• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052819134
  • خبرنگار : 50649

‌دبیرخانه شهر شعر شیراز افتتاح شد

‌دبیرخانه شهر شعر شیراز افتتاح شد

ایسنا/فارس طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان شهری و ادبی، دبیرخانه شهر شعر شیراز افتتاح شد.

معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز امروز، ۲۸ مردادماه در این مراسم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که شورای ششم و شهردار شیراز بر آن تأکید دارند و به جد توسط سازمان فرهنگی شهرداری پیگیری می‌شود، موضوع ترویج شعر و ادبیات فارسی و آشنایی نسل نو به‌ویژه کودکان و نوجوان با مفاخر، مشاهیر و بزرگان شعر و ادب در شهر شیراز به‌ویژه مشاهیر کمتر شناخته‌شده و بزرگانی همچون حافظ و سعدی است.

روح‌الله مظفری افزود: شهری چون شیراز که سابقه تاریخی و مفاخر بزرگی دارد با اعلام شهردار طرحی با عنوان «شیراز شهر شعر و اندیشه» در دستور کار قرار گرفت که در این مراسم بخش شیراز شهر شعر رونمایی شد و این بخش در فضای حقیقی، اجرایی و رویدادی و صحنه‌ای به‌صورت برنامه‌های مشاعره و شعرخوانی و برگزاری دوره‌های مختلف که در فرهنگسراهای سطح شهر در حال شکل‌گیری است، انجام می‌شود. همچنین در حوزه فضای مجازی و سامانه ادیبان این برنامه‌ها برگزار می‌شود.

وی در ادامه به فعالیت سایت ادیبان اشاره و تصریح کرد: این درگاه اینترنتی تبادل اطلاعات میان امیراسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی و تعدادی از اساتید ادبیات بزرگ شیراز است تا در آن افرادی که علاقه‌مند به شعر و ادبیات هستند و نسل جوان امروز بتوانند از برنامه‌ها، محتوای تصویری و صوتی که توسط وی تهیه و در سایت منتشر می‌شود؛ بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز همچنین از انجمن‌های شعرخوانی و گویش‌های شعرخوانی متفاوت درخواست کرد تا در این سامانه اعلام حضور و فعالیت داشته باشند تا این درگاه، یک پایگاه مهم در حوزه ادبیات و به‌عنوان یک مرجع در کشور باشد و به‌عنوان فرصتی برای توسعه و ترویج ادبیات کشور باشد.

امیراسماعیل آذر، استاد و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این محفل ادبی نیز اظهار کرد: سپاس‌دار معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و تمام افرادی هستم که جهت ارتقای فرهنگ تلاش دارند تا جامعه سلامت بر تن فرهنگ باشد، چراکه فرهنگ نباید بیمار باشد و معالجه فرهنگ تنها با نگاه پدر و مادر و خانواده‌ها درست می‌شود و این تفکر در شهر شیراز در حال شکل‌گیری است.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی شهردار شیراز برای توسعه این کلان‌شهر، افزود: فردی که فکر آن تمام‌عیار برای فرهنگ هزینه می‌شود باید قدردان آن بود.

استاد و پژوهشگر ادبیات و زبان فارسی با اشاره به فعالیت سایت ادیبان، تصریح کرد: بیش از ۵ ماه زمان برد تا فعالیت و برنامه‌های این سایت تدوین و نوشته شود و این سایت می‌تواند روزی دنیا را فرابگیرد که ارزش و حکمت را ارائه و ما را از این طریق به جهانیان معرفی کند، این در حالی است که هر فردی بخواهد در حوزه  فرهنگی کاری انجام بدهد، با فعالیت در این سایت این بستر فراهم است.

 آذر همچنین گفت: با برنامه‌ریزی که با شبکه نسیم صورت گرفته است، در آینده‌ای نه‌چندان دور، کودکان این کلان‌شهر در برنامه‌های فرهنگی و ادبی حضور یافته تا داشته‌های خود را به نمایش بگذارند و این شهر بیش‌ازپیش دیده شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: گشایش این سایت و دبیرخانه شهر شعر برای کلیه دوستداران فرهنگ، شعر و ادب فرخنده باشد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین دبیرخانه شهر شعر گشایش یافت و از پوستر آن با حضور شهردار شیراز و امیر اسماعیل آذر رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha