• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403041913066
  • خبرنگار : 71625

بشنوید/ درباره یک «معصومیت از دست رفته» / مرور شاهکاری از فریدون شهبازیان

بشنوید/ درباره یک «معصومیت از دست رفته» / مرور شاهکاری از فریدون شهبازیان

وقتی نام مشهورترین فیلم‌ها و سریال‌های ساخته شده با مضمون وقایع عاشورا را جستجو می‌کنیم، حتما به نام سریال تلویزیونی «معصومیت از دست رفته» هم می‌رسیم که با موسیقی فریدون شهبازیان یکی از آثار ماندگار این عرصه را خلق کرده است.

به گزارش ایسنا، تیتراژ سریال «معصومیت از دست رفته» با صدای محمد اصفهانی و آهنگسازی فریدون شهبازیان به عنوان یکی از تیتراژهای نوستالژی به شمار می‌رود. در حقیقت امروز وقتی که تیتراژ یک سریال تلویزیونی قدیمی را با صدای محمد اصفهانی می‌شنویم، ناخودآگاه حس و حالی خاطره‌انگیز در ما ایجاد می‌شود؛ چراکه وقتی ساخت سریال‌های خوب تلویزیون هنوز رونق داشت، اصفهانی جزو انتخاب‌های شماره یک برای خواندن تیتراژ سریال‌های تلویزیونی بود.

این سریال سال‌ها پیش با شکل و شمایل متفاوت‌تری به لحاظ نحوه تصویربرداری شبیه به تله تئاترهای تلویزیونی پیش روی مخاطبان قرار گرفت که درباره اتفاقات و پیامدهای برخی از مردمان دوره امویان در مواجهه با واقعه عبرت آموز کربلا و شهادت حضرت سیدالشهدا بود. محور اصلی داستان هم شخصیتی به نام «شوذب» است که در ابتدا از یاران و وفاداران به حضرت علی (ع) بود اما در کوفه به عنوان خزانه دار دستگاه اموی منصوب شد. اما در این راه حیله گری زنی زندگی خانوادگی اش را نابود و شخصیت انسانی و آسمانی وی را شبیه به حاکمان بی امیه ساخت.

موسیقی تیتراژ «معصومیت از دست رفته» تولید یک محتوای موسیقایی ماهرانه‌ای بود که فریدون شهبازیان متبحرانه از عهده طراحی آن برآمد و اثری را علاوه بر موسیقی متن قابل تامل سریال پیش روی مخاطبان قرار داد. تیتراژ این سریال فضایی به روز شده هم تراز با سلیقه شنیداری مخاطبان آن سال‌های تلویزیون، هم دربرگیرنده مولفه‌های جذب مخاطب در حوزه موسیقی بود و هم دارای چارچوبی ارزشمند به لحاظ محتوایی. 

سریال «معصومیت از دست رفته» بهار سال ۱۳۸۲ برای اولین بار در قالب یک مجموعه ویژه محرمی پیش روی مخاطبان قرار گرفت و با استقبال آنها مواجه شد. 

در این قسمت می‌توانید تیتراژ سریال «معصومیت از دست رفته»را با صدای محمد اصفهانی و آهنگسازی فریدون شهبازیان گوش کنید: 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha