• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403041006683
  • خبرنگار : 50653

دروازه‌بان تیم بانوان سپاهان:

پتانسیل قهرمانی داریم

پتانسیل قهرمانی داریم

ایسنا/اصفهان دروازه‌بان تیم فوتبال بانوان سپاهان اصفهان گفت: در کشورمان استعدادهای بسیارخوبی داریم که باید دیده وشکوفا شوند تا به فوتبال بانوان نیز کمک شود، هنوز بسیار فاصله داریم تا خود را به فوتبال دنیا و آسیای شرق برسانیم.

تیم فوتبال بانوان سپاهان در هفتمین سال حضورش در لیگ برتر بانوان پس از حضور یک ساله مریم ایراندوست، سکان هدایت تیمش را در دست نیلوفر اردلان قرار داد و در نهایت توانست با ۹ برد، سه باخت و ۶ تساوی ۳۳ امتیازی شود و در رده چهارم قرار بگیرد.

زهره کودایی، دروازه‌بان ملی‌پوش تیم سپاهان در خصوص دنیای فوتبالی‌اش با ایسنا گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید:

ایسنا: چه شد که به دنیای فوتبال راه یافتید؟

من در استان فوتبال خیزی متولد شدم. از کودکی علاقه خاصی به رشته فوتبال داشتم و در محل با دوستان در زمین‌های خاکی خوزستان بازی می‌کردم. فکر می‌کنم خدا در وجود من استعداد فوتبال را آفریده بود که توانستم از کودکی تا به امروز این رشته را ادامه داده و موفق شوم.

ایسنا: چرا پست دروازه‌بانی؟

از زمان کودکی به پست دروازه‌بانی علاقه‌مند بودم و با بازی‌کردن در لیگ برتر فوتسال خوزستان کار خود را به صورت حرفه‌ای شروع کردم. درواقع سرمربی ما کسی بود که درحال حاضر سرمربی تیم ملی فوتسال نیز هست. چهارده‌ساله بودم که توانستم در مدت کوتاهی برای پست دروازه‌بانی نظر مربیان را به خود جلب کنم تا در پستی که مورد علاقه من بود، موفق باشم.

ایسنا: شرایط فوتبال بانوان در کشور را چگونه می‌بینید؟

فوتبال بانوان نسبت به سال‌های قبل رشد بسیار چشمگیری داشته است. در گذشته کسی توجه خاصی به فوتبال و فوتسال بانوان نمی‌کرد، اما با گذشت زمان باشگاه‌هایی به وجود آمدند که علاوه برتیم داری، ترکیب تیم ملی را نیز تشکیل دادند. فکر می‌کنم بازهم امکان پیشرفت وجود دارد، زیرا درکشورمان استعدادهای بسیارخوبی داریم که باید دیده و شکوفا شوند تا به فوتبال بانوان نیز کمک شود، هنوز بسیار فاصله داریم تا خود را به فوتبال دنیا و آسیای شرق برسانیم. امیدوارم بتوانیم با برنامه‌ریزی، تیم ملی خوبی داشته باشیم. اگر خاطرتان باشد برای اولین باربه جام ملت‌های آسیا صعود کردیم و توانستیم تورنمت‌های خوبی را داشتیم.

ایسنا: از چالش‌های فوتبال بانوان بگویید؟

چالش‌های فوتبال بانوان در سطح لیگ بسیار زیاد است. بعضی تیم‌ها با نداشتن اسپانسر شرایط تیم‌داری برایشان سخت است. با امید اینکه درسال دیگر شرایط سطح لیگ بانوان و باشگاه‌ها بهتر شود پیش می‌روند، اما دوباره با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. اگر برای باشگاه‌های دیگر اسپانسر وجود داشته باشد و تیم‌های خود را تشکیل دهند علاوه بر کمک در پیشرفت در فوتبال بانوان، باعث بهتر بودن و بالارفتن سطح لیگ می‌شود.

ایسنا: چرا باشگاه سپاهان انتخاب شما بود؟

باشگاه سپاهان، باشگاهی فوق‌العاده بزرگ و حرفه ای است که افتخاراتی در ویترین خود دارد. زمانی که باشگاه از من درخواست قرارداد کرد، یکی از دلایل پذیرفتنم بزرگ و حرفه‌ای بودن باشگاه بود که بازیکن میتواند با توجه به امکانات و ارزشی که برای تیم قائل می‌شوند، پیشرفت کند. من با توجه به شرایط در روند کار و فوتبالی که داشتم از انتخاب خود پشیمان نیستم.

ایسنا:چه اتفاقی باید رخ بدهد که تیم سپاهان بهتر شود؟

یکسری مشکلات ریزی در هر تیمی وجود دارد، پارسال با تیم سپاهان نایب قهرمان شدیم و شرایط قبل با امسال بسیار فرق می‌کرد. در زمان سرمربی‌گری خانم ایراندوست شرایط خوب بود و آخر فصل تیم دوم شد. طی اتفاقات و سیاست باشگاه و تغییر سرمربی، بیشتر بازیکنان اصلی تیم رفتند و شرایط سختی را برجای گذاشت که فکر می‌کنم در حیطه و سیاست‌های باشگاه بوده است. پارسال خانم اردلان تیم را در دست گرفتند که کلا شاکله‌اش عوض شد و هماهنگی‌های لازم انجام شود تیم در نیم فصل اول طوری پیش رفت که دلخواه نبود اما نیم فصل دوم با درایت کادر فنی و کسانی که کنار تیم بودند توانستیم نتایج قابل قبولی را حداقل برای خودمان کسب کنیم. امیدوارم برای فصل بعد اگر قرار بر ماندن و همکاری هردو طرف باشد سپاهان بتواند با پتانسیلی که دارد قهرمانی خود را به ارمغان بیاورد.

ایسنا: در این دوسال سپاهان ثبات سررمربی نداشته است به نظرشما این موضوع در نتایج تاثیرگذار بوده است؟

من به عنوان بازیکن و سرباز این باشگاه هستم و تا زمانی که قرارداد دارم به خودم اجازه نمی‌دهم در بسیاری از مسائل دخالت کنم تغییر و جایگزینی سرمربی سیاست باشگاه بوده است. در فصلی که گذشت توانستیم چهارم شویم ان‌شاءالله تیم به ثبات قهرمانی برسد.

ایسنا: لیگ امسال چطور بود؟ رقیب‌های خود را چطور دیدید؟

سطح و کیفیت لیگ نسبت به سال‌های قبل خوب بود بعضی تیم‌ها با هزینه کردن برای کسب مقام به میدان آمده بودند ما مقابل هر تیمی که بازی می کردیم صد خودشان برای پیروزی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha