• جمعه / ۲۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403042214975
  • خبرنگار : 30190

نگاهی به فیلم‌های پایان هفته سیما

فیلم سینمایی ساخت اولین گوشی هوشمند در تلویزیون

فیلم سینمایی ساخت اولین گوشی هوشمند در تلویزیون

تلویزیون آخر هفته همراه با آثاری از کوروساوا و کاپولا، فیلمی درباره ظهور و سقوط گوشی‌های هوشمند «بلک بری» را روی آنتن می‌برد.

به گزارش ایسنا، در سومین آخر هفته تیرماه، پخش ۲۸ فیلم در دستور کار ۱۰ شبکه سیما قرار داشت که هفت عنوان آن محصول سینما و تلویزیون کشورمان  و ۲۱ فیلم دیگر خارجی‌ بودند.

در میان این آثار، فیلم‌های شاخصی مثل «ریش قرمز»، «در جستجوی نمو» و «اینک آخرالزمان» دیده می‌شد و آثاری از فیلمسازان شاخصی مثل هادی مقدم‌دوست، روبر برسون و مایکل مان نیز روی آنتن رفت و می‌رود.

در این ایام که اولین آخر هفته محرم ۱۴۴۶ هجری قمری محسوب می‌شود، دو فیلم محرمی «کتاب سرخ» و «زائر حسین» در جدول پخش دیده شد.

بر اساس اطلاع‌رسانی روابط عمومی سیما، به خلاف هفته‌های گذشته، شبکه دو در این آخر هفته فیلمی پخش نکرد.

فیلم سینمایی «سفر به شرق» به کارگردانی سیدمهدی برقعی که جمعه ساعت ۱۷ از شبکه امید پخش خواهد شد، اولین اثر عبدالرضا کاهانی در مقام فیلمنامه‌نویس محسوب می‌شود که در سال ۱۳۸۰ ساخته شده. نکته جالب آن که در این فیلم، کاراکتر حیدر یغما مشهور به «شاعر خشتمال نیشابوری» با نقش‌آفرینی علی آزادنیا هنرمند مشهدی برای دقایقی در این فیلم حضور دارد و به این شکل به این شاعر معاصر ادای دین شده است.

هنرپیشه نقش اول تله‌فیلم «اولین باران پاییزی» که جمعه ساعت ۹ روی آنتن شبکه تهران رفت، پوریا پوربهرامی است که با ایفای نقش در سریال «در چشم باد» شناخته می‌شود. این بازیگر در فیلم «اولین باران پاییزی» با مادرش فریبا متخصص همبازی شده است.

در این آخر هفته که مصادف با آغاز هفته عفاف و حجاب است، فیلم «گوهرشاد» با موضوع کشف حجاب رضاخانی پنج‌شنبه ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه یک سیما پخش شد. این اثر نه یک فیلم مستقل، بلکه فیلمی استخراج‌شده از سریال تلویزیونی «از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان است که رمضان ۱۳۹۸ برای اولین بار پخش شد. عجیب آن که سریال «از یادها رفته» طی سال‌های اخیر بازپخش نداشته، ولی این فیلم استخراج‌شده از آن طی چند بار روی آنتن شبکه‌های سیما رفته است.

با وجودی که در اطلاع‌رسانی رسمی، شمار فیلم‌های جدید این آخر هفته چهار عنوان ذکر شده، ولی فیلم عاشورایی «کتاب سرخ» با عنوان «کتاب» پیش از این از شبکه سه سیما پخش شده و اثری جدید نیست. این فیلم که در جدول پخش شبکه یک سیما برای جمعه ساعت ۱۶ برنامه‌ریزی شده، اولین تجربه فیلمسازی امین زندگانی در مقام کارگردان به شمار می‌رود.

«کتاب سرخ» قرار بود اولین سریال تولیدی شبکه سحر معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیما باشد و از دل آن یک فیلم استخراج شود، ولی در نهایت به نظر می‌رسد به ساخت این فیلم بسنده شده و خبری از نسخه سریالی آن نیست. در این فیلم که قصه‌ای مرتبط با عاشورا را در دوران عبدالملک بن مروان (۲ سال بعد از مرگ یزید) روایت می‌کند، الیکا عبدالرزاقی همسر امین زندگانی نیز با وی همبازی شده است.

شبکه چهار سیما در باکس هفتگی فیلم‌های جدید، جمعه ساعت ۲۰:۳۰ فیلم «بلک بری» ساخته مت جانسون را روی آنتن می‌برد. این فیلم را می‌توان مهمترین فیلم سینمای کانادا در سال ۲۰۲۳ دانست که در جشنواره فیلم برلین همان سال رونمایی شد و بعد با کسب ۱۷ نامزدی و ۱۴ جایزه از جوایز هنرهای تصویری کانادا (معادل اسکار در کشور کانادا) رکورد تاریخ این جوایز را شکست.

فیلم «بلک بری» که ماجرای ظهور و سقوط اولین شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند به همین نام را روایت می‌کند، با امتیاز ۷۸ از متاکریتیک و ۹۷ از راتن تومیتوز محبوب منتقدان و با نمره ۷.۴ از آی‌ام‌دی‌بی محبوب تماشاگران بود، ولی با گیشه ۳ میلیون دلاری شکست سختی در گیشه خورد و سرنوشتی شبیه شرکت «بلک بری» پیدا کرد!

«خلاصه‌ای از یک راه طولانی» به کارگردانی آنی-سیمون کندی که برای اولین بار پنج‌شنبه ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش شد، یک درام جاده‌ای جمع‌وجور و کم‌هزینه است که از حضور سابرینا کارپنتر خواننده جوان آمریکایی به عنوان بازیگر بهره برده است. این فیلم بعد از درام ضدنژادپرستی «نفرتی که می‌کاری» دومین اثر سینمایی این خواننده در مقام بازیگر است که با تمجید منتقدان همراه شد. با این تفاوت که کارپنتر در «خلاصه‌ای از یک راه طولانی» نقش اول را ایفا می‌کند و بازی خودش نیز مورد تحسین قرار گرفت.

تله‌فیلم «خدمتکار برای انتقام» محصول شبکه لایف‌تایم نیز که جمعه ساعت ۱۳:۳۰ روی آنتن شبکه تهران خواهد رفت، چهارمین فیلم جدید این هفته شبکه‌های سیما محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha