• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403040200724
  • خبرنگار : 71012

پیشنهاد ادامه پیدا کردن میزگردهای تخصصی با حضور رییس جمهور آینده

پیشنهاد ادامه پیدا کردن میزگردهای تخصصی با حضور رییس جمهور آینده

میزگردهای تخصصی با حضور نامزدها در انتخابات ۱۴۰۳ از میزان بیننده قابل قبولی برخوردار شد و توانست به لحاظ تاثیرگذاری با مناظره‌ها برابری کند و حتی از آنها پیشی بگیرد.

به گزارش ایسنا، اجرای این میزگردها بر عهده سه مجری تلویزیون بود: محمدجعفر خسروی (میزگرد فرهنگی)، حسن عابدینی (میزگرد سیاسی) و ندا سپانلو (میزگرد اقتصادی). با پایان میزگردهای تخصصی این سه نفر به دیدار رییس صداوسیما رفتند و تجاربشان را با پیمان جبلی و محسن برمهانی (معاون سیما) به اشتراک گذاشتند.

محمدجعفر خسروی، با بیان اینکه آنچه صورت گرفته مبتنی بر وظیفه و تجربه ۴۱ ساله بوده است، گفت: خوشحالم که در مجموعه برنامه‌های خوب انتخاباتی این دوره سهمی داشتم و معتقدم این دوره، برنامه‌ها اخلاقی‌تر و محتوایی‌تر از ادوار گذشته بودند. سعی کردیم در فرآیند ادای وظیفه، اصل بی‌طرفی را محور قرار دهیم و موجب ارتباط بین کارشناسان و نامزدها شویم که مقدمه‌ای بر آگاهی بیشتر و انتخاب بهتر مردم باشد.

حسن عابدینی هم با اشاره به اینکه با میزگردهای تخصصی یک تراز جدید در حوزه گفت‌وگوهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در تلویزیون پایه‌گذاری شد که باید طی سال ادامه یابد، پیشنهاد کرد که رئیس‌جمهور آینده و نمایندگانش به‌صورت دوره‌ای در چنین برنامه‌ای پاسخگوی مطالبات مردم و کارشناسان باشند.

ندا سپانلو نیز با بیان اینکه در ابتدا به نظر می‌رسید مدیریت چنین میزگردی مشکل باشد، اما همان روز اول فرم برنامه جا افتاد و بسیار موفق بود، گفت: کارشناسان و متخصصان میزگرد اقتصادی هم این عقیده را داشتند که این میزگردها فقط منحصر به ایام انتخابات نباشد و مطالبات و چالش‌ها برای چهارسال آینده انباشته نشوند، بلکه لازم است به‌صورت دوره‌ای به سراغ رئیس‌جمهور و نمایندگانش برویم.

در دیدار رییس سازمان صداوسیما میزگردهای تخصصی انتخابات ریاست‌جمهوری را که در بازه زمانی کوتاه حدود دوهفته‌ای برنامه‌ریزی شد و به مرحله اجرا رسید ازجمله اقدامات شجاعانه و تحولی صداوسیما در این دوره انتخابات دانست و از لزوم ارتقای این قالب جدید، رفع نواقص و ادامه این الگو در برنامه‌سازی‌های آتی سخن گفت.

محسن برمهانی هم اعلام کرد: با پایان یافتن میزگردها، مجموعه برنامه‌های گفت‌وگو با نمایندگان نامزدها در شبکه‌های یک، دو، سه، چهار و قرآن سیما آغاز شده است که به انتخاب مردم کمک بیشتری خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha