• جمعه / ۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403040100194
  • خبرنگار : 50535

امام جمعه موقت تبریز:

هیچ کاندیدایی حق ورود به عرصه ممنوعه اختلاف قومی، محلی و مذهبی را ندارد

هیچ کاندیدایی حق ورود به عرصه ممنوعه اختلاف قومی، محلی و مذهبی را ندارد

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه موقت تبریز گفت: هیچ کاندیدایی حق ورود به عرصه ممنوعه اختلاف قومی، محلی و مذهبی در گفتار، نوشتار و کردار را ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه‌ تبریز، اظهار کرد: نامزدهای انتخابات و طرفداران آن‌ها از سخنانی که موجب تفرقه افکنی و اختلاف در بین آحاد مردم جامعه شود خودداری کنند.

وی ادامه داد: تمامی دنیا می‌داند مردم ایران کسی را که مخالف ارزش‌های این نظام باشد را قطعا کنار می‌گذارند.

مطهری اصل بیان کرد: امت حزب‌الله اشتیاق پرشوری برای شرکت در انتخابات دارند، این مردم زمانی که می‌بینند دشمن برای این مملکت دندان تیز کرده اند، وارد میدان شده و از ارزش‌های خود به نحوه احسن حفاظت می‌کنند.

وی افزود: امیدواریم مردم در انتخابات پیش‌رو بیش از هر زمان دیگر شرکت کرده و با انتخاب اصلح خود به وظیفه‌ی شرعی و اجتماعی خود عمل کند.

وی تاکید کرد: به خصوص در این برهه که رژیم صهیونیستی از شکست‌های پی‌درپی ناراحت بوده و در تلاش است تا مانع شرکت مردم در انتخابات شود، امیدواریم رئیس جمهوری اصلح که دلسوز مردم و امت اسلامی است، انتخاب شود.

 مطهری اصل، با بیان اینکه تقوای اسلامی موجب می‌شود تا مردم از خداوند اطاعت کند، ادامه داد: خداوند اگر اخلاص را در کردار بنده‌ای ببیند، در دل دیگران احساسی قرار می‌دهد تا از او اطاعت کنند.

امام جمعه موقت تبریز بیان کرد: مراسمات و جشن‌های عید غدیر خم را به نحوه احسن انجام داده و کمال دین خود را با عزیز شمردن امامت و اظهار ارادت خود نشان دهیم، خود شهید آیت الله آل هاشم نیز گفته بودند که در مراسمات عید غدیر شرکت کرده و آن‌ را عزیز شمارید.

وی با تبریک هفته‌ی قوه قضاییه که مصادف با سالگرد شهادت شهید مظلوم بهشتی است، گفت: امام خمینی(ره) نیز گفته بودند که شهید بهشتی یک امت بود.

وی با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ توسط امام راحل برای تبلیغات اسلامی تاسیس شد و از آن روز تاکنون این سازمان خدمات بی‌شماری به مردم ایران ارائه کرده است.

 خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به روز ترور ناکام منافقین کوردل و بمب‌گذاری مسجد ابوذر برای آیت الله خامنه‌ای، خاطرنشان کرد: در آن روز خداوند رهبر معظم انقلاب را برای ما نگهداشت تا عالم مظلومیت را رهبری کرده و راه امام خمینی «ره» را ادامه دهد و از خدواند عمری طویل برای رهبر عزیزمان خواستاریم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha