• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403052718243
  • خبرنگار : 71062

فرمانده هوانیروز ارتش

تجلیل از خلبانان و افتخارآفرینان هوانیروز در عملیات آزادسازی پاوه و گرامی‌داشت آزادگان

تجلیل از خلبانان و افتخارآفرینان هوانیروز در عملیات آزادسازی پاوه و گرامی‌داشت آزادگان

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه دشمن پس از پیروی انقلاب اسلامی به دنبال تجزیه کشور و مسلح کردن گروهک‌های معاند بود، اظهار کرد: عملیات آزادسازی پاوه نقشه دشمن را نقش بر آب کرد محاصره پاوه را شکست.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ «قاسم خاموشی» امروز (شنبه) در نخستین همایش تجلیل از خلبانان و افتخارآفرینی در عملیات آزاد سازی پاوه و گرامی‌داشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور که در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات عمده و اساسی که گروهک‌ها در ابتدای پیروی انقلاب کلید زدند در منطقه شمالغرب و پاوه بود، گفت: عملیات آزادسازی پاوه یکی از عملیات‌های بسیار مهم بود که قبل از جنگ تحمیلی با از خودگذشتگی و ایثارگری رزمندگان به‌خصوص هوانیروز ارتش اجرا شد.   

وی گفت:به خاطر اینکه این عملیات پس از پیروزی انقلاب اسلامی اجرا شده است آنگونه که باید به آن پرداخته نشده است. اگر اشغال شهر پاوه و تصرف پاوه ادامه پیدا می‌کرد دشمن می‌توانست پلن‌های بعدی نقشه خود را اجرا می‌کردند و معلوم نبود سرنوشت مردم پاوه چا می‌شد.

سرتیپ خاموشی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهیدان چمران و فلاحی گفت: این دو شهید والامقام نقش اساسی و کلیدی در عملیات آزادسازی پاوه داشتند؛ همچنین هوانیروز نقش بی‌بدیلی در این عملیات داشت که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است و باید نقش هوانیروز تبیین شود. 

امیر سرتیپ خاموشی با گرامی‌داشت یاد شهیدان مهدوی و وجدانی که در عملیات آزادسازی پاوه به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: در روایت و فیلمی که تهیه شده است به نقش هوانیروز و شهیدان فلاحی، مهدوی و وجدانی آنگونه که باید پرداخته نشده است. 

فرمانده هوانیروز ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور  گفت: آزادگان در طول اسارت از آرمان، اهداف و هدف خود کوتاه نیامدند و با مقاومت خود دشمن را خسته کردند. 

وی اظهار کرد: امنیت و اقتدار کشورمان بخاطر از خودگذشتگی این عزیزان است و مقاومت آزادگان را باید گرامی بداریم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۱۶:۱۵

سلام ودرود بر خلبانهای هوانیروز مخصوصا دوران هشت سال جنگ ایران وعراق و همچنین شهیدان هوانیروز روحشان شاد و یادشان گرامی باد.