• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403041208422
  • خبرنگار : 50189

قاضی‌زاده هاشمی:

نگاه آیت الله رئیسی این بود که هر کجا کمتر توجه شده، توجه مضاعف شود

نگاه آیت الله رئیسی این بود که هر کجا کمتر توجه شده، توجه مضاعف شود

ایسنا/کرمان قاضی‌زاده هاشمی گفت: نگاه آیت الله رئیسی این بود که هر کجا کمتر توجه شده، ما باید توجه مضاعف کنیم و همچنین اگر در طی سالیان طولانی برای رشد و پیشرفت آن منطقه اقدام موثری نشده یا کمتر شده، باید در صدر توجه ما باشد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی شامگاه ۱۲ تیرماه در جمع حامیان سعید جلیلی در جیرفت اظهار کرد: همیشه خاطرمان از کرمان جنوبی آسوده بود و کرمان جنوبی را پایگاه انقلاب و امام می‌دانستیم و امیدوارم با همین غیرت و عظمت این مسیر توسط شما ادامه پیدا کند.

به اعتقاد وی، آغاز تمدن بشری از این منطقه شروع شده و از همان ابتدا مردم این منطقه با مفهوم خدا آشنا بودند و نگاه موحدانه داشتند و جزء جلوداران مکتب اهل بیت علیهم السلام بوده‌اند.

به گفته قاضی زاده هاشمی، منطقه جنوب استان کرمان هرچند از لحاظ منابع طبیعی، کشاورزی و معدنی غنی بوده و این خطه می‌توانسته ایران را آباد کند اما خودش نیازمند توجه بوده است. 

وی افزود: به دلیل رشد و توسعه نامتوازن دولت‌های طاغوتی قبل از انقلاب و بعضا لیبرال‌های بعد از انقلاب که توجه زیادی به محرومان نداشتند و به دنبال ازدیاد ثروت ثروتمندان بودند، شاید سرمایه‌گذاری‌های لازم برای توسعه این منطقه انجام نشده باشد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: نگاه آیت الله رئیسی این بود که هر کجا کمتر توجه شده، ما باید توجه مضاعف کنیم و همچنین اگر در طی سالیان طولانی برای رشد و پیشرفت آن منطقه اقدام موثری نشده یا کمتر شده، باید در صدر توجه ما باشد. 

وی تاکید کرد: شهادت می‌دهم که آیت الله رئیسی از ابتدای تشکیل دولت، به دنبال ایجاد استان جدید (کرمان جنوبی) بودند و بارها این موضوع را دنبال کردند و در دولت با پیگیری شخص ایشان به تصویب رسید و لایحه آن آماده ارائه به مجلس بود اما چون همزمان با طرح ایجاد چند استان دیگر شد بعضی از اعضای دولت پیشنهاد دادند که یکجا پیشنهاد تشکیل چهار یا پنج استان را بدهیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: مقرر بود که وزارت کشور طرح چند استان دیگر را آماده و یکجا درخواست تشکیل چند استان جدید را بدهد اما متاسفانه آیت الله رئیسی به شهادت رسید و این در تعهد فرزندان انقلاب است و حتما آن را به سرانجام می‌رسانیم.

به اعتقاد وی، کرمان جنوبی یک منطقه در حال رشد و توسعه است و هم باید به عنوان یک مرکز تمدنی ایفای نقش کند و هم در برنامه رشد سواحل مکران، به عنوان پس کرانه این سواحل، به عنوان یک شاهراه محسوب می‌شود و اقیانوس هند را به سایر نقاط کشور مرتبط می‌کند. لذا این مرکز تمدنی به منابع آب خود نیازمند است و آب اضافی ندارد که به جای دیگری منتقل شود.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس راهکار حل و فصل نیاز آبی دشت مرکزی ایران بوده که با سرمایه گذاری ۹ میلیارد دلاری که دولت انجام داده، پروژه انتقال آب به استان‌های کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

وی ادامه داد: اکنون وقت انتخابات است و رقبا از هر فرصتی برای ضریه زدن به رقیب خود استفاده می‌کنند و جای شهید و جلاد را نیز عوض می‌کنند.

قاضی زاده هاشمی، اظهار کرد: در مناظرات و گفت و گوهای تلویزیونی تلاش داشتم تا بگویم آقایانی که پا به این عرصه گذاشته‌اید، بیشتر از اینکه سوال کنید باید جواب دهید زیرا مدت مدیدی کار دست شما بوده و حدود ۳۲ سال اداره کشور در اختیار شما بوده است، رد پای شما در سیاست‌ها و اقدامات اشتباه است و اگر زخمی بر بدن جامعه است و اگر فاصله طبقاتی و فقر و ... وجود دارد و اگر به شان و شخصیت زنان و بانوان توجه نشده، شما بیشتر باید جواب دهید.

وی با یادآوری دوران جنگ تحمیلی اظهار کرد: اگر پیروز شدیم به خاطر لطف و رحمت الهی بود زیرا ما سلاح نداشتیم حتی سیم خاردار هم نداشتیم و امروز هم اگر سینه به سینه جهان‌خواران عالم گذاشتیم و آنها را به عقب رانده‌ایم، فقط تکیه بر خدای رحمان و جبار است. قاضی زاده هاشمی بیان کرد: شما را به یک فرد دعوت نمی‌کنیم، این فرد شاخص یک نگاه فکری و یک مکتب است و در کنار مردم هستند و قدرتشان برخواسته از مردم است و تکیه‌شان بر خداست و توسط مردم و با لطف الهی پیروزی ها را رقم می‌زنند و این طرز تفکر پیروز است و ایران را به قله‌های افتخار خواهد رساند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برگشت به عقب خسارت بار است و نباید گذاشت ما را به عقب برگدانند و نباید گذاشت که تفکرهای ارتجاعی ما را به دوره دنیاطلبی و آمریکاهراسی برگردانند. ما از آمریکا و بزرگ‌تر از آن نمی‌ترسیم.

وی با یادآوری سخنان حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه «ترامپ قمار باز حریف تو منم» اظهار کرد: کشور ما حاج قاسم های زیادی دارد اما می‌خواهند این تفکر را مدفون کنند و ما را از قدرت‌های خیالی و وهم انگیز که در اداره کشور خودشان مانده و وضعیت آن‌ها از دو نامزد ریاست جمهوریشان مشخص است بترسانند اما او باید از ما بترسد که می‌ترسد.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان تاکید کرد: مردم کرمان جنوبی در روز جمعه به میدان می‌آیند و طلیعه‌دار پیروزی دولت مکتبی و ارزشی سعید جلیلی خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۱۳ ۰۶:۴۷

خدارحمتش کنه شهید رئیسی به ما مردم چهارده معصوم وکوره ها ی کرمان هم میخواست امکانات بده که نشد حالا موندیم که اگر خدای ناکرده پزشکیان رای بیاره اصلا اهمیتی به ما مردم میده مسلما نه چون سیاستش سیاست روحانی هست مردم براش مهم نیست اینم زندگی ما

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۱۳ ۱۳:۱۴

خدارحمت کند