• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403051006316
  • خبرنگار : 30057

بررسی ۷ دوره فعالیت جشنواره اندیشمندان در حوزه حمایت از توسعه کسب‌وکارها

بررسی ۷ دوره فعالیت جشنواره اندیشمندان در حوزه حمایت از توسعه کسب‌وکارها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان را یکی از رویدادهای اصلی هفته پژوهش و فناوری دانست و گفت: با توجه به پشتوانه علمی محکم این جشنواره، امید است با اهتمام خیرخواهانه در این جشنواره بیش از پیش شاهد پیشرفت در حوزه علم و فناوری در کشور باشیم. 

به گزارش ایسنا، دکتر زلفی گل در جلسه هم اندیشی اعضای شورای سیاست‌گذاری هشتمین دوره از جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان ضمن تقدیر از برگزاری چنین جشنواره‌هایی در جهت حمایت از جوانان، مسیر جشنواره را مسیر رو به رشدی عنوان کرد و افزود: نقش اصلی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان جریان‌سازی علمی است.

به نقل از دبیرخانه  جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، وزیر علوم با اشاره به این که جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان یکی از رویدادهای اصلی هفته پژوهش و فناوری است، ادامه داد: با توجه به پشتوانه علمی محکم این جشنواره، امید است با اهتمام خیرخواهانه در این جشنواره بیش از پیش شاهد پیشرفت در حوزه علم و فناوری در کشور باشیم. 

در این جلسه همچنین ابراهیم جمیلی، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره نیز به آمار رتبه علمی ایران در جهان اشاره کرد و ارائه پیشنهادات در راستای بهبود فعالیت‌های علمی جشنواره و همچنین بهبود فضای علم در کشور را خواستار شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با اشاره به اینکه تلاش این جشنواره همچنان در جهت حمایت از جوانان این سرزمین در حوزه علوم پایه پابرجا خواهد بود، افزود: توسعه فعالیت‌های علمی در حوزه علوم پایه با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی سرعت خواهد گرفت.

در جلسه شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که در راستای همفکری و هم اندیشی در خصوص توسعه فعالیت‌های علمی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برگزار شد و رؤسای دانشگاه‌های مطرح کشور، مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها حضور داشتند، گزارش ۷ دوره فعالیت جشنواره و رویدادهای ملی و بین‌المللی و فعالیت‌های ترویجی که در مناطق مختلف کشور برگزار شده است، ارائه شد و هریک از اعضا نظرات خود را اعلام کردند.

ایده جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان از سال ۹۵ به همت بنیاد علم و فناوری جمیلی و در راستای حمایت از ایجاد کسب‏ و‏کارهای مبتنی بر فناوری، نوآوری و تحقق اقتصاد مقاومتی، با هدف تبدیل ایده به ثروت محقق شد. این جشنواره از سال ۹۶ به صورت سالیانه در سطح ملی برگزار می‌شود و برگزیدگان نهایی در پایان جشنواره از اعتبار ویژه بنیاد نیکوکاری جمیلی به منظور تجاری‌سازی محصول و ایجاد شرکت نوپا بهره‏‌مند می‌شوند.

جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با هدف شناسایی ایده‌های نو و تسهیل مسیر ایده پردازان به سوی ساخت محصولی دانش بنیان و خلق فناوری‌های نوین و کاربردی در زمینه علوم پایه شکل گرفته است و این جشنواره به عنوان یکی از برنامه‌های رسمی هفته پژوهش و فناوری وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری و با همکاری دانشگاه ها و سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود.

جوانان ایده پرداز، کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند ایده‌های خود را در حوزه‌های شیمی، فیزیک، ریاضی و علوم کامپیوتر شامل هوش مصنوعی، علوم زیستی، زمین‌شناسی و رویکرد ویژه محیط زیست در این جشنواره ثبت کنند و از حمایت‌های علمی و کسب و کاری بنیاد علم و فناوری جمیلی بهره مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha