• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403051610510
  • خبرنگار : 50455

چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی/۱۰/

جهاد دانشگاهی روحیه توانستن را در جوانان متبلور می‌کند

جهاد دانشگاهی روحیه توانستن را در جوانان متبلور می‌کند

ایسنا/قم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان پلی مستحکم بین دانشگاه و بخش تولید و اشتغال کشور می‌تواند روحیه توانستن را در جوانان متبلور سازد و هرجا این روحیه وجود داشته باشد، کشور قطعاً در آن بخش پیشرفت و موفقیت خواهد داشت.

مهدی متقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهاددانشگاهی در سال ۱۳۵۹ پس از فرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی تشکیل شد و هدف‌ آن افزایش و گسترش تحقیقات علمی و شکوفایی استعدادهای جوانان در سطح جامعه برای خود اتکایی کشور است.

وی ادامه داد: گسترش طرح‌های کاربردی و توسعه‌ی امور فرهنگی از دیگر اهداف آن است، این نهاد می‌تواند بازوی فکری توانمندی برای مدیریت استان در بحث‌های مدیریت شهری و پروژه‌های بزرگ عمرانی باشد.

متقیان بیان کرد: امیدوارم بتوانیم در حوزه‌های مختلف اعم از افزایش تاب‌آوری شهری، شناخت بحران‌های شهری، بررسی امکانات و زیرساخت‌های توسعه شهری و دسترسی به سند آمایش استان از توان نیروهای جهاد دانشگاهی بهره ببریم.

معاون استانداری قم اظهار کرد: باور به قشر جوان‌ در علوم دانش‌بنیان و اعتماد به آن‌ها می‌تواند زمینه اتکای کشور به داخل و بومی‌سازی را تقویت کند و زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال و اتکا کشور به محصولات داخلی خواهد بود؛ زیرا در هرکجا با اعتماد به جوانان سربلند شده‌ایم، لذا جهاددانشگاهی می‌تواند با پیشینه موفقی که دارد با بهره گیری از جوانان توانمند، اقدامات موثری را در استان‌ها انجام دهد و در پیشرفت استان نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: با توجه به کارهای ویژه‌ای که در حوزه‌ی معاونت امور استانداری وجود دارد به ویژه در حوزه مسکن، توسعه‌ی عمرانی استان، قطار شهری، زیباسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر، امور زیربنایی و شهرسازی، سازگاری با کم‌آبی، سازماندهی کشتارگاه‌های استان، اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی و همچنین حمل‌ونقل و سوخت استان می‌توان با تعامل بسیار خوبی که با جهاد دانشگاهی داریم، از طرح‌ها و ایده‌های این نهاد انقلابی استفاده کنیم.

معاون استانداری قم اضافه کرد: شرط لازم برای تعامل و بهره‌گیری از ایده‌های جهاد دانشگاهی این است که نیروهای جهاد دانشگاهی با توجه به تخصص‌هایی که دارند، به عنوان همیار ما برای رشد و توسعه‌ استان فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: از تلاش‌های بی شائبه مدیریت جهاد دانشگاهی استان قم تشکر می‌کنیم و امیدواریم که در ادامه‌ راه، جهادگران بتوانند در منزلت جایگاه رفیع استان قم کوشش داشته باشند و فعالیت‌های خودشان را گسترش دهند تا بتوانیم از ظرفیت‌های آنان در حوزه‌ی معماری و شهرسازی و مباحث نوآورانه و فناورانه استفاده کنیم.

متقیان در پایان بیان کرد: امیدوارم با تلاش‌های خوبی که جهادگران انجام‌ می‌دهند بتوانیم بحث نوآوری را به ویژه در حوزه‌ی جوانان داشته باشیم و روحیه‌ی توانستن را در جوانان استان بیش از پیش عملیاتی کنیم و به منصه‌ی ظهور برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha