• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403040704400
  • خبرنگار : 71038

سردار سلامی: شهید امیرعبداللهیان از هیبت ظاهری قدرت‌ها هراس نداشت

سردار سلامی: شهید امیرعبداللهیان از هیبت ظاهری قدرت‌ها هراس نداشت

فرمانده کل سپاه گفت شهید امیرعبداللهیان «از منافع ملی ما دفاع می‌کرد، کوتاه نمی‌آمد، از هیبت ظاهری قدرت‌ها هراس نداشت و این موارد، او را به یک شخصیت معیار در عرصه سیاست خارجی ما تبدیل کرده بود».

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه و در حاشیه مراسم اربعین شهادت «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: شهید امیرعبداللهیان نظام ما را در موضوع مناسبات بین‌المللی و روابط کشور ما با بقیه کشورها را بیان می‌کرد و در گسترش مناسبات سیاسی کشور ما با کشورهای دیگر جهان و با نهادهای بین‌المللی نقش تعیین‌کننده‌ای داشت یعنی هم در گشایش روابط با همسایگان و هم غیرهمسایگان و عضویت کشور ما در نهادهای بین‌المللی مثل بریکس و سازمان همکاری شانگهای  نقش برجسته‌ای داشت.

او که در حرم حضرت عبدالعظمی حسنی (ع) و در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در ادامه گفت: نقش ایشان به این خلاصه نمی‌شد و آقای امیرعبداللهیان یک شخصیت انقلابی داشت که می‌توانست زبان دیپلماسی را با منطق انقلاب اسلامی ترکیب کند و موضع‌گیری‌های او هم انقلابی بود، هم در چارجوب قواعد و معیارهای عادلانه روابط بین‌الملل بود و او معتقد به اصل عدالت در مناسبات جهانی بین کشور ما و کشورهای دیگر بود و این موضوع را دنبال می‌کرد.

سردار سلامی همچنین گفت: البته او زبان دیپلماسی مقاومت را خیلی خوب می‌دانست و در این زمینه مهارت داشت. مهارت‌های او در مذاکرات، اقتدار او در مذاکرات و ادب او در مذاکرات و محتوای منطقی که او ارائه می‌داد، همیشه یک نوع تفوق و برتری را در اتباطات او با سایر مقام های کشورها دیگر از لحاظ قدرت منطقه ایجاد می‌کرد.

فرمانده کل سپاه، «شهید امیرعبداللهیان را «از لحاظ شخصیت اخلاقی، بسیار نجیب، باوقار و مودب» توصیف کرد و گفت: این شهید از شخصیت‌های بسیار دوست‌داشتنی کشور ما بود که خداوند متعال اجر همه زحمات و تلاش های وسیعی را که او انجام می‌داد، شهادت قرار داد.

سردار سلامی با اشاره به نقش شهید امیرعبداللهیان در تبیین عملیات «وعده صادق» گفت: او در کارهای بزرگی مثل عملیات وعده صادق، یک درخشش ممتاز و منحصربفردی داشت و کاملا توانست مشروعیت ما را در پاسخ دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی به زیبایی به مقامات سیاسی کشورهای دیگر منتقل کند و به مشروعیت اقدام ما قدرت اثر و نفوذ خوبی را ایجاد کند و در این زمینه بسیار همراه بود.

او در ادامه گفت: شهید امیرعبداللهیان یکی از شخصیت‌هایی بود که می توانست شجاعت، منطق و ابتکارعمل سیاسی را با هم ترکیب کند و مهارت دیپلماتیک را در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از خود نشان دهد. 

فرمانده کل سپاه در پایان گفت: شهید امیرعبداللهیان به زیبایی از منافع ملی ما دفاع می‌کرد، هیچ‌کجا کوتاه نمی‌آمد، از هیبت ظاهری قدرت‌ها هراس نداشت این موارد او را به یک شخصیت معیار در عرصه سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی کشور ما تبدیل کرده بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha