• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403052718661
  • خبرنگار : 71614

۱۲۳۳ نفر به جشنواره هنرهای تجسمی جوانان اثر فرستادند

۱۲۳۳ نفر به جشنواره هنرهای تجسمی جوانان اثر فرستادند

با پایان مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، ۷۸۶۵ اثر از ۱۲۳۳ هنرمند به دبیرخانه این رویداد هنری ملی رسید.

به گزارش ایسنا، پس از انتشار فراخوان سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، ۷۸۶۵ اثر از سوی ۱۲۳۳ هنرمند جوان به دبیرخانه جشنواره سی و یکم رسید.

در جشنواره سی و یکم، ۸۶۱ نفر از شرکت‌کنندگان را خانم‌ها و ۳۷۲ نفر از آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.
 
در میان رشته‌های هنری، رشته نقاشی با ۱۹۱۱ اثر از ۲۷۹ شرکت‌کننده، پیشتاز جشنواره سی و یکم است و پس از آن، عکاسی با ۱۴۶۱ اثر از ۱۷۷ نفر، گرافیک با ۱۰۷۶ اثر از ۱۴۶ نفر، تصویرسازی با ۸۷۲ اثر از ۱۲۱ نفر، طراحی با ۸۵۴ اثر از ۱۲۰ نفر، خوشنویسی با ۴۴۲ اثر از ۷۱ نفر، نگارگری با ۳۷۶ اثر از ۵۷ نفر، سرامیک با ۳۶۲ اثر از ۴۹ نفر، مجسمه‌سازی با ۳۰۸ اثر از ۴۷ نفر، کاریکاتور با ۱۵۵ اثر از ۲۲ نفر و سرانجام، رسانه‌های هنری جدید با ۶۶ اثر از ۱۳ نفر، در جایگاه‌های دوم تا یازدهم قرار دارند.

بر اساس اعلام ستاد این جشنواره در این دوره، هنرمندان از تمامی ۳۱ استان کشور در جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند که استان‌ تهران با ۲۰۸ هنرمند در صدر استان‌های مشارکت‌کننده قرار گرفته و پس از آن، استان اصفهان با ۱۳۷ شرکت‌کننده، استان خراسان رضوی با ۱۱۶ شرکت‌کننده، استان آذربایجان شرقی با ۶۴ شرکت‌کننده و استان البرز با ۵۶ شرکت‌کننده در جایگاه‌های دوم تا پنجم جای دارند. 

سی‌ و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به دبیری مینا صدری در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی، عکاسی، کاریکاتور، گرافیک، مجسمه‌سازی، نقاشی، نگارگری، هنر سرامیک و رسانه‌های هنری جدید، ۱۹ تا ۲۳ شهریور ماه سال جاری در استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

این رویداد هنری ملی از سوی اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برپا شده است.

کسب اطلاعات بیشتر درباره سی‌ و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در سامانه  www.yafestival.ir امکان‌پذیر است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha