• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403040200371
  • خبرنگار : 50300

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خوزستان عنوان کرد

ناکارآمدی نظام‌های ‌جهانی‌ حقوق بشر در خصوص فاجعه غزه

ناکارآمدی نظام‌های ‌جهانی‌ حقوق بشر در خصوص فاجعه غزه

ایسنا/خوزستان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: قریب به ۹ ماه از آغاز حملات جنایت‌بار و فجایع غزه می‌گذرد نهادهای بین المللی با وجود تلاش برای پایان بخشیدن به این جنایت‌ها، اما نتوانستند از پس ابرقدرت‌ها و مستکبران جهان بربیایند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آیت عادلی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با محکومیت جنایات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: آنچه اکنون در غزه، در حال رخ دادن است، همانند دادگاه تاریخی است و نشان می‌دهد که ساز و کار نظام بین الملل و نظم حاکم بر وضع موجود جهانی، برای پایان بخشیدن به بحران‌های اجتماعی از جمله جنگ‌ها، کارایی لازم را ندارند.

وی با اشاره به ناکارآمدی نظام‌های جهانی حقوق بشر در ارتباط با غزه، ادامه داد: قریب به ۹ ماه از آغاز حملات جنایات‌بار و فجایع غزه می‌گذرد با وجود بیداری جهانی در کشورهای مختلف آمریکایی و اروپایی و تلاش نهادهای بین المللی برای پایان بخشیدن به این جنایت‌ها، اما نظام‌های جهانی نتوانستند از پس ابرقدرت‌ها و مستکبران جهان بربیایند. تمام دنیا یک طرف ایستاد و آمریکا در حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل در طرف مقابل ایستاد. 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با تاکید بر ضرورت توقف حملات وحشیانه و جنایات رژیم صهیونسیتی در فلسطین، گفت: با توجه به اینکه سازوکارهای بین المللی عادلانه و صادقانه طراحی نشده‌اند، نمی‌توانند در جهت درست تاریخ قرار بگیرند و کمک کنند تا رای درستی به کمک مردم صادر شود.

وی یادآور شد: استمرار وضع موجود در جهان به دلیل ناکارآمدی نظام‌های بین المللی و نظم موجود جهانی است اما امیدواریم آینده جهان که بر اساس نظم جدیدی شکل می‌گیرد از آرمان و رهگذر فلسطین و مردم مظلوم غزه گذر کند تا شاهد فجایع این چنینی در طول چندین دهه متفاوت نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha