• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403032315291
  • خبرنگار : 50225

نماینده آبادان در مجلس:

حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری، ضامن اقتدار کشور است 

حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری، ضامن اقتدار کشور است 

ایسنا/خوزستان نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم در پیش گرفتن راه شهید رئیسی توسط رئیس جمهور آینده گفت: مشارکت حداکثری ضامن جمهوریت و موجب اقتدار کشور در فضای  داخلی و مجامع بین‌المللی خواهد بود. 

سید محمد مولوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: شهید رئیسی الگویی برای همه کسانی است که در اندیشه خدمت به مردم هستند.

وی با بیان اینکه هر کس که جانشین شهید خدمت شود باید راه و منش او در خدمت به مردم را دنبال کند، افزود: خدمت به مردم و دور بودن از حاشیه‌سازی‌ها دو شاخصه اساسی شهید رئیسی بود.

مولوی با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشارکت حداکثری ضامن جمهوریت و موجب اقتدار کشور در فضای  داخلی و مجامع بین‌المللی خواهد بود.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی، رئیس جمهور عالی‌ترین مقام کشور پس از رهبری است و وظیفه عمده اجرای قوانین و ریاست قوه مجریه به جز امور رهبری بر عهده او است.

وی با بیان اینکه وظایف رئیس جمهور در طول وظایف رهبری است نه در عرض آن‌ها، ادامه داد: هدایت‌کننده، امین، مجری احکام و رجال سیاسی و مذهبی از جمله توصیفات یک رئیس جمهور است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی رئیس جمهور سوگند یاد می‌کند که پاسدار اسلام و قانون اساسی باشد و خود را وقف مردم کند و در جهت اعتلای کشور قدم بردارد.

وی با عنوان اینکه توسعه همه‌جانبه کشور یکی از وظایف رئیس جمهور است، افزود: توسعه اقتصادی و توسعه به اشکال گوناگون و استقرار عدالت اجتماعی از وظایف رئیس جمهور است.

مولوی گفت: بر اساس اصل ۱۳۴ قانون اساسی رئیس جمهور باید در قبال هیات وزیران پاسخگو باشد. رئیس جمهور باید بیشترین هماهنگی را با مجلس داشته باشد تا دولت بتواند لایحه‌های دقیقی تدوین و به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha