• شنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403112720018
  • خبرنگار : 50455

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی؛

طرح رفع معضل کمبود زمین آموزشی را در مجلس شورای اسلامی ارائه می‌دهیم

طرح رفع معضل کمبود زمین آموزشی را در مجلس شورای اسلامی ارائه می‌دهیم

ایسنا/قم نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از کوشش‌های خیرین مدرسه‌ساز از ارائه قریب‌الوقوع طرح تعیین تکلیف متولی زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدارس نوساز و همچنین پیگیری تسهیل انشعابات مدارس در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم روانبخش امروز ۲۷ بهمن در نشست هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: موضوع کمبود زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدارس نوساز در استان به ویژه در مناطق مرکزی دیار کریمه اهل بیت(س) از جمله موضوعاتی است که پیش از این هم در برخی جلسات مورد توجه قرار داشته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس صورت‌جلسات موجود، اداره کل آموزش و پرورش استان باید فوریت‌ها و اولویت‌های ساخت مدرسه در نقاط مختلف استان را ارائه کند و اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در مناطقی که زمین در اختیار دارد، موظف است زمین برای ساخت مدارس در اختیار قرار دهد.

روانبخش ادامه داد: بر این اساس، اگر شهرداری در مناطقی که آموزش و پرورش استان اعلام می کند؛ زمین در اختیار داشته باشد؛ باید این زمین را در اختیار قرار داده و معوض آن را از اداره کل راه و شهرسازی دریافت کند و اگر در آن مناطق، شهرداری زمینی برای تحویل ندارد؛ لازم است تا طرح تملک برخی خانه‌های فرسوده از سوی شهرداری پیگیری شود و معادل هزینه آن نیز از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین شود.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری طرح مولّدسازی برای رفع معضل کمبود زمین آموزشی تصریح کرد: بنده و تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، به زودی طرحی را برای تعیین تکلیف متولی زمین با کاربری آموزشی و همچنین تسهیل امور انشعابات مدارس به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه خواهیم داد تا ان شاء الله این معضل در سطح ملی مرتفع شود.

معضل کمبود زمین با کاربری آموزشی در سطح ملی حل و فصل شود

همچنین، سید ناصر علایی طباطبایی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم نیز در این نشست با بیان این که ساخت بیش از ۵۰ درصد فضاهای آموزشی در قم توسط خیرین، جلوه‌ای از عشق و ایثار مردم در جهاد مدرسه سازی است، گفت: باید گفت توسعه عدالت آموزشی وقتی محقق می‌شود که آموزش و پرورش در هر مکان مورد نیاز برای ساخت مدرسه، زمین با کاربری آموزشی در اختیار داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس استان قم، وی در ادامه گفت: واقعا این که آموزش و پرورش قم و یا هر منطقه دیگری از کشور بخواهد برای در اختیار گرفتن زمین با کاربری آموزشی، از برخی مسئولان به صورت مکرر تقاضا کند؛ زیبنده نیست.

وی با تأکید بر این که رفع معضل کمبود زمین با کاربری آموزشی باید در سطح ملی و از طریق قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی حل و فصل شود، ادامه داد: تصویب قوانین دائمی در عرصه آموزش و پرورش، شفاف بودن این قوانین و همچنین نظارت بر اجرای درست این قوانین، از وظایف مهم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

علایی طباطبایی ابراز امیدواری کرد: نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی با پیگیری و تعیین تکلیف متولی زمین آموزشی برای ساخت مدارس، حل این معضل را به همه مردم کشور هدیه کنند.

تعیین تکلیف متولی زمین آموزشی توسط مجلس شورای اسلامی محقق می‌شود

در ادامه این نشست، احمدرضا اجتهادی مدیرکل نوسازی مدارس استان قم، با ابراز خرسندی از این که نهضت توسعه عدالت آموزشی از اولویت‌های رئیس جمهور است، عنوان کرد: تعیین تکلیف متولی زمین با کاربری آموزشی در سطح کشور از دست مجلس شورای اسلامی بر می‌آید.

اجتهادی با یادآوری این که مسئولان قم تا تعیین تکلیف این موضوع در سطح ملی، تلاش می‌کنند تا مسئله را در سطح استان پیش ببرند، اضافه کرد: البته موضوع عدالت آموزشی در اعتبارات نیز مسئله دیگری است که باید از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

وی اظهار کرد: سرانه آموزشی برخی از استان‌های کشور از متوسط کشوری کمتر است؛ اما تنها برخی از این استان‌ها دارای اعتبارات ویژه و ردیف بودجه‌های خاص در این موضوع هستند که امیدواریم با همت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، همه استان‌ها با سرانه آموزشی کمتر از متوسط کشوری و از جمله قم، از این ردیف‌های اعتباری ویژه بهره مند شوند.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست، گفت: یکی از فرصت‌های امروز در کشور این است که رئیس جمهور مکرراً اعلام می‌دارد که آموزش و پرورش از اولویت‌های کشور است و همه مسئولان باید این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کنند.

همچنین، ابوالفضل هندویان، سفیر مدرسه سازی کشور با تقدیر از برخی مسئولان استان که پای کار جهاد مدرسه سازی هستند، ابراز امیدواری کرد: این تلاش‌ها با همت بیشتر و به صورت جدی تر دنبال شود.

وی با ابراز تأسف از معضل جدی کمبود زمین با کاربری آموزشی در استان قم، بیان کرد: لازم است تا مجموعه نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی با همراهی استانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، مجمع خیرین مدرسه ساز استان و همچنین اداره کل نوسازی مدارس استان، در جلسات کاری ویژه، پیگیر رفع معضل زمین آموزشی در قم باشند تا ان شاء الله ثمره این جلسات به شکل عینی دیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha