• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403032919621
  • خبرنگار : 50136

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی:

رسانه‌ها موثرترین راهکار در همسویی جمعی برای انتخابات به شمار می‌آیند

رسانه‌ها موثرترین راهکار در همسویی جمعی برای انتخابات به شمار می‌آیند

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی گفت: رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی در تولید محتوا، انتشار آن و متاثر کردن فضای عمومی جامعه از موضوع هدف را دارا هستند و از این منظر موثرترین راهکار در همسویی جمعی برای انتخابات به شمار می‌آیند.

یوسف پیربوداقی ۲۹ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسانه‌نگاران فعال در فضای مجازی و مکتوب با وجود مشکلات غیرقابل انکار حمایتی و شغلی فارغ از سلایق خود همان‌گونه که در انتخابات دوره‌های قبلی نشان داده‌اند از هیچ تلاشی برای سلامت و مشارکت انتخاباتی دریغ نخواهند کرد.

وی افزود: در این دوره با توجه به اتفاق دردناک حادثه شهدای خدمت که منجر به انتخابات زود هنگام شد و فضای عمومی را متاثر کرد رسالت رسانه‌ها عمق می‌یابد و خوشبختانه مسبوق به ‌سابقه است که رسانه‌های استان در این گونه شرایط بی‌ادعا و صادقانه قدم برای افزایش امید اجتماعی نهاده‌اند و در حال فعلی نیز این انتظار محقق می‌شود.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه چالش در موضوعات و مفاهیم انتخاباتی رسالت طبیعی و موجه رسانه‌هاست، تصریح کرد: در بحث انتخابات آنچه که محور اصلی این چالش‌ها باید باشد منافع ملی و مصالح عمومی است که با توجه به سوابق فعالان رسانه‌ای استان این امر در همه انتخابات مورد توجه بوده و در این دوره حساس زمانی نیز با توجه به شرایط عمومی داخل و شرایط منطقه به یقین عزت کشورعزیزمان مورد توجه و عنایت اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

وی، دغدغه فعالان رسانه‌ای را ایجاد امید و نشاط اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: فعالان بی‌ادعای این عرصه از شرایط خاص فعلی غفلت نمی‌کنند و با ایجاد گفتمان‌های مبتنی بر نفع جمعی مخاطبان خود را برای حضور حداکثری تحت تاثیر قرار خواهند داد.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی با اشاره به باید و نبایدهای رسانه‌ای در میدان انتخابات، خاطرنشان کرد: پایبندی به اخلاق رسانه‌ای با پشتوانه فنی و حرفه‌ای و الزامات ناشی از رعایت قوانین عامه و حقوق شهروندی، متعهد بودن به اصل بی‌طرفی و امانتداری و صداقت‌ورزی و حرمت‌مداری از بایدهای رسانه‌ای در میدان انتخابات است و هر آنچه که مغایر این بدیهیات روزنامه‌نگاری باشد از موارد نبایدهاست.

وی گفت: اخلاق‌مداری هنجار مستمر رسانه‌های استان ماست البته چالش‌ها و کنش‌ها را الزاماً نمی‌توان در عرصه بداخلاقی توصیف کرد چرا که خیلی از این موارد ناشی از خاستگاه سلیقه‌ها و علایق است با این وصف باشد که در این دوره از انتخابات مهم کشورمان که مشمول حال همه آحاد مردم است رسانه‌ها درخشش متفاوتی در خلق حماسه حضور داشته باشند و اینگونه هم خواهد بود، چرا که رسانه‌ها نشان داده‌اند در روزهای سخت یاران صادق و صمیمی مردم برای عبور از سختی‌ها و کاستی‌ها هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha