• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403051812122
  • خبرنگار : 50220

فرماندار اردکان در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد؛

«شهرصنعتی» کلید قفل معضل مسکن در اردکان است

«شهرصنعتی» کلید قفل معضل مسکن در اردکان است

ایسنا/یزد فرماندار اردکان ایجاد «شهر صنعتی» در این شهرستان را کلید رفع مشکل مسکن و رفع معضل گرانی مسکن دانست.

«حسین سبزواری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به مناسبت روز خبرنگار بر اهمیت پاسخگویی به سوالات خبرنگاران و مدیران رسمی تأکید کرد و آن را یکی از اولویت‌های خود دانست.

وی با اشاره به این که برخی مدیران کانال‌های مجازی بدون مجوز نیز به عنوان دغدغه‌مندان رسانه‌ای پذیرفته می‌شوند، بیان کرد: البته آن‌ها می‌توانند مطالبات خود را به دور از حاشیه‌سازی و مطالب زرد، مطرح کنند.

فرماندار بر ضرورت اخذ مجوز برای فعالیت‌های رسانه‌ای تأکید کرد: تمام اقدامات باید به صورت قانونی و ساماندهی شده پیش برود چرا که این امر می‌تواند به شفافیت و نظم در فعالیت‌های رسانه‌ای کمک کند.

سبزواری همچنین اعلام کرد: از تمام ظرفیت‌ها برای رشد و رونق رسانه، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی بهره خواهیم برد و از همه خبرنگاران‌ درخواست همکاری در این مسیر را داریم.

وی با تأکید بر این که هیچ گرایش حزبی یا سیاسی نداریم و تنها هدف ما توسعه و پیشرفت اردکان است، تصریح کرد: معتقدم اتاق خبر اردکان برای تمام خبرنگاران است و می‌توانند از این فضا بهره‌مند شوند و باید این فضا در دسترس رسانه‌های رسمی و غیررسمی برای تامین خوراک خبری درست برای مردم اردکان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اردکان با داشتن جوانان با استعداد برتر هنری و هنرستان تخصصی با رشته‌های ویژه هنری، بهترین فرصت برای  فعالیت‌های عکاسی، خبرنگاری و فیلمبرداری است و می‌توان رسانه‌ها را نیز در همین راستا تقویت کرد.

فرماندار اردکان در ادامه به طرح مسکن ملی در این شهرستان اشاره کرد که با ساخت ۲۵۶ واحد آغاز شده است.

وی به چالش‌هایی که نهضت ملی مسکن با آن مواجه است، اشاره کرد و گفت: معضلات ناشی از کوچک بودن محدوده شهر و تأمین زمین مناسب، طراحان را با مشکل مواجه کرده است.

وی به گلایه مردم به افزایش آورده اولیه و مطالبه اقساط قبل از زمان تحویل در طرح مسکن ملی اردکان اشاره کرد و افزود: صدور مجوز مناطق مسکونی در شهرهای صنعتی می‌تواند در تمامی بخش‌ها، روستاها و خود شهر، گره گشای رفع مشکلات مسکن در اردکان باشد و این اقدام می‌تواند به کاهش مشکلات ناشی از مهاجرت و افزایش جمعیت کمک کند.

سبزواری در پایان با تاکید بر این موضوع که بدیهی است تاسیسات و تسهیلات و امکانات موجود شهر اردکان توانایی پاسخگویی به نیازهای فزاینده شهرنشینان را ندارد و استفاده از ظرفیت‌ های تازه الزامی به نظر می رسد، تصریح کرد: یکی از راهبردهای مهم شهرنشینی که جایگاه ویژه‌ای در تحلیل های توسعه شهری برخوردار است، اسکان جمعیت در سکونتگاه های جدید به شمار می‌رود که اردکان نیز بستر آن را به علت مهاجرخیز بودن و گسترش نیروهای صنایع بوجود آورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha