• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403032919325
  • خبرنگار : 71660

سران اتحادیه اروپا برای انتخاب دوباره «فون درلاین» توافق ندارند

سران اتحادیه اروپا برای انتخاب دوباره «فون درلاین» توافق ندارند

به‌رغم وعده‌های اخیر رئیس‌جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان، رهبران اتحادیه اروپا نتوانستند جهت انتصاب دوباره «اورزولا فون در لاین» به‌عنوان رئیس کمیسیون اروپا به اجماع برسند.

به گزارش ایسنا، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان طی روزهای اخیر وعده داده بودند که به توافقی مبنی بر انتصاب «اورزولا فون در لاین» برای دومین دوره، نزدیک هستند، اما اکنون سه تن از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با نشریه پالتیکو می‌گویند که سران اتحادیه اروپا نتوانسته‌اند در این خصوص به توافق برسند.

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا پس از دیدار و صرف شام با رهبران به خبرنگاران گفت: «امشب هیچ توافقی حاصل نشد.»

یک دپیلمات اروپایی به شرط آنکه نامش فاش نشود، گفت: «درحالیکه برخی مذاکره‌کنندگان به توافقی رسیده‌اند، اما رهبران به گفت‌وگوها در تاریخ دیگری احتمالا ۲۷ الی ۲۸ ژوئن (۷ الی ۸ تیر) ادامه خواهند داد.»

به دنبال انتخابات پارلمان اروپا، رهبران اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل گرد هم آمدند تا در مورد طیف وسیعی از موضوعات مختلف از جمله چشم‌انداز سیاست‌گذاری پنج سال آینده از راهبرد دفاعی گرفته تا ابتکارات اقتصادی گفت‌وگو کنند.

در این میان، برخی چهره‌ها برای برخی پست‌های کلیدی در نظر گرفته شده بودند و از جمله بحث انتصاب دوباره «فون در لاین» مطرح بود. یکی دیگر از مقامات اتحادیه اروپا گفت شارل میشل به ادامه روند این گفت‌وگوها کمکی نکرده است و «به جای کمک جهت رسیدن به توافق، به دیگر مسائل می‌پرداخت.»

چندین دیپلمات این اتحادیه دلیل دیگر این شکست را رویکرد «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا دانستند. نخست‌وزیر ایتالیا معتقد است که «ابتدا باید درباره خود انتخابات و سپس درباره اسامی بحث شود، نه برعکس آن.»

پس از انتخابات اروپا، اجماع زودهنگام در مورد روی کار آمدن دوباره فون در لاین آلمانی به عنوان رئیس کمیسیون اروپا، آنتونیو کاستا از پرتغال به‌عنوان رئیس شورای اروپا، روبرتا متسولا از مالت به‌عنوان رئیس پارلمان اروپا و کاجا کالاس از استونی به‌عنوان مسوول سیاست خارجی به وجود آمد و به نظر می‌رسد پس از اینکه حزب ماکرون توسط راست افراطی در انتخابات شکست خورد، تصمیم او برای انحلال پارلمان فرانسه و برگزاری انتخابات زودهنگام، بحث‌ها در مورد مشاغل اصلی را تسریع کرد. اما امیدها برای یک توافق سریع دوشنبه شب از بین رفت زیرا حزب مردم اروپا، برنده انتخابات پارلمان اروپا، خواستار امتیازات بیشتر و قدرت بیشتر در میان مشاغل اصلی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha