• شنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403043018981
  • خبرنگار : 71454

برنده جایزه «ورنر هرتزوگ» معرفی شد

برنده جایزه «ورنر هرتزوگ» معرفی شد

«هارلی چامندی» فیلمساز کانادایی، جایزه فیلم ورنرهرتزوگ ۲۰۲۴ را برای فیلم سینمایی «آلن سانشاین» دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، بنیاد ورنر هرتزوگ اعلام کرد که «هارلی چامندی» فیلمساز کانادایی، جایزه فیلم ورنر هرتزوگ ۲۰۲۴ را برای فیلم سینمایی «آلن سانشاین» دریافت خواهد کرد. این جایزه سالانه که با همکاری موزه فیلم مونیخ اعطا می شود، با یک جایزه نقدی ۵ هزار یورویی همراه است.

«آلن سان شاین»  که در ماه ژوئن در جشنواره فیلم مونیخ به نمایش درآمد، داستان یک چهره موفق سابق عرصه موسیقی را دنبال می‌کند که پس از خودکشی همسرش به خانه‌ای در دریاچه خلوت پناه می‌برد. قهرمان داستان با آهنگسازی موسیقی الکترونیک و ایجاد یک پیوند نامحتمل با دو پسر محلی با از دست دادن همسرش کنار می آید. سفر او در میان غم و اندوه با برخوردهایی که او را به یاد گذشته و آینده اش می اندازد، همراه است.

«ورنر هرتزوگ» فیلمساز برجسته آلمانی در بیانیه‌ای از برنده امسال این جایزه تمجید کرد و گفت: «جایزه بنیاد ورنر هرتزوگ در سال ۲۰۲۴ به هارلی چامندی برای فیلم «آلن سانشاین» تعلق خواهد گرفت. یکی از وظایف این بنیاد ترویج استعدادهای جوان است. چامندی در سن ۱۷ سالگی در اولین کارگاه آموزشی برای فیلمسازان جوان در کوبا شرکت کرد و در سن ۲۱ سالگی نخستین فیلم بلند خود ساخت که در اینجا برنده جایزه نام گرفت».

«هارلی چامندی» در این باره به ورایتی گفت: «به رسمیت شناخته شدن برای اولین فیلم بلندم توسط یکی از افسانه‌ای ترین فیلمسازان تمام دوران، رویایی واقعی است که به حقیقت پیوسته است. آثار ورنر هرتزوگ از نوجوانی الهام بخش من بوده است. او یکی از بزرگترین الهام‌بخش‌های من در تمام دوران است».

 مراسم اعطای این جایزه برای ششم دسامبر در موزه فیلم  مونیخ برنامه ریزی شده است، جایی که هرتزوگ این جایزه را پس از نمایش فیلم «آلن سانشاین» به این کارگردان جوان تقدیم می‌کند».

از برندگان پیشین جایزه سالانه ورنر هرتزوگ می‌توان به فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی، «مردم گاراژ» ساخته «ناتالیا یفیمکینا»، «سواره» ساخته «کلوئه ژائو» و «بیمار شماره ۱» ساخته «رزو گیگینیشویلی» اشاره کرد.

جایزه فیلم «ورنر هرتزوگ»، جایزه ای سالانه به مبلغ پنج هزار یورو است که می‌تواند به یک فیلم داستانی، یک مستند، یک فیلمساز، یک بازیگر یا هر فرد فعال در عرصه هنر سینما تعلق گیرد که به دستاوردهای ویژه در نوآوری، شجاعت و بینش دست یافته باشد.

این جایزه برای شهروندان همه کشورها آزاد است و هیچ رقابتی برای دریافت آن وجود ندارد و برنده سالانه آن از سوی بنیاد «ورنر هرتزوگ» فیلمساز و مستندساز سرشناس آلمانی معرفی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha