• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403051107129
  • خبرنگار : 50560

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

جهاد دانشگاهی قزوین نهادی نوآور با اثرگذاری ملی است

جهاد دانشگاهی قزوین نهادی نوآور با اثرگذاری ملی است

ایسنا/قزوین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: با شناختی که از جهاد دانشگاهی دارم، جهاد دانشگاهی را یک مجموعه متخصص و پویا می‌دانم، درخشش جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مأموریتی خود در سطح استان بر کسی پوشیده نیست و به نظر بنده این مجموعه نهادی نوآور با اثرگذاری ملی است.

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی استان قزوین، پروژه‌های مشترکی با جهاد دانشگاهی این استان داشته و این تجربه همکاری با جهاد منجر به برگ زرینی از تخصص در کارنامه میراث فرهنگی استان و کشور شده است.

وی بیان کرد: در حوزه مرمت برای سازه مسجد جامع از توان و تخصص جهادگران جهاد دانشگاهی استفاده کردیم، مدیر پروژه، تشکیلات دفتر فنی جهاددانشگاهی، تجهیزاتی که در فرآیند مطالعات مورد استفاده قرار گرفت و همچنین دانش علمی و تحلیل‌هایی که در این خصوص صورت گرفت نشان از تخصص و تعهد جهاددانشگاهی داشت که در نوع خود در کشور بی‌نظیر بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: مطالعات سازه‌ای و آزمایشاتی که بر روی پروژه مسجد جامع انجام شد و گنبد مقصوره خمارتاش که توسط جهاد دانشگاهی قزوین صورت گرفت، یکی از پروژه‌های مطرح پژوهشی کشور است.

وی ادامه داد: مطالعاتی که جهادگران جهاد دانشگاهی قزوین در باب این پروژه داشتند در همایش‌ها و سمینارهای تخصصی و همچنین در کمیته‌های شورای فنی استان و شورای فنی میراث فرهنگی کشور ارائه شد و مورد تأیید و تصویب قرار گرفت.

خزائلی گفت: همچنین از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان در مطالعات حوزه گردشگری نیز استفاده کردیم، در این پروژه نیز با انتخاب یک مدیر حاذق و دانشمند توانستیم اقدامات قابل توجهی برای صنعت گردشگری استان رقم بزنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث آموزش مشاغل خانگی و صنایع دستی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جهاد دانشگاهی استفاده کردیم و در این زمینه نیز جهاد دانشگاهی عملکرد مطلوبی داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha