• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403041309037
  • خبرنگار : 50560

تحویل ۱۴ هزار واحد مسکن تا پایان سال، یادگار دولت شهید رئیسی

تحویل ۱۴ هزار واحد مسکن تا پایان سال، یادگار دولت شهید رئیسی

ایسنا/قزوین سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طرح نهضت ملی مسکن، یکی از مهمترین دستاورد دولت سیزدهم در حوزه مسکن و شهرسازی بوده و تا پایان سال جاری بالغ‌بر ۱۴ هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری می‌رسد.

وهاب میزانی روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه در نشست با مدیران شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی استان قزوین که در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن، یکی از مهمترین دستاورد دولت سیزدهم در حوزه مسکن و شهرسازی بوده است. در سه سال اخیر شاهد پیشرفت چشمگیری در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن و راهسازی در استان قزوین بودیم که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی کمترین میزان تورم در حوزه مسکن را شاهد بودیم، گفت: در دولت دوازدهم، شاهد بودیم که قیمت مسکن هر روز تغییر می کرد و به یک کالای دست نیافتنی تبدیل شده بود اما در دولت سیزدهم با رویکردی که شهید رئیسی اتخاذ کرد، شاهد اقدامات شایان توجهی در این زمینه بوده‌ایم به طوری که در این دولت ۱۸ جلسه شورای عالی مسکن برگزار شد و ماحصل آن تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، ساخت نهضت ملی مسکن و مسکن روستایی بوده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی بیان کرد: برای ساخت مسکن در استان قزوین، چالش‌های بسیاری داشتیم به عنوان مثال از آنجا که بیشتر اراضی استان قزوین را زمین‌های مرغوب کشاورزی تشکیل می‌داد؛ برای تأمین زمین مشکلاتی داشتیم که با همت مدیران دولت سیزدهم حل و فصل شد و امروز شاهد تکمیل مسکن در طرح نهضت ملی هستیم.

قزوین، استان شاخص در کاهش هزینه‌های ساخت مسکن

وی تصریح کرد: تأمین زیرساخت متناسب، ایجاد شبکه معابر و آسفالت معابر، تأمین آب، برق و گاز و تأسیسات زیربنایی، مدرسه و درمانگاه، آتش نشانی و کلانتری از دیگر اقداماتی است که طی این سه سال برای ساخت مسکن شهری و روستایی صورت گرفته است و مجموع اقداماتی که در حوزه مسکن صورت گرفت، باعث شد تا قزوین در ردیف استان‌های شاخص در کاهش هزینه‌های ساخت مسکن قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته ۱۱۹۳ واحد در مهرگان تحویل داده شد و تا پایان سال ۱۴ هزار واحد دیگر تحویل متقاضیان می‌شود، خاطرنشان کرد: ساخت این تعداد مسکن در دولت سیزدهم بی‌سابقه بوده است و می‌توان گفت که نتیجه برکات تلاش دولتمردان دولت شهید رئیسی تا سال‌ها ماندگار خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: از سوی دولت سیزدهم، ساخت چهار میلیون مسکن در مدت چهار سال تعهد شد که سهم استان قزوین ۶۹ هزار و ۹۶۹ واحد بود که در مدت سه سال اخیر ۵۲ هزار و ۴۷۷ واحد در دستور ساخت قرار گرفت و تاکنون برای ۵۲ هزار و ۳۹۵ واحد پروانه صادر شده است. همچنین از پروژه مسکن مهر دولت‌های گذشته تعداد ۲۸۰۰ واحد باقیمانده بود که در دولت سیزدهم ۲۶۱ واحد تعیین تکلیف شد.

رتبه نخست قزوین در ساخت و ساماندهی آزادراه‌ها

میزانی با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی در خصوص راه‌سازی در استان قزوین صورت گرفته است، گفت: قزوین در مسیر کریدور شمال و شمال‌غرب و عبور  ۱۱ استان به پایتخت است و به طور متوسط روزانه یک میلیون دستگاه خودرو از راه‌های استان عبور می‌کنند و از نظر داشتن آزادراه‌ها در کشور رتبه نخست را از آن خود کرده است و این موقعیت ملی سبب شده تا هزینه نگهداری راه‌های استان بسیار پر هزینه باشد.

وی تصریح کرد: با اقدامات مؤثر انجام شده در حوزه ساخت و نگهداری راه، میزان سوانح رانندگی در این استان کاهش پیدا کرده است. پروژه بزرگ، الموت به تنکابن از طرح‌هایی بود که به دلیل نداشتن پیوست زیست محیطی دچار رکود و توقف شده بود، امروز با رفع مشکلات در مراحل پایانی خود است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha