• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403053121466
  • خبرنگار : 50455

راهکارهای ارتقای سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بررسی شد

راهکارهای ارتقای سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بررسی شد

ایسنا/قم معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم در حاشیه چهارمین جشنواره «اتفاق» با مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی حسینی، معاون فرهنگی جهادانشگاهی قم در دیدار با دکتر علی پارسانیا مدیر کل مشارکت اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، که با حضور ابراهیم سانی خانی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، روح الله مقدم معاون اجرایی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، در راستای توسعه مشارکت اجتماعی و ارتقای سرمایه اجتماعی جوانان، در ساختمان فرهنگسرای جوان استان قم، برگزار شد، در خصوص برگزاری جشنواره «اتفاق۴» گفت: توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی هرچه بیشتر و بهتر، به افزایش مشارکت و ارتقای سرمایه اجتماعی جوانان، آموزش و توانمندسازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شهروندان با هدف ارتقاء سرمایه اجتماعی و فرهنگی جامعه شهری قم، کمک شایان توجهی می‌کند.                                                                               

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم، افزایش توانمندسازی سمن‌ها و گروه‌های جهادی به عنوان یاری‌گران محله و سراهای پیشرفت مراکز اشتغال بانوان مستقر در محلات شهر قم و رویداد ملی نوآوری‌های اجتماعی را از جمله مواردی برشمرد که نهادهای فرهنگی از جمله وزارت ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی باید به آن توجه جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: شهر قم با جمعیت قابل توجه و تنوع فرهنگی، پتانسیل بالایی برای توسعه مشاغل خانگی به ویژه در بین بانوان دارد، با توجه به اهمیت حمایت از کارآفرینان خانگی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بانوان، طرح «سرای پیشرفت» با هدف ایجاد بازارچه‌هایی برای عرضه و فروش محصولات مشاغل خانگی بانوان طراحی شده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم گفت: در رویداد نوآوری‌های اجتماعی با محوریت ارتقا وضعیت شهروندی به معرفی روش‌هایی می‌پردازیم که با استفاده از نوآوری‌های نوین، به حل مسائل اجتماعی و بهبود شرایط جامعه کمک می‌کند. این ایده‌ها، بهبود روند زندگی افراد را در زمینه‌های مختلفی از جمله مشارکت مردمی، بهداشت، آموزش، محیط زیست و کمک به افراد آسیب‌پذیر را فراهم می‌کند.

در ادامه این جلسه علی پارسانیا، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان استان قم گفت: جشنواره «اتفاق» رویدادی است که به منظور عرضه و نمایش دستاورد سمن‌ها و تشویق سمن‌های فعال و ایجاد انگیزه و نشاط در بین سمن‌های جوانان سراسر کشور و ترویج کارآفرینی اجتماعی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این جشنواره پیشتر نیز با همین عنوان طی سه دوره به همت سازمان ملی جوانان و وزارت ورزش و جوانان برگزار شده است. این جشنواره هم اکنون با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اداره کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان و همکاری ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های سراسر کشور و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد جوانان برگزار می‌شود و به دنبال این مهم است که بتواند قدمی در راستای توسعه مشارکت اجتماعی و ارتقای سرمایه اجتماعی جوانان بردارد.

به گزارش ایسنا؛ در انتهای این جلسه نیز گزارشی از طرح‌های انجام شده و برنامه‌های پیشرو ارائه گردید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha