• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403052818996
  • خبرنگار : 71342

اجرای «کمی شبیه مارادونا» و چند نمایش دیگر

اجرای «کمی شبیه مارادونا» و چند نمایش دیگر

اجرای نمایش «کمی شبیه مارادونا» در تئاتر شهر ، میزبانی عمارت نوفل لوشاتو از نمایش «حنوط» و اجرای نمایش «پایین گذر سقاخانه» در تماشاخانه صحنه آبی از تازه‌ترین خبرهای نمایشی است.

نمایش «کمی شبیه مارادونا» به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی میثم زندی آبان ماه ۱۴۰۳ به مدت ۳۰ شب در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی، نمایش«کمی شبیه مارادونا» دارای دو بازیگر (یک دختر و یک پسر) بوده و از ۱۵ اپیزود تشکیل شده است. 

اجرای «کمی شبیه مارادونا» و چند نمایش دیگر


این نمایش روایت دو بازیگر جوان، فاطمه و پژمان است که عاشق بازیگری بوده و با یکدیگر رابطه نزدیکی دارند و سال‌هاست یکدیگر را در تئاتر همراهی می‌کنند. زندگی آنها در این نمایش به دو بخش روی صحنه و پشت صحنه تقسیم می‌شود. نمایش به صورت غیرخطی، راوی زندگی این دو بازیگر در صحنه و خارج از صحنه تئاتر است.
فاطمه زندی و پژمان حسینی، دو بازیگر اصلی این نمایش هستند که سال‌هاست با هم همکاری دارند و در نمایش‌هایی چون «مهتاب در انتظار»، گنبد تن... غلغل روح...، «مجلس شبیه رستم و سهراب»، «زاویه»، «سوءتفاهم»، «قبرم زیر پاهای توست»، «افسانه مانلی»، «خرده جنایت‌های زناشوهری»، «اولئانا»، «فراموشی»، «افرا»، «شب هزارو یکم» و ... به صورت مشترک و با عنوان بازیگر روی صحنه حضور داشتند.
میثم زندی، دانش‌آموخته دکتری تخصصی رشته پژوهش هنر از دانشگاه تهران، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری نیما یوشیج و مدیر آموزشگاه هنرهای نمایشی پیشدادیان، مدیرعامل سابق انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران است.

الهام نوری، پژمان دادخواه، ناصر رحیمی، مهرعلی میران و اردلان ملک‌زاده از دیگر سایر همکاران این گروه هستند که در بخش‌های مختلف هنری این نمایش حضور دارند.

دکتر مهربانو حصاری از انجمن علمی آموزشی زبان و ادبیات فارسی خراسان رضوی، پشتیبان تولید این نمایش است.

«حُنوط» مهمان عمارت‌نوفل‌لوشاتو خواهد شد 
طاها علی قارداشی درام اجتماعی_خانوادگی «حُنوط» را روی صحنه خواهد برد.  

اجرای «کمی شبیه مارادونا» و چند نمایش دیگر


طاها علی قارداشی نمایش «حُنوط» به نویسندگی علیرضا دماوندی را از شهریور ۱۴۰۳ در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه خواهد برد.  
قارداشی پیش از این در آثاری چون «طلحک و دیگران»، «قهوه قجری»، «اندرونی»، «دیوان تئاترال»، «لارو» و «سید دلبر» به ایفای نقش پرداخته است.  
«حُنوط» اولین تجربه او در جایگاه کارگردان به شمار می‌آید که درامی اجتماعی_خانوادگی در فضای ملتهب سال ۱۳۵۷ را به نمایش خواهد گذاشت. 
بازیگران و عوامل این نمایش به زودی معرفی خواهند شد.

میزبانی صحنه آبی از«پایین گذر سقاخانه» اکبر رادی

نمایش «پایین گذر سقاخانه» به نویسندگی زنده‌یاد اکبری رادی و کارگردانی ناصر سهرابی روز چهارشنبه ۳۱ مردادماه در تماشاخانه صحنه آبی روی صحنه می‌رود.

این نمایشنامه که یکی از آخرین نمایشنامه‌های زنده یاد اکبر رادی است، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ناصر سهرابی از ساعت ۲۰:۳۰ روز چهارشنبه ۳۱ مردادماه در تماشاخانه «صحنه آبی» میزبان مخاطبان است.

اجرای «کمی شبیه مارادونا» و چند نمایش دیگر

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «گذری است قدیمی که دارای سقاخانه است. طاهر آمولاخانی صاحب کبابی شمشاد، به تازگی قهرمان مسابقات کشتی شده و مدال طلا را برای محله به ارمغان آورده است. اما گویا این مدال، برای یک نفر خوشایند نیست.»

در این نمایش ناصر سهرابی، حمید شاه‌آبادی، علیرضا قربانی، حسن حلیمی، محسن سبزعلی، مریم خلیفه، الناز صادقپور، سید محمد شجاعی، محمدرضا رضایی و ایلیا دهقان ایفای نقش می‌کنند.

معصومه نورزاد راوی نمایش «پایین گذر سقاخانه» است.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از مجری طرح: نیره جارچیان، دستیار کارگردان: حسن حلیمی، موسیقی: مجتبی تیموری، نوازنده: بنیامین فضلی، طراح پوستر: حسن حلیمی، هماهنگی: حمید ناصر، روابط عمومی و تبلیغات: فریبا جدیدی.

علاقمندان به تماشای این اثر می‌توانند به صورت مجازی از طریق سایت تیوال و به صورت فیزیکی از طریق گیشه صحنه آبی، اقدام به خرید بلیت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha