• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1403052113683
  • خبرنگار : 71635

چرا نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی با تاخیر آغاز شد؟

چرا نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی با تاخیر آغاز شد؟

دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران توضیحاتی درباره علت تعویق در برگزاری بخش حضوری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ارائه کرد.

رضا احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به درخواست استان‌ها برای تاخیر در زمان برگزاری بخش حضوری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران، گفت: با توجه به اینکه اتفاقات روزهای اخیر مانند برگزاری انتخابات،‌ دهه اول ماه محرم، گرمای هوا و تعطیلاتِ ناشی از آن در روند برگزاری و تبلیغات مسابقات چالش‌هایی ایجاد کرده بود، یکسری استان‌ها تفاضا داشتند در بخش حضوری مسابقات، فرصت بیشتری برای آنها قائل شویم.

وی با بیان اینکه پیش از این مقرر بود مسابقات حضوری استانی از ۱۴ تا ۲۸ مرداد در تمامی استان‌ها برگزار شود، ادامه داد: اما به دنبال این درخواست بخش حضوری مسابقات از شنبه - ۲۰ مردادماه - در استان‌هایی که شرایط‌شان فراهم بود، آغاز شد و سایر استان‌ها نیز به مرور مسابقات حضوری را شروع می‌کنند. ثبت‌نام شرکت کنندگان مسابقات حضوری یک روز پیش از آغاز مسابقه نهایی می‌شود.

دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران با اشاره به اینکه قرار بود ۳۰ مردادماه زمان پایانی برگزاری مسابقات باشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی استان‌ها از جمله خوزستان و ایلام در این ایام درگیر برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین هستند، مقرر شد مسابقات در این استان‌ها بعد از اربعین و پیش از برگزاری اختتامیه نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران (جام قهرمانانِ قهرمانان) برگزار شود.

وی درباره زمان برگزاری اختتامیه نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران نیز توضیح داد: از ۱۷ تا ۲۰ شهریور ماه این مراسم در تهران برگزار می‌شود تا نفرات برتر مسابقه نهایی، مشخص شوند.

احمدی درخصوص وضعیت و تعداد ثبت‌نام افراد برای شرکت در مسابقات حضوری، گفت: در بازی فیفا۲۴ تاکنون ۵۴۲۴ شرکت‌کننده ثبت‌نام کرده‌اند، اما این تعداد به بیش از ۶۰۰۰ نفر خواهند رسید. در بازی کوییز نیز با توجه به خانواده محور بودن بازی، این امکان را به استان‌ها داده‌ایم که حتی در اختتامیه استانی هم ثبت‌نام بازی کوییز را انجام دهند زیرا تصور می‌کردیم شاید با توجه به شرایط روزهای اخیر اطلاع‌رسانی‌ها به اندازه کافی صورت نگرفته باشد و لازم باشد فرصت بیشتری در این بخش قائل شویم. تاکنون حدود ۱۰۰۰ شرکت‌کننده برای بازی کوییز ثبت‌نام کرده‌اند اما با توجه به فرصتی که قائل شده‌ایم تصور این است که تعداد شرکت کنندگان در این بخش به بیش از ۱۰ هزار نفر برسد.

وی درباره توزیع جنسیتی شرکت‌کنندگان بازی فیفا۲۴ بیان کرد: در ثبت‌نام، تفکیک جنسیتی قائل نشدیم اما اگر در یک استان تعداد شرکت‌کنندگان خانم بالا باشد و به حد نصاب برسند، لیگ بانوان را به صورت مجزا برگزار می‌کنیم چنانچه در سنوات قبل هم این کار را انجام داده‌ایم.

دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران با اشاره به اینکه بخش آنلاین این مسابقات از روز عید غدیر آغاز شده است،‌ اظهار کرد: مسابقه موضوعی «قربان تا غدیر» و مسابقه‌ای با محتوای «انتخابات» برگزار کردیم و درحال حاضر نیز با ۱۶ بازی موبایلی ایرانی مانند آوردگاه، آمیرزا، کوییز، بزن بهادر، عملیات انهدام، جنگ، یکه‌تاز فوتبال، شکلات فندقی و... کار در این بخش را نهایی کردیم و مسابقات این بخش در حال برگزاری است که لیست بازی‌ها از طریق سایت baazico.ir و مجموعه کافه بازار در دسترس است. با توجه به اینکه بازی‌ها بر اساس Lider Board است شرکت کننده‌ها هر زمانی که به بازی اضافه شوند این امکان را دارند که جزء نفرات برتر قرار بگیرند.

وی افزود: باتوجه به اینکه کارهای اجرایی نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران از اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و ۵ تیم از مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به تمام استان‌های کشور اعزام کردیم تا در جلساتی با نهادهای مختلف کارها را پیش ببرند و به نحوی نهادهای گوناگونی دخیل شدند، تصور نمی‌کنیم مشکلی در اجرای اختتامیه این رویداد که قرار است در تهران برگزار شود داشته باشیم.

احمدی در پایان به برنامه برگزاری کارگاه‌های «سواد بازی در بازی‌های رایانه‌ای» برای خانواده‌ها در حاشیه برگزاری مسابقات حضوری اشاره کرد و گفت: سطح سواد رسانه‌ای خانواده‌ها در حوزه بازی‌ها پایین است و سعی داریم در این زمینه به خانواده‌ها آموزش دهیم. درعین حال در تهران نمایشگاه بازی (گِیم) را نیز برگزار می‌کنیم تا بازی‌سازان ایرانی محصولات خود را عرضه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha