• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403032114286
  • خبرنگار : 71461

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

مهم‌ترین مسئله جهان اسلام، فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است

مهم‌ترین مسئله جهان اسلام، فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اولین روز از سفر خود به بوسنی و هرزگوین با رئیس العلمای جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور -رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی- که برای شرکت در نشست بین‌المللی عرفان در تمدن اسلامی به بوسنی و هرزگوین سفر کرده است به همراه ابوذر ابراهیمی سفیر کشورمان با حسین افندی کاوازوویچ رئیس العلمای جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تشکر از رئیس علما و مردم بوسنی بابت ابراز همدردی در خصوص شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان پیام تشکر دفتر مقام معظم رهبری را به ایشان ابلاغ کرد.  

وی با اشاره موضوع غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم بی گناه به خصوص زنان و کودکان در غزه گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله جهان اسلام مسئله فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است ما در برهه زمانی خاص هستیم و در غرب آسیا همه چیز در حال تغییر است.

ایمانی‌پور ابراز امیدواری کرد تا با همکاری سایر مسلمانان جهان ضمن محکومیت رژیم صهیونیستی از نسل‌کشی مسلمانان مظلوم فلسطین جلوگیری شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به جوانان و دانشجویان آمریکا و اروپا ابراز امیدواری کرد این بیداری جهانی منجر به سازماندهی جدید جهانی شده و نا کارآمدی سازمانهای بین‌المللی جبران شود.

در بخش دیگر این دیدار حسین افندی کاوازوویچ رئیس العلمای جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین با اشاره به رای مثبت جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه نسل‌کشی سربرنیتسا در مجمع عمومی سازمان ملل  گفت: مایلم  از مقام معظم رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران بابت این رای تشکر کنم، جمهوری اسلامی ایران بار دیگر برادری خود را به مردم بوسنی و هرزگوین نشان داد.

وی با اشاره فعالیت‌های خوب و ارزشمند سفارت جمهوری اسلامی ایران و سایر نهادهای فرهنگی و دینی از جمله رایزنی فرهنگی کشورمان، بنیاد ملاصدرا و موسسه علمی پژوهشی ابن سینا ابراز امیدواری کرد این همکاری در زمینه‌های مختلف دینی و فرهنگی توسعه و گسترش یافته و جامعه اسلامی آمادگی دارد در تمام زمینه ها همکاری کند.

شرکت و سخنرانی در نشست بین‌المللی عرفان در تمدن اسلامی، دیدار با نخبگان علمی و فرهنگی بوسنی و هرزگوین، افتتاح مرکز فرهنگی در شهر موستار و دیدار با مسئولان فرهنگی این شهر از مهم‌ترین برنامه های رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سفر به بوسنی و هرزگوین می‌باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha