• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403040402647
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان عنوان کرد

رفع موانع تولید از برنامه‌های مهم دستگاه قضا در گیلان

رفع موانع تولید از برنامه‌های مهم دستگاه قضا در گیلان

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان، رفع موانع تولید را یکی از برنامه‌های دستگاه قضایی عنوان و اظهار کرد: تاکنون ۲۶ واحد تولیدی تعطیل با حمایت‌های دستگاه قضایی و کمک دولت احیا شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز چهارم تیرماه در دیدار با استاندار گیلان با پاسداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی و همچنین شهدای خدمت، اظهار کرد: شهید رئیسی نیز سالیان زیادی از عمر پر برکت خود را در دستگاه قضایی خدمت کرد و آثار زیادی از او به یادگار مانده است.

وی یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی را اقدامات پیشگیرانه عنوان و اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرائم امری کم هزینه و پر فایده است، نباید اجازه داد تا برخی افراد با رفتار مجرمانه، احساسات مردم را جریحه‌دار کرده و جامعه را دچار نگرانی و تشویش کنند.

رئیس شورای قضایی گیلان با اشاره به اینکه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم به طور مستمر و با حضور مسئولان اجرایی استان در دادگستری گیلان تشکیل می‌شود، افزود: مصوبات این شورا در راستای پیشگیری از جرائم در استان بوده و لازم‌الاجراست.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، رفع موانع تولید را یکی از برنامه‌های دستگاه قضایی عنوان و خاطرنشان کرد: در همین راستا تاکنون ۲۶ واحد تولیدی تعطیل شده با مصوبات این نشست و با حمایت‌های دستگاه قضایی و همچنین با کمک دولت و دستگاه‌های متولی، احیاء و از بیکاری تعدادی زیای از افراد جلوگیری شده است.

این مقام ارشد قضایی یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و تصریح کرد: چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه چای سنواتی موجب تضییع بیت‌المال و خسارت‌های زیادی شده است، خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه‌ باشد و چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء شوند.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر اینکه باید تمامی سازمان‌ها و نهادها با تعامل، کار جمعی و کمک به یکدیگر از مشکلات مردم گره گشایی کنند، افزود: با هم‌افزایی و همفکری همه دستگاه‌ها شاهد بهبود و رشد وضعیت اقتصادی در گیلان خواهیم بود.

استاندار گیلان نیز در این دیدار با تبریک هفته قوه قضائیه به مسئولان قضایی و کارکنان دادگستری استان، یاد شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی و ۷۲ تن از یاران با وفایش را گرامی داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، اسدالله عباسی با قدردانی از اقدامات دستگاه قضایی و حضور موثر مسئولان قضایی در نشست‌های استانی در سال گذشته، از تعامل و همکاری رئیس کل دادگستری استان و سایر مدیران قضایی در راستای پیشبرد اهداف کلان استان تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha