• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403040301810
  • خبرنگار : 50622

رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران:

نخبگان مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند

نخبگان مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند

ایسنا/البرز رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت:  نخبگان، دانشگاهیان و فرهنگیان در خصوص انتخابات پیش رو  باید احساس تکلیف کرده و برای مشارکت حداکثری مردم به تبیین این امر مهم بپردازند.

 سید محمدعلی ابراهیم‌زاده موسوی روز یکشنبه سوم تیر طی نشست با نمایندگان دانشگاهیان استان البرز در خصوص مشارکت و حضور پرشکوه در انتخابات ۱۴۰۳ اظهار کرد: فرصتی که در رأس همه موارد به برکت خون شهدا و تلاش‌های حضرت امام رحمت الله و مقام معظم رهبری  با این عمق تاثیرگذاری، به ثمر رسیده است، انتخابات و حق انتخاب است.

وی در ادامه افزود:  برای اولین بار در تاریخ کشور این فرصت را امام و شهدا در اختیار مردم قرار دادند که حق انتخاب داشته باشند و برای سرنوشت سیاسی کشور تصمصیم گیری کنند. لذا   باید در این زمینه  احساس تکلیف و وظیفه کرده  و در انتخابات مشارکت داشته باشیم تا از این حقی که با زحمات بسیار زیاد و خون شهدا به دست ما رسیده پاسداری کرده  و به نسل‌های بعدی منتقل کنیم، بنابراین این وظیفه ، وظیفه سنگینی است.

ابراهیم زاده ادامه داد: به فرموده امامین انقلاب، انقلاب اسلامی یک موهبت الهی است که به مردم عطا شده است. همچنین  با عظمتی که تاکنون  انقلاب اسلامی به وجود آورده و فرصت‌های ارزشمندی که ایجاد کرده، یکی از آثار بزرگ آن  این است که  تاثیر و عمق انقلاب اسلامی دنیا را به جایی رسانده که وارد تقسیم بندی  جدیدی شود.

وی بیان کرد: در این مرحله و در مورد این رویداد اجتماعی و سیاسی  حساسیت بیشتری وجود دارد، لذا  ما به عنوان نخبگان، دانشگاهیان و فرهنگیان جامعه برای ورود به انتخابات باید وظیفه‌مان را انجام داده  و همه باید احساس تکلیف کنیم. بنابراین بیش از گذشته قدم‌های موثری  برای کمک به  ارتقاء جامعه اسلامی و پیشرفت کشور بر خواهیم داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل شرایط کنونی کشور باید فردی را انتخاب کنیم که با مبانی امام و تفکرات ایشان سازگاری داشته باشد، خاطر نشان کرد: در کشور ما دموکراسی وجود دارد. امام خمینی با این دموکراسی و حق انتخاب به مردم باعث شد تا جامعه را به رشد و بلوغ فکری برساند. اکنون هم جامعه در حال رشد و بلوغ فکری است و هر کسی با هر عقیده و گرایشی در این  جغرافیای سیاسی و در این فضای اعتقادی و معنوی زندگی می‌کند، حق انتخاب دارد .

موسوی با بیان اینکه باید تبیین کنیم که چقدر این حق مهم است، گفت: وظیفه ما هم پاسداری از این حق است و نظام اسلامی هم از این حق پاسداری می‌کند و به نسل‌های بعدی منتقل می‌کند. اشاعه این فرهنگ نیاز به مشارکت همه آحاد جامعه دارد ما باید وظیفه خود را برای حضور حداکثری جامعه و تشویق جامعه در انتخابات ایفا کنیم .

وی در خصوص اینکه فرد اصلح کیست، عنوان کرد: کسی که انتخاب می شود باید از نظر خاستگاه فکری،  منطبق بر مبانی و تفکر فکری امام خمینی رحمت الله و مشی مقام معظم رهبری، منطبق بر آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد و این  شاخصه بسیار مهمی است.

وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور که با این مبانی فکری کشور انتخاب شود، باید توانایی این را داشته باشد تا کشور را به جلو ببرد و باعث رونق، پیشرفت و اقتدار کشور در همه زمینه‌ها شود و مهم‌تر از همه تاثیرگذاری و سهم‌گیری از کشور در این برهه از تاریخ را باید بتواند انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha