• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403050804850
  • خبرنگار : 50123

جهاد دانشگاهی نقش موثری در الگوسازی جامعه به ویژه نسل جوان دارد

جهاد دانشگاهی نقش موثری در الگوسازی جامعه به ویژه نسل جوان دارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در الگوسازی مؤثر برای جامعه به‌ویژه نسل جوان، گفت: این نهاد می‌تواند با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و با ارائه دوره‌های آموزشی مناسب، اشتغال‌زا و پربازده برای جوانان منشأ امیدآفرینی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا قاسمی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تنوع و گستردگی خدمات و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: آنچه که از عنوان جهاد دانشگاهی بر می‌آید، جهاد و کوشش در حوزه‌های گوناگون آموزش، پژوهش، حوزه فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و سلامت و نظیر اینهاست که باید ورود داشته باشد همچنان که این اتفاق شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک مجموعه مردمی و نیمه دولتی است، افزود: لازم است این نهاد در حوزه‌های مربوط به جامعه و فعالیت‌های اجتماعی نقش‌آفرینی فعال داشته باشد گرچه آنچه تاکنون از عملکرد این نهاد مشاهده کردیم، جز این نبوده است.

قاسمی‌نژاد با تاکید بر نقش جهاد دانشگاهی در الگوسازی مؤثر برای جامعه به‌ویژه نسل جوان، تصریح کرد: این نهاد می‌تواند با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که دارد و با ارائه دوره‌های آموزشی مناسب، اشتغال‌زا و پربازده برای جوانان منشأ امیدآفرینی باشد که این مهم در شرایطی که برخی جوانان امروز کاهش امید نسبت به دستیابی به اهداف دارند، بسیار موضوعیت دارد.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: جهاد دانشگاهی با ایجاد فضای فرهنگی برای جوانان و پرداختن به مباحث ایمانی و انسان‌سازی نقش مؤثری در ایجاد امید، نشاط و انگیزه در بین نسل جوان دارد.

قاسمی‌نژاد با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی عملکرد خوبی داشته است، تصریح کرد: موفقیت و پیشرفت این نهاد مردمی جز با تلاش و جهاد امکان‌پذیر نبوده و لذا همچون بسیاری از نهادهای دیگر که شرایط مهیای کار را دارند، نیست بلکه این نهاد در سایه تلاش و زحمات شبانه‌روزی جهادگران به این جایگاه رسیده است.

وی تولید و جذب سرمایه را از مهم‌ترین کارهایی دانست که جهاد دانشگاهی باید به آن بپردازد و افزود: این نهاد همچنین در کادرسازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش مهمی دارد و چه بسیار نیروهایی که می‌توانند در جهاد دانشگاهی تجربیاتی را کسب کنند و به‌ عنوان افراد موفق وارد مسئولیت‌های اجرایی شوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تعامل این دانشگاه با جهاد دانشگاهی استان را بسیار مطلوب ارزیابی و بیان کرد: خوشبختانه تعامل دوسویه بسیار خوبی بین دو مجموعه در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و ... برقرار است و توانسته‌اند کمک‌های خوبی به یکدیگر داشته باشند.

قاسمی‌نژاد در پایان گفت: بهترین راهکار برای ارتقای هر دو مجموعه تعاملات دوسویه است زیرا هر دو نهاد به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد غیردولتی و مردمی است و مردمی بودن را باید وجه مشترک این دو مجموعه بدانیم که می‌توانند از فرصت‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر نهایت بهره را ببرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha