱۶ تا ۲٩ مردادماه، ٢ هزار و ٧١٤ نفر در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه از خدمات هلال احمر بهره‌مند شده‌اند.

ایلام- افزایش ۳۰ درصدی مصرف گاز سی ان جی در ایام اربعین ایلام‌

‌مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت: مصرف گاز سی ان جی استان در ایام اربعین رشد ۳۰ درصدی داشته است.

«پرویز ایدون» با بیان اینکه میانگین فروش گاز جایگاه‌های سی ان جی در مسیرهای منتهی به مرز مهران افزایش یافته است، اظهار کرد: در این ایام ۲۴ جایگاه در سطح استان به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشته اند.

ایلام- تعزیرات حکومتی ملزم به تشدید نظارت بر خدمات قابل ارائه به زائران اربعین شده است

همگام با زوار، ۴ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

‌رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان ملزم به تشدید نظارت بر خدمات قابل ارائه به زائران از جمله تعرفه پارک خودروها در پارکینگ‌های بخش خصوصی شده است.

دکتر عمران علی‌محمدی بیان کرد: به منظور میزبانی و پذیرایی از زائران حسینی (ع) مهمان‌سرای دادگستری در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه بویژه شهرستان مهران تجهیز شده است و ۳ دستگاه کانکس برای استقرار زوار در زائرسرای قوه قضاییه واقع در ۲ کیلومتری نقطه صفر مرزی و تأمین امکانات مورد نیاز از جمله آب، برق تأمین اعتبار، خرید و مستقر شد، به دستگاه‌های اجرایی ذیربط از باب صیانت از حقوق عامه تذکرات گسترده‌ای داده شد.

ایلام- کاهش ۴۰ درصدی حوادث جاده‌ای اربعین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته

‌رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر کشور در بازدید از پایگاه امداد جاده‌ای سه‌راهی بیشه‌دراز دهلران کاهش ۴۰ درصدی حوادث جاده‌ای اربعین امسال در استان ایلام خبر داد.

بابک محمودی امروز سه‌شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۳، در این خصوص به خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش ۳۰ درصدی تردد زائرین در جاده های منتهی به پایانه های مرزی کشور امروز شاهد کاهش ۴۰ درصدی حوادث جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

خوزستان- ثبت تردد ‌بیش‌ از ‌یک‌ میلیون و ۳۰۲ هزار زائر از مرزهای خوزستان

‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از ثبت تردد یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۵۹۳ زائر اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان از ۱۶ تا ۲۹ مردادماه خبرداد.

محمد جولانژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی خوزستان از ۱۶ تا ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ اظهار کرد: در این مدت ۳۴۱ هزار و ۱۲۴ زائر ایرانی وارد شده‎‌اند که ۷۰ هزار و ۴۷ نفر از مرز چذابه و ۲۷۱ هزار و ۷۷ زائر از مرز شلمچه بوده است.

همگام با زوار، ۴ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

پارکینگ‌های اربعین زیر ذره‌بین تعزیرات کرمانشاه/ نرخ روزانه ۳۰ هزار تومان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از تشدید نظارت بر پارکینگ‌های محدوده مرز خسروی و قصرشیرین خبر داد و گفت: همه پارکینگ‌ها موظفند تعرفه ۳۰ هزار تومانی را رعایت کنند.

قهرمان شاهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تشدید نظارت بر فعالیت پارکینگ‌های مرز خسروی و قصرشیرین که در راستای طرح نظارتی اربعین صورت می‌گیرد، گفت: با هرگونه تخلف پارکینگ‌ها از جمله گرانفروشی و اخذ وجه اضافه از زوار برخورد خواهد شد.

لرستان - پرداخت بیش از ۴ میلیارد دینار به زوار لرستانی

دبیر ستاد اربعین لرستان از پرداخت بیش از چهار میلیارد دینار به زوار این استان خبر داد.

علی جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از آمادگی بانک‌های عامل استان برای تخصیص ارز به زوار اربعین حسینی خبر داد و بیان کرد: بانک‌های ملی، سپه، صادرات، ملت، سپه و پست بانک تا روز اربعین امسال آمادگی ارائه ارز (دینار عراق) ویژه اربعین در تمام روزهای هفته و حتی بعدازظهر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراقی به ازای هر زائر را دارند.

ایلام-تعزیرات حکومتی ملزم به تشدید نظارت بر خدمات قابل ارائه به زائران اربعین شده است

دکتر عمران علی‌محمدی بیان کرد: به منظور میزبانی و پذیرایی از زائران حسینی (ع) مهمان‌سرای دادگستری در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه بویژه شهرستان مهران تجهیز شده است و ۳ دستگاه کانکس برای استقرار زوار در زائرسرای قوه قضاییه واقع در ۲ کیلومتری نقطه صفر مرزی و تأمین امکانات مورد نیاز از جمله آب، برق تأمین اعتبار، خرید و مستقر شد، به دستگاه‌های اجرایی ذیربط از باب صیانت از حقوق عامه تذکرات گسترده‌ای داده شد.

وی گفت: به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهران برای برخورد جدی با اراذل و اوباش، فروشندگان سیم‌کارت غیرمجاز، قاچاق کالا و ارز در مرز دستوراتی صادر شد.

تهران جنوب- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خبر داد: ۶مسیر فرعی در راهپیمایی جاماندگان اربعین تهران

حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: مردم انقلابی و ولایتمدار تهران به یاد پیاده روی اربعین از نجف به سوی کربلا، مسیر ۱۳ کیلومتری از میدان امام حسین (ع) تا قبله تهران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام را با پای پیاده طی خواهند کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به پیش بینی ۶ مسیر فرعی گفت: مردم عزیز از شش مسیر ورامین، قرچک، باقرشهر، کهریزک، بزرگراه شهیدرجایی از شمال و جنوب، سلمان فارسی و چهاردانگه ده ها کیلومتر راه را جهت حضور در مسیر اصلی طی خواهند کرد.

کرمانشاه- ثبت‌نام ۴۳ هزار کرمانشاهی برای پیاده‌روی اربعین در سامانه «سماح»

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۴۳ هزار کرمانشاهی برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

سعید کریمی خو در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به الزامی بودن ثبت نام در سامانه سماح برای شرکت در پیاده روی اربعین، اظهارکرد: زائرین می‌توانند برای ثبت نام در این سامانه به آدرس http://samah.haj.ir مراجعه کنند. 

کهگیلویه و بویراحمد_اعلام مسیرهای پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین امسال در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید رضا افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: پیاده‌روی جاماندگان اربعین امسال در یاسوج از ساعت ۸ و ۳۰دقیقه صبح از میدان جهاد تا امامزاده قاسم (ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این مراسم در شهرستان لنده از مقابل سپاه به مقصد روستای مونه آستان مقدس حضرت عماد الدین ولی (ع) از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود.

افتخاری بیان کرد: در شهرستان باشت این مراسم از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح از پارک باوی به سمت امامزاده سید محمد (ع) سرآبیز، در شهرستان گچساران از میدان فرودگاه تا حرم مطهر امازاده جعفر(ع)؛ در شهرستان مارگون از مصلی شهر مارگون تا تپه شهدای گمنام، در شهرستان کهگیلویه از فلکه مرکزی تا امامزاده آقا میر(ع)، در شهرستان دنا از حرم امامزاده سید محمد(ع) و تا حرم امامزاده عسکر (ع) کریک، در پاتاوه از مسجد صاحب الزمان (عج )به سمت شهدای گمنام و در بهمئی از دو مکان پارک شهدای گمنام به سمت قبرستان شهیدان خوب و از روستای پات پات به سمت امامزادگان سید اسدالله (ع)و سید ابراهیم(ع) برگزار می‌شود.

قم-پیاده‌روی اربعین خط مقدم مقابله با نظام سلطه است

محمدرضا قاسمی‌نیا پژوهشگر حوزوی در یادداشتی که به مناسبت اربعین حسینی و حضور حماسی مردم پیاده‌روی اربعین در اختیار ایسنا قرار داده است، نوشت: حضور میلیون‌ها جوان زنان و مردان از سراسر جهان با شعار امت واحد و با تپش قلب‌های واحد به سوی قبله واحد در راهپیمایی معنوی و هستی آفرین اربعین، نوید زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی را می‌دهد و در زمان خاص که فقط خداوند به آن عالم است، همه عالم گرداگرد قطب عالم امکان جمع می‌شوند تا بشر را از جهل و جهالت، بی‌عدالتی و ظلم، ضلالت و سرگردانی و نظام شیطانی سلطه نجات خواهد داد.

سیستان و بلوچستان-تامین روزانه ۳۴۰ هزار لیتر آب برای زائران حسینی در مرز ریمدان

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان دشتیاری گفت: در مرز ریمدان برای زائرین اربعین حسینی روزانه بیش از ۳۴۰ هزار لیتر آب تامین می شود.

حمید حقیقت منش در گفت وگو با ایسنا- افزود: امور آب و فاضلاب دشتیاری در راه خدمات رسانی به زوار حسینی که از مرز ریمدان وارد کشور می شوند  اقدامات متعددی انجام داد و برای تامین آب و آبرسانی به اردوگاه ها، موکبها و پارکینگ های در نظر گرفته شده برای زائرین اقدامات لازم صورت گرفت.

سیستان و بلوچستان- از نظر اعتبارات در حوزه اربعین مشکلی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز ریمدان در شهرستان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان به دلیل جایگاه راهبردی و مهم آن از نظر ورود کالا و مسافر بزودی توسعه می‌یابد تا خدمات به زائران و تجار تسهیل شود.

محمد کرمی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در پایانه مرزی ریمدان برگزار شد، اظهار کرد: سال آینده با بهترین نحو آمادگی پذیرایی از زائران و آماده ارائه خدمات به سرمایه گذاران را خواهیم داشت و در این حوزه کارهای زیربنایی در حال پیگیری است.

کرمانشاه_تردد بیش از ۴۷۶ هزار زائر از مرز خسروی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد بیش از ۴۷۶ هزار نفر از مرز خسروی از ابتدای ماه صفر تا پایان روز گذشته(۲۹ مرداد) خبر داد.

سید شهرام کهریزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته، ۴۷۶ هزار و ۱۷۵ نفر از پایانه مرزی خسروی تردد کردند.

وی تعداد افرادی که روز گذشته از این مرز تردد کردند را ۶۸ هزار و ۳۸۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۱ هزار و ۷۷۹ نفر از مرز خارج و ۲۶ هزار و ۶۰۲ نفر از طریق مرز خسروی وارد کشورمان شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه یادآور شد: از افرادی که روز گذشته از مرز خسروی خارج شدند ۴۱ هزار و ۲۶۸ نفر ایرانی بودند و تعداد ایرانیانی که روز گذشته از مرز خسروی به کشور برگشتند نیز ۲۶ هزار و ۳۸۵ نفر بوده است.

کهریزی با اعلام اینکه در حال نزدیک شدن به موج بازگشت زوار هستیم، گفت: البته این امکان وجود دارد که طی روزهای آینده و با نزدیک شدن به روز اربعین دوباره تعداد زواری که از مرز خارج می‌شوند، روند افزایشی داشته باشد.

وی از آماده‌باش کامل راهداری برای ارائه خدمات به زواری که در حال رفت و یا در حال برگشت از عتبات عالیات هستند خبر داد و افزود: خوشبختانه تردد در مرز خسروی روان بوده و هیچ مشکل و یا معطلی برای زوار وجود ندارد.

همگام با زوار، ۴ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایلام -روند بازگشت زائران اربعین پرحجم اما روان است/ زائران پس از ورود استراحت کافی داشته باشند

رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام گفت: زائران بعد از ورود به کشور با استراحت کافی به‌طرف شهرهای مقصد حرکت کنند.

سرهنگ مهرداد علیمحمدی دراین خصوص به ایسنا اظهار کرد: حجم برگشت زائران اربعین که طی روزهای گذشته به عتبات عالیات مشرف شده‌اند، پُرحجم، روان و به سهولت انجام می گیرد.

وی افزود: تیم‌های گشتی انتظامی و پلیس راه برای پیشگیری از هر گونه حوادث جاده‌ای احتمالی مستقر و آماده خدمات رسانی به زائران حسینی می باشند.

همگام با زوار، ۴ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

کرمانشاه-توصیه‌های «چشمی» به زوار اربعین

دکتر حمید آریایی تبار در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه پیاده روی در محیط باز که گرد و خاک دارد احتمال بروز آلودگی چشمی را تشدید می‌کند، گفت: در همین راستا توصیه می شود زوار برخی نکات را برای مراقبت از سلامت چشم‌های خود رعایت کنند.

وی افزود: قطعا رعایت این نکات برای افرادی که عمل جراحی چشم مانند آب مروارید و یا لیزیک چشم داشته‌اند دوچندان است، چرا که هرنوع تماس عوامل آلوده با چشم این افراد می‌تواند منجر به عفونت شود که از عوارض شایع اعمال جراحی چشم به شمار می‌رود.

ایلام-بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مورد بازدید دامپزشکی بر مواکب، رستوران‌ها و محل عرضه گوشت در ایام اربعین

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان ایلام از انجام ۳ هزار و ۷۲۰ مورد بازدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر محل های عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی، مواکب و رستوران‌های ایلام در طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام اربعین ۱۴۰۳ خبر داد.

دکتر محمدحسین ابراهیم‌پور در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به حضور میلیونی زائران اربعین در استان ایلام، حسب دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور و دستور مدیرکل محترم دامپزشکی استان ایلام، نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی طی ایام اربعین به صورت ویژه طی دوشیفت انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: ۳۰ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در سطح استان ایلام فعال  هستند و بر فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده در مواکب و رستوران‌ها نظارت بهداشتی انجام می‌دهند.

سیستان‌وسیستان- استاندار: از نظر اعتبارات در حوزه اربعین مشکلی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز ریمدان در شهرستان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان به دلیل جایگاه راهبردی و مهم آن از نظر ورود کالا و مسافر بزودی توسعه می‌یابد تا خدمات به زائران و تجار تسهیل شود.

محمد کرمی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در پایانه مرزی ریمدان برگزار شد، اظهار کرد: سال آینده با بهترین نحو آمادگی پذیرایی از زائران و آماده ارائه خدمات به سرمایه گذاران را خواهیم داشت و در این حوزه کارهای زیربنایی در حال پیگیری است.

سیستان‌وبلوچستان- تامین روزانه ۳۴۰ هزار لیتر آب برای زائران حسینی در مرز ریمدان

 مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان دشتیاری گفت: در مرز ریمدان برای زائرین اربعین حسینی روزانه بیش از ۳۴۰ هزار لیتر آب تامین می شود.

حمید حقیقت منش در گفت وگو با ایسنا- افزود: امور آب و فاضلاب دشتیاری در راه خدمات رسانی به زوار حسینی که از مرز ریمدان وارد کشور می شوند  اقدامات متعددی انجام داد و برای تامین آب و آبرسانی به اردوگاه ها، موکبها و پارکینگ های در نظر گرفته شده برای زائرین اقدامات لازم صورت گرفت.

خوزستان_افزایش ظرفیت تامین آب در مرز شلمچه به ۹ هزار متر مکعب در شبانه‌روز

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: با اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر توانستیم میزان تامین آب در پایانه مرزی شلمچه را از روزانه ۷ هزار مترمکعب به ۹ هزار متر مکعب در شبانه‌روز ارتقا دهیم.

صابر علیدادی شامگاه دوشنبه در بازدید از مواکب و پایانه مرزی شلمچه با اشاره به اقدامات شرکت آبفا خوزستان در این پایانه مرزی اظهار کرد: در روزهای منتهی به زیارت اربعین پروژه‌های احداث ۹.۵ کیلومتر خط ۳۱۵ از میدان مقاومت تا تاسیسات شهدای شلمچه، اصلاح و بازسازی مخزن ۲۵ هزار متر مکعبی طرح جامع و اورهال ایستگاه پمپاژ طرح جامع شلمچه انجام شد.

وی افزود: با اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر توانستیم میزان تامین آب در پایانه مرزی شلمچه را از روزانه ۷ هزار مترمکعب به ۹ هزار متر مکعب در شبانه‌روز ارتقا دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به احداث یک کیلومتر خط انتقال فاضلاب در پایانه مرزی شلمچه گفت: ۷۰۰ متر انشعاب نیز برای مواکب ایجاد شد.

وی با بیان اینکه جمعیت شهرستان خرمشهر ۲۰۰ هزار نفر است، عنوان کرد: با شروع سفرهای اربعین تاکنون یک میلیون تردد در پایانه مرزی شلمچه به ثبت رسیده و این نشان دهنده اهمیت اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: برای تسریع در انجام امور در پایانه مرزی شلمچه دو شرکت آب و فاضلاب شهرستان دزفول و ماهشهر به ‌عنوان معین انتخاب و با همه امکانات در این پایانه مرزی مستقر شدند.

علیدادی با بیان اینکه تاکنون مشکل حادی در زمینه آب و فاضلاب در پایانه مرزی شلمچه نداشتیم، ادامه داد: با این وجود دو پیمانکار به صورت آماده به کار در این پایانه مرزی مستقر شده‌اند تا مشکلات احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان کرد: آب شرب در مواکب و پایانه مرزی شلمچه تامین شده است و هیچ مشکلی در تامین آب زوار اباعبدالله الحسین (ع) در این پایانه نداریم.

گیلان- ثبت نام ۴۵ هزار گیلانی در سامانه سماح/ لزوم بازگشت قبل از روز اربعین

سخنگوی ستاد اربعین گیلان، از ثبت نام بالغ بر ۴۵ هزار زائر گیلانی اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: زائران برای مراجعت به کشور قبل از روز اربعین اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha