• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1403052617607
  • خبرنگار : 71408

اختصاصی ایسنا / سرفصل برنامه‌های عملیاتی که وزیر پیشنهادی فرهنگ به مجلس داد

اختصاصی ایسنا / سرفصل برنامه‌های عملیاتی که وزیر پیشنهادی فرهنگ به مجلس داد

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک جزوه ۱۷ صفحه‌ای، اهم برنامه‌های اجرایی و عملیاتی دارای اولویت حوزه‌های مختلف این وزارتخانه و ارجاعات به اسناد بالادستی را به مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که ایسنا نسخه‌ای از آن را منتشر می‌کند. پیش از این یک نسخه ۹ صفحه‌ای و کلی از برنامه‌های سیدعباس صالحی منتشر شده بود.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته جزوه ۹ صفحه‌ای از کلان برنامه‌های سیدعباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد که فاقد توضیحات بیشتری درباره عملیاتی کردن برنامه‌ها در زیرمجموعه‌های فراوان این وزارتخانه بود.

خبرنگار ایسنا نسخه‌ای کامل‌تر و ۱۷ صفحه‌ای از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم که سیدعباس صالحی آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه داده است را منتشر می‌کند که شامل جزییاتی از سرفصل‌های اقدامات اجرایی و عملیاتی در زیرمجموعه‌های متعدد این وزارتخانه است.

در این جزوه ۱۷ صفحه‌ای، کلان برنامه‌ها و اصلی‌ترین سرفصل‌های اجرایی و عملیاتی سیدعباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ۷ بخش لیست شده است:

۱- سنت‌ها و آیین‌ها و ارزش‌های اسلامی و ملی

۲- کتاب و چاپ و نشر

۳- هنرهای نمایشی، تجسمی و موسیقی

۴- رسانه و تبلیغات

۵-  سینما، پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای

۶- دیپلماسی فرهنگی و روابط فرهنگی بین‌المللی

۷- فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی

نکته قابل توجه این جزوه، تاکید چندباره آن بر اقدامات وزارت ارشاد بر مبنای برنامه هفتم توسعه است که رییس جمهور بر اجرای آن تاکید کرده است.

برنامه هفتم توسعه شامل موارد متعددی از تولیدات فرهنگی - هنری، توسعه‌ زیرساخت‌ها، استفاده از فضای مجازی و همچنین موارد بودجه‌ای است که چند ماه قبل به تصویب مجلس رسید و حالا به نظر می‌رسد تاکید وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرایی کردن بخش‌هایی از آن است.

علاوه بر این، سند راهبری جمهوی اسلامی در فضای مجازی و اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مبنای قانون اساسی، دیگر اسناد بالادستی استفاده شده در این برنامه هستند.

برای مطالعه متن برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم که به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، روی این متن کلیک کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۲۱:۰۷

خب چجوری؟ اینا که خوب و بد، همش توی وظایف وزارتخانه هست. مهم اینه که این شعارها قراره چجوری عملیاتی بشه؟ چیز جدیدی در این برنامه نیست.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۰۷:۱۷

خدا کند این وزیر با توجه به سابقه قبلی وزارت خود کاری برای کارکنان پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات که معاونت پژوهشی وزارتخانه هستند بکند!!