• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403040301377
  • منبع : نمایندگی کردستان

تفاهم نامه تاسیس دفتر ارتباطات و صادرات فرهنگی کردستان امضا شد

تفاهم نامه تاسیس دفتر ارتباطات و صادرات فرهنگی کردستان امضا شد

ایسنا/کردستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: در راستای تقویت اقتصاد فرهنگ و با پیگیری‌های ویژه استاندار کردستان تفاهم نامه تاسیس دفتر ارتباطات و صادرات فرهنگی با حضور محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان ارتباطات فرهنگی منعقد شد.

علی اصغر دریایی امروز یکشنبه(۳ تیرماه) در حاشیه برگزاری آیین انعقاد تفاهم نامه تاسیس دفتر ارتباطات و صادرات فرهنگی به خبرنگاران گفت: در راستای تقویت اقتصاد فرهنگ استان و با پیگیری‌های ویژه استاندار کردستان تفاهم نامه تاسیس دفتر ارتباطات و صادرات فرهنگی مابین استاندار کردستان و رئیس سازمان ارتباطات اسلامی کشور منعقد گردید.

وی افزود: این اقدام در راستای تحقق چندین هدف مهم صورت گرفته است که از جمله آنها می‌توان به اجرایی کردن شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم)،تطبیق با مصوبه جلسه ۲۴۶ شورای سیاستگذاری فرهنگی بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با عنوان «سند توسعه صادرات محصولات و خدمات فرهنگی»، همسو شدن با مصوبه جلسه ۱۴۶ شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با عنوان «سند برنامه تحول سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» (به ویژه رویکرد افزایش سهم ایران در بازار صنایع فرهنگی و رویکرد بازآرایی کنشگران فرهنگی بین‌المللی)، اشاره کرد.

مدیکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، بیان کرد: موافقت‌امه اجرایی راه‌اندازی و حمایت از فعالیت اتاق ارتباطات و صادرات فرهنگی استان کردستان در هشتم خردادماه سال جاری، بین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و استاندار کردستان منعقد شده بود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این دفتر، اولین اقدام عملیاتی استان کردستان در راستای تحقق شعار سال جاری است. این اقدام ارزشمند، به عنوان هدیه‌ای ماندگار از دولت ایران قوی به مردم سرزمین هنر و فرهنگ تقدیم می‌شود.

به گفته دریایی، از جمله وظایف اصلی این دفتر می‌توان به مواردی از جمله ایجاد زمینه برای حضور فعال هنرمندان و فعالان فرهنگی کردستان در عرصه‌های بین‌المللی، معرفی و عرضه محصولات و خدمات فرهنگی استان کردستان به سایر نقاط کشور و جهان ایجاد تعاملات فرهنگی با سایر کشورها و جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای فعالیت‌های فرهنگی در استان کردستان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دفتر ارتباطات و صادرات فرهنگی کردستان، گامی مهم در راستای توسعه اقتصاد فرهنگ در این استان و معرفی فرهنگ غنی و اصیل کرد به سایر نقاط کشور و جهان است.امید است با فعالیت این دفتر، شاهد رونق هر چه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در استان کردستان و ارتقای جایگاه این استان در عرصه فرهنگ بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha