• پنجشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403033121213
  • خبرنگار : 50570

ویژه برنامه‌های مساجد خراسان رضوی در دهه ولایت و امامت

ویژه برنامه‌های مساجد خراسان رضوی در دهه ولایت و امامت

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی به تشریح ویژه برنامه‌های دهه ولایت و امامت این مرکز پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیرحسین احمدنیا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ویژه برنامه‌های مساجد خراسان رضوی در دهه امامت و ولایت اظهار کرد: با توجه به همزمانی دهه امامت و ولایت با انتخابات قرار است ویژه برنامه‌هایی برای دهه امامت و ولایت که ملزم به حضور حداکثری مردم در انتخابات است برگزار شود.

وی در خصوص طرح «باب‌الله» اضافه کرد: برنامه‌های متنوعی برای این ایام تدارک دیده شده است که طرح باب‌الله از اوایل خرداد ماه در مساجد سراسر خراسان رضوی در حال اجراست. ویژه‌نامه غدیریه نیز که شامل محتوای آموزشی و متن منبر برای امامان جماعت، پاسخگویی به شبهات روز تدارک دیده شده است. همچنین هزار جلسه سخنرانی با حضورسخنرانان بصیرتی از جمله برنامه‌های دهه ولایت و امامت است.

احمدنیا ادامه داد: همچنین پیش‌بینی شده در مکان‌های پر تردد شهری مانند قطار شهری یا راه آهن مشهد تربیون‌هایی تحت عنوان تربیون آزاد برگزار شود. برنامه پرسش و پاسخ و گفت‌وگو با جوانان توسط اساتید مختلف نیز از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شه است .

وی خاطرنشان کرد: پویش اطعام در غدیر از دیگر برنامه‌ها است که بنا داریم بر اساس روایات غدیر که مورد سفارش است در ۵۰۰ مسجد سراسر استان برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی بیان کرد: مشاوره، انجام بازی‌های فرهنگی کودکان در مساجد، پویش «هنگامه بیعت» و طومار نمادین بیعت با امیرالمؤمنین نیز که فایل آن در اختیار مساجد قرار گرفته در ادامه برنامه‌های گفته شده برای این ایام در نظر گرفته شده است. همچنین نمایشگاه‌ کتابی با عناوین «عید غدیر» پیش‌بینی شده است.

احمدنیا اضافه کرد: در پویش نذر هشتم نیز در تربت حیدریه و مشهد طرح آزادسازی زندانیان تدارک دیده شده است که تاکنون در قالب این نذر بیش از ۱۰۰ زندانی آزاد شده‌اند و قرار است تا در این ماه نیز زندانیان سادات آزاد شوند و به آغوش خانواده باز گردند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلف دیگری نیز برای این ماه با همکاری دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها پیش‌بینی شده است مانند میز خدمت با حضور فرماندار و روسای ادارات مختلف پیش‌بینی شده است. میز مشاوره قضایی و حقوقی، غرفه‌های زیست عفیفانه با مشاوران مختلف سبک زندگی و حجاب در مساجد محلات مشهد برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.

احمدنیا ادامه داد: گروه‌های تئاتر آئینی و سرودهای دینی برای این ایام آماده اجرا هستند؛ یکی دیگر از ویژه برنامه‌هایی که مناسب با عید غدیر و انتخابات حرفی برای گفتن دارد، برنامه پرده‌خوانی عید غدیر است. علاوه بر  ویژه‌نامه غدیریه درسایت مسجدنا ۲ ویژه‌نامه الکترونیکی دیگر نیز وجود دارد که علاقمندان می‌توانند نسبت به آن اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha