• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403040704200
  • خبرنگار : 50283

شرکت در انتخابات، زمینه افزایش سرمایه اجتماعی است

شرکت در انتخابات، زمینه افزایش سرمایه اجتماعی است

ایسنا/گیلان عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه گیلان گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات سرمایه اجتماعی نظام را بالا می‌برد و باعث ارتقای امنیت ملی می‌شود.

دکتر علی مرتضی پور امروز پنج‌شنبه ۷ تیرماه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات از ۲ جنبه باعث تقویت، افزایش قدرت و اقتدار ملی می‌شود، اظهار کرد: جنبه اول اینکه سرمایه اجتماعی نظام را بالا می‌برد و جنبه دوم باعث ارتقای امنیت ملی می‌شود.

وی با بیان اینکه مشارکت بالا نشان دهنده اعتماد مردم به حاکمیت است، افزود: حاکمیتی که ۴۵ سال از آن می‌گذرد و استقلال سیاسی را به این کشور بازگردانده است.

مرتضی پور تصریح کرد: اگر به قبل از وقوع انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ در تاریخ ایران نگاه کنیم می بینیم همواره قطعاتی از خاک این کشور به دلیل بی‌کفایتی هایی که وجود داشت جدا شده، اما استقلال سیاسی که مردم در سال ۱۳۵۷ رقم زدند باعث شد پس از آن تاریخ، ذره‌ای از این خاک جدا نشود و ما امروز در سایه آن سرمایه اجتماعی و اقتدار ملی بتوانیم در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشیم و ابرقدرت منطقه شناخته شویم.

وی افزود: لازمه هر آنچه که یک ملت می‌تواند به دست بیاورد و برای حفظ خاک و پیش برد آرمان‌های خود در ورای سرزمین‌ به آن دست پیدا کند، داشتن سرمایه اجتماعی همچنین اقتدار و امنیت ملی است و این‌ها در سایه مشارکت حداکثری امکان‌پذیر است.

عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه گیلان تصریح کرد: رئیس جمهوری که با مشارکت بالا در انتخابات برگزیده شود در صحنه‌های بین‌المللی قدرت دارد و در سیاست‌های داخلی نیز برنامه‌های خود را با قوت پیش می‌برد.

مرتضی پور در خصوص پیامدهای عدم مشارکت در انتخابات، تاکید کرد: پیام مستقیم عدم مشارکت به دشمنان این سرزمین این است که ما دارای انسجام ملی نیستیم ما را تحریم کنید و دشمنی های قبلی ما را خسته و از صحنه به در کرده است.

مرتضی پور با بیان اینکه رشد ما در سایه مشارکت در عرصه انتخابات است، تصریح کرد: اگر مشارکت نکنیم آنها نسبت به خاک و آرمان‌های ما تعدی خواهند کرد و قطعاً پیام مستقیم به دشمنان این سرزمین دارد و آنها حس می‌کنند کارهایی که تا امروز انجام دادند مثل تحریم، مثمرثمر بوده و به همان راه خودشان ادامه خواهند داد.

عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه مهمترین پیام نداشتن مشارکت در انتخابات، عدم انسجام ملی به بیگانگان است که تصور نمی‌کنم هیچ ایرانی وطن دوستی بخواهد این پیام را به خارج از کشور بفرستد، تاکید کرد: قطعاً الان دشمن در اوج ناامیدی خودش است و ما نباید آنها را امیدوار کنیم باید در صحنه حضور داشته باشیم.

وی در رابطه با انتخاب اصلح گفت: در این زمینه باید به گذشته افراد و اظهار نظرهایی که داشته اند نگاه کنیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اصلح کسی است که در درجه اول به مبانی این انقلاب اعتقاد واقعی و قلبی داشته باشد که این امر را در گفتار و عمل گذشته کاندیداها می‌توان دریافت و با کارنامه‌ای که دارند، راستی آزمایی کرد.

مرتضی پور با تاکید بر اینکه اصلح کسی است که دلباخته شعارهای انقلاب اسلامی است و راه انقلاب را ادامه می‌دهد، افزود: راه انقلاب مشخص است.

وی تصریح کرد: کشور و حکومت جمهوری اسلامی ایران به لحاظ سیاسی به بلوغ سیاسی رسیده و می‌داند چه چیزی را هدف قرار داده و به چه می‌خواهد برسد. اصلح کسی است که در درجه اول به این مبانی اعتقاد دارد و برای رسیدن و محقق کردن آنها بکوشد.

مرتضی پور با تاکید بر اینکه فرد کارآمدی را انتخاب کنیم که در راه خدمت شب و روز نشناسد و پیگیر مسائل باشد، گفت: بعضی مواقع در گذشته تجربه دولت‌های بخشنامه‌ای و کارتابلی داشته ایم که نمی توانستند اهداف از پیش تعیین شده را آنطور که باید و شاید محقق سازند. به طور قطع این طور نمی توان مشکلات را حل کرد. لذا باید بعد از ۴۵ سال بازبینی داشته باشیم و بدانیم گیر کار کجاست و برای رفع آن تلاش شبانه روزی داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha