• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403041510573
  • خبرنگار : 71038

بیکدلی: تغییر شیوه اخذ رای ایرانیان خارج از کشور امکان‌پذیر است

بیکدلی: تغییر شیوه اخذ رای ایرانیان خارج از کشور امکان‌پذیر است

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که «در انتخابات ریاست جمهوری بعدی شاهد تغییر شیوه اخذ رای از ایرانیان خارج از کشور باشیم».

به گزارش ایسنا، «علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه با تشکر از مشارکت ایرانیان خارج از کشور در دوره دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: امیدواریم در انتخابات ریاست جمهوری بعدی شاهد تغییر شیوه اخذ رای از ایرانیان خارج از کشور باشیم و از نظر وزارت امور خارجه این امر امکان پذیر است و باید زیر ساخت قانونی آن فراهم شود.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روند برگزاری انتخابات در خارج از کشور در برخی از کشورها همچنان در جریان است، گفت: در جریان برگزاری این انتخابات روسای نمایندگی‌های ما توانستند ارتباط خوبی و صمیمانه‌ای نیز با ایرانیان محل ماموریت خود برقرار کنند.

بیکدلی که در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات خارج  از کشور صحبت می‌کرد، در ادامه گفت: «نمایندگی‌های ما در خارج از کشور تمام تلاش خود را به کار بستند که این زمینه را فراهم کنند که ایرانیان خارج از کشور در شرایط مناسبی در انتخابات شرکت کنند و اخذ آرا تک‌تک ایرانیان برای مهم بوده و هست».

این مقام وزارت خارجه ایران تاکید کرد که «تمام تلاش ما در این راستا بود که مشارکت ایرانیان در خارج از کشور در تعیین سرنوشت خود افزایش پیدا کند و تمام تلاش خود را در این راستا به کار بردیم».

او در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: امیدواریم در انتخابات ریاست جمهوری بعدی شاهد تغییر شیوه  اخذ رای از ایرانیان خارج از کشور باشیم و از نظر وزارت امور خارجه این امر امکان‌پذیر است و باید زیر ساخت قانونی آن فراهم شود.

بیکدلی تاکید کرد مشارکت گسترده مردم در انتخابات نقش مهمی در افزایش اقتدار کشور خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha