«حامد معتمدی» ضمن بیان این مطلب، افزود: طرح مذکور توسط اداره ابنیه فنی تحت نظارت معاونت راهداری کلید خورد و در مرحله اول طرح موردنظر توسط مشاور ذیصلاح تهیه و پس از تصویب در کمیته فنی، قرارداد اولیه آن که همان ساخت، حمل و نصب باکسها بود در تاریخ ششم فروردین ۱۴۰۲ منعقد شد. در همین راستا نیز با توجه به بعد مسافت روستا تا مرکز بتن شهرستان، تعداد ۳۲ باکس در مرکز بتن ساخته و به محل اجرای طرح منتقل شد.
وی با بیان این که عملیات خاکریزی و بتنریزی نیازمند آزمایشها و مطالعات خاصی میباشد که این مسئله نیز زمان بر است، ادامه داد: جهت ساخت باکسها اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان از محل ایمیدرو پرداخت و در ادامه به دلیل عدم تأمین مالی، اجرای طرح متوقف شد.
سرپرست معاونت راهداری ابراز کرد: در پنجم آبان ماه ۱۴۰۳ قرارداد دوم جهت ادامه اجرای طرح منعقد شد که تا ۲۲ دی ماه نیز به بهره برداری خواهد رسید.
معتمدی در رابطه با انتقاد مطرح شده نسبت به تناسب باکسها با میزان دبی آب منطقه، گفت: این موضوع توسط کارشناسان و مشاورین مربوطه به صورت فنی و هیدرولوژیک مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با بیان این که راه انحرافی مورد نظر نیز بر طبق نظر پلیسراه بر اساس نشریه ۴۱۵ (آییننامه طرح هندسی راههای ایران) جانمایی و توسط راهداری ایجاد شده است، تصریح کرد: تعداد، نوع و محل نصب تابلو، علائم و چراغ چشمکزن نیز با نظر کارشناسان پلیسراه تعیین شده است.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابطعمومی اداره کل راهداری یزد، این مسئول در رابطه با وقوع حوادث جرحی و خسارت در محور جایگزین نیز تأکید کرد: با استعلامات گرفته شده از پلیسراه نسبت به حوادث نامبرده، علت هیچکدام از حوادث «راه» نبوده و همه به علت سرعت غیرمجاز اتفاق افتاده است؛ چرا که سرعت مجاز تعیین شده برای این محور ۴۰ کیلومتر بر ساعت است.
انتهای پیام
نظرات