• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403051711473
  • خبرنگار : 71454

پایان جشنواره زنگبار با حضور سینمای ایران

پایان جشنواره زنگبار با حضور سینمای ایران

بیست و هفتمین جشنواره ی بین المللی فیلم زنگبار (زیف) از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ مرداد ماه سال جاری در شهر سنگی زنگبار تانزانیا برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این جشنواره یکی از معتبرترین جشنواره های فیلم شرق آفریقا است و امسال ۷۲ فیلم در سه گروه فیلم بلند، فیلم کوتاه و فیلم مستند از ۲۵ کشور برزیل، تانزانیا، کنیا، اوگاندا، چین، مراکش، فلسطین، مصر، سوئیس، ایران، آفریقای جنوبی، نیجریه، سنگال، زامبیا، مالی، هند، غنا،روسیه، یمن، انگلستان، آمریکا، کانادا، فرانسه، پاکستان، عمان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این رویداد سینمایی علاوه بر نمایش فیلم، کارگاه ها، سمینارها، میزگردها توسط هنرمندان و فیلمسازان برگزار شد. 

در جشنواره‌ی امسال از کشور جمهوری اسلامی ایران فیلم بلند «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و سه فیلم کوتاه «خودکشی به سبک نیچه» کارگردانی پیام کردستانی، «ساید بای ساید» ساخته امیر رئیسیان و «رد پا» از مصطفی اعلمی حضور داشتند.

محسن معارفی رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا در این جشنواره شرکت کرد و پیش از نمایش فیلم توضیحاتی را به تماشاچیان ارائه کرد و گفت:  «حضور فیلمهای ایرانی در این گونه جشنواره های معتبر باعث شناخته شدن بیشتر توانمندی فیلمسازان ایرانی در عرصه ی بین المللی و رونق بیشتر صنعت فیلم سازی کشورمان میشود». 

سارا بیو از کشور کانادا بعد از تماشای فیلم کوتاه «خودکشی به سبک نیچه» اظهار کرد: این فیلم به نحو مزاح گونه‌ای درباره‌ی مسائل مهم زندگی به گونه‌ی تناقض آمیزی صحبت کرده بود و فیلم نامه‌ی خوبی هم داشت.

جرج بیو نیز هم درباره این فیلم گفت: «از نظر من فیلمنامه و ساخت فیلم خیلی دوست داشتنی بود و من از جنبه های تکنیکی فیلم نیز لذت بردم. شوخی های فیلم نیز در جاهای خوبی به کار گرفته شده بود و در مجموع تأثیرگذار بود».

امانی سلوم فارغ التحصیل فلسفه از دانشگاه دارالسلام نیز بعد از تماشای فیلمهای کوتاه ایرانی عنوان کرد: «آنچیزی که برای من جالب بود این بود در برخی فیلمها مثل فیلمی از کنیا پخش شد، رعایت جنبه های اخلاقی نشده بود و صحنه های داشت که برای نوجوانان مناسب نبود، در حالی که در فیلمهای ایرانی جنبه های اخلاقی به خوبی رعایت شده است و این امتیاز بزرگی است. فیلمهای ایرانی برای تمام مردم خوب و مناسب است». 

در پایان جشنواره فیلم  «ماکولا» (Makula) از کشور اوگاندا در بخش فیلمهای بلند، انیمیشن  «اوشن مانیا» (Oceanmania) از کشور تانزانیا در بخش فیلمهای کوتاه و انیمیشن و فیلم  «سرزمین ما، آزادی ما» (Our Land, Our Freedom) از کشور کنیا به عنوان برگزیدگان جشنواره امسال معرفی شدند و جوایز برگزیدگان نیز توسط دکتر امانی عبید کرومی رئیس جمهور پیشین زنگبار اعطا شد.

جشنواره فیلم زنگبار سال آینده با شعار «جایی که امید ریشه می دواند»  از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ جولای (۲ تا ۵ مرداد ۱۴۰۴) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha