• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403040402285
  • خبرنگار : 50121

شروع تحویل زمین‌های نهضت ملی مسکن در اردستان

شروع تحویل زمین‌های نهضت ملی مسکن در اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان از واگذاری پلاک‌های زمین رایگان طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان شهرستان اردستان خبر داد.

محمدعلی نریمانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیروی پیگیری‌های فرماندار شهرستان، جلسه‌ای با حضور کارشناس مسئول طرح‌های نهضت ملی مسکن اداره کل بنیاد مسکن استان تشکیل و مقرر شد طبق نظر مساعد شورای مسکن شهرستان، جهت پلاک‌های نهضت ملی مسکن که منجر به پروانه ساخت شده است، توسط شهرداری‌ها نسبت به تحویل پلاک‌ها به متقاضیان اقدام شود.

وی افزود: با توجه به صدور بیش از ۴٠ درصد پروانه‌های ساختمانی پلاک‌های نهضت ملی مسکن در شهر مهاباد، تعدادی از این زمین‌ها توسط دفتر فنی شهرداری مهاباد به متقاضیان تحویل و صورت‌جلسه شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان با بیان اینکه متولی تأمین زمین طرح نهضت ملی اداره راه و شهرسازی بوده است که در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است، تصریح کرد: در روزهای گذشته پروسه آماده‌سازی و صدور پروانه‌های ساخت برای زمین‌ها انجام شده است و به مرور افرادی که پروانه ساخت آنها صادر شود با هماهنگی‌های لازم، پلاک‌های طرح نهضت ملی توسط شهرداری به متقاضیان واگذار می‌شود.

نریمانی اضافه کرد: زمانی که متقاضی زمین خود را تحویل گرفت باید به بنیاد مسکن مراجعه کند و پرونده تسهیلات وام ساخت مسکن را تکمیل کند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات وام نهضت ملی به دو صورت ۳۵۰ میلیون تومان با بهره ۵ درصد و ۵۵۰ با بهره ۱۸ درصد است، گفت: در تمام پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، زمین رایگان در اختیار متقاضی به صورت اجاره ۹۹ ساله قرار می‌گیرد. در شهرستان اردستان با پیگیری‌های انجام شده زمین‌ها به‌صورت ویلایی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان با بیان اینکه تعداد کل متقاضیان نهضت ملی شهرستان اردستان ۳۶۱۱ نفر است که سهم شهر اردستان ۱۹۰۵ متقاضی است، گفت: همچنین سهم شهر زواره ۸۳۷ متقاضی و سهم شهر مهاباد ۸۶۹ متقاضی است.

نریمانی اضافه کرد: از تعداد کل متقاضیان به تفکیک شهر تعداد ۷۲ متقاضی در شهر اردستان تخصیص پروژه در واحدهای آپارتمانی و تعداد حدود ۶۹۰ متقاضی تأیید نهایی و در انتظار تأمین زمین جهت قرعه‌کشی و واگذاری است.

وی گفت: در شهر زواره تعداد ۶۳ متقاضی تخصیص پروژه شده که از این تعداد ۱۲ متقاضی در پروژه دو واحدی و الباقی در پروژه تک واحدی تخصیص یافته و حدود ۲۴۸ متقاضی تأیید نهایی و در انتظار تأمین زمین برای قرعه‌کشی و واگذاری است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان، خاطرنشان کرد: در شهر مهاباد تعداد ۱۶۶ متقاضی تخصیص پروژه شدند که از این تعداد ۶ متقاضی تخصیص در پروژه دو واحدی و الباقی در پروژه تک‌واحدی تخصیص پروژه یافته و تعداد حدود ۱۱۲ متقاضی تأیید نهایی و در انتظار تأمین زمین برای قرعه‌کشی و واگذاری هستند.

نریمانی در خصوص چگونگی ساخت زمین‌های نهضت ملی، گفت: انتخاب چگونگی ساخت زمین‌ها با خود متقاضیان است. این افراد می‌توانند یا به‌صورت انفرادی بسازند یا همه متقاضیان زمین‌ها را به بنیاد مسکن واگذار کنند تا شروع به ساخت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha