• دوشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403110805524
  • خبرنگار : 50214

معاون راهداری یزد در واکنش به گلایه‌های مردمی در مهریز:

علت تأخیر در ساخت پل گردکوه – بهادران عدم تزریق اعتبار است

علت تأخیر در ساخت پل گردکوه – بهادران عدم تزریق اعتبار است

ایسنا/یزد سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد به دنبال انتشار ویدئویی در فضایی مجازی مبنی بر مطالبه مردمی جهت تعیین تکلیف و بهره‌برداری از ساخت پل محور گردکوه – بهادران در شهرستان مهریز، گفت: علت تأخیر در تکمیل این طرح عدم تزریق اعتبارات لازم بوده به طوری که تاکنون هیچ اعتبار استانی به آن اختصاص نیافته است.

«حامد معتمدی» ضمن بیان این مطلب،  افزود: طرح مذکور توسط اداره ابنیه فنی تحت نظارت معاونت راهداری کلید خورد و در مرحله اول طرح موردنظر توسط مشاور ذی‌صلاح تهیه و پس از تصویب در کمیته فنی، قرارداد اولیه آن که همان ساخت، حمل و نصب باکس‌ها بود در تاریخ ششم فروردین ۱۴۰۲ منعقد شد. در همین راستا نیز با توجه به بعد مسافت روستا تا مرکز بتن شهرستان، تعداد ۳۲ باکس در مرکز بتن ساخته و به محل اجرای طرح منتقل شد.

وی با بیان این که عملیات خاکریزی و بتن‌ریزی نیازمند آزمایش‌ها و مطالعات خاصی می‌باشد که این مسئله نیز زمان بر است، ادامه داد: جهت ساخت باکس‌ها اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان از محل ایمیدرو پرداخت و در ادامه به دلیل عدم تأمین مالی، اجرای طرح متوقف شد.

سرپرست معاونت راهداری ابراز کرد: در پنجم  آبان ماه ۱۴۰۳ قرارداد دوم جهت ادامه اجرای طرح منعقد شد که تا ۲۲ دی ماه نیز به بهره برداری خواهد رسید.

معتمدی در رابطه با انتقاد مطرح شده نسبت به تناسب باکس‌ها با میزان دبی آب منطقه، گفت: این موضوع توسط کارشناسان و مشاورین مربوطه به صورت فنی و هیدرولوژیک مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان این که راه انحرافی مورد نظر نیز بر طبق نظر پلیس‌راه بر اساس نشریه ۴۱۵ (آیین‌نامه طرح هندسی راه‌های ایران) جانمایی و توسط راهداری ایجاد شده است، تصریح کرد: تعداد، نوع و محل نصب تابلو، علائم و چراغ چشمک‌زن نیز با نظر کارشناسان پلیس‌راه تعیین شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری یزد، این مسئول در رابطه با وقوع حوادث جرحی و خسارت در محور جایگزین نیز تأکید کرد: با استعلامات گرفته شده از پلیس‌راه نسبت به حوادث نامبرده، علت هیچ‌کدام از حوادث «راه» نبوده و همه به علت سرعت غیرمجاز اتفاق افتاده است؛ چرا که سرعت مجاز تعیین شده برای این محور ۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha