• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032114191
  • خبرنگار : 50107

در جلسه امروز شورای شهر مشهد چه گذشت؟

در جلسه امروز شورای شهر مشهد چه گذشت؟

ایسنا/خراسان رضوی امروز ۲۱ خردادماه، در صدوشانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اعضای شورا مواردی را خطاب به شهردار و رییس شورای شهر مطرح کردند.

مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به افتتاح مجدد پل شهید میرزایی خطاب به شهردار گفت: افتتاح مجدد پروژه‌ها چیست؟ به جای اینکه پروژه‌ای را دو یا سه بار افتتاح کنید، پروژه جدید افتتاح کنید.

در ادامه حسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: جناب شهردار ما با شما پیمان داشتیم که سر موضوعات مردم و موضوعاتی که برای ما دغدغه است، کوتاه نیاییم.

وی خاطرنشان کرد: برای کمپ ورزش شهدای شهرداری که بدون هماهنگی با شورا نام آن را تغییر دادید، زمانی که ما دغدغه داشتیم شما کجا بودید؟ بار اول قرار بود برای افتتاح این کمپ وزیر ورزش حضور پیدا کنند که منتفی شد اما بار دوم نباید با اعضای شورا هماهنگ می‌کردید؟

علوی‌مقدم گفت: پروژه ۴۰۵۲ واحدی که آبروی شوراست به خاطر امضای شهردار در دفتر شما مانده است.

در بخش دیگری از جلسه حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: تذکر اول من به آقای موحدیان، رئیس شورا، است. ما جلسه قبل عرض کردیم در ایام انتخابات کار اضافه‌ای بر گردن شهرداران مناطق گذاشته نشود. آن‌ها نیز نسبت به این موضوع اعتراض دارند.

وی افزود: این در قانون بودجه مطرح نشده است که شهرداران مناطق باید در جلسات انتخاباتی شرکت کنند. ما دستگاه خدمات‌رسان هستیم و نباید این کارها را انجام دهیم. از آموزش و پرورش در این زمینه استفاده شود. این انحراف در بودجه است و باید پیگیری شود.

منصوریان بیان کرد: ما مصوبه نامگذاری داشتیم اما فرمانداری به چه حقی و براساس چه قانونی با کلمه ابهام جلوی آن را می‌گیرد؟ از مصوبه شورا دفاع کنید، چند بار ابهام زدن ندارد. یک سال از این مصوبه می‌گذرد، اگر فرمانداری زیر بار نمی‌رود با استانداری مکاتبه کنید.

در ادامه موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تذکر من به شهردار در خصوص انتصابات است. بسیاری از مدیران در مجموعه شهرداری با حکم سرپرستی مشغول فعالیت هستند که این سرپرست انگیزه ندارد، در نتیجه ارایه خدمات به کندی انجام می‌شود. مدیران برخی سازمان‌ها نیز سرپرست هستند که این سرپرستی نهایت سه ماه است نه اینکه هفت ماه سرپرست باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ تا ۱۱ نفر از مدیران ارشد شهرداری سرپرست هستند. ما در انتصابات شما دخالت نکردیم و نخواهیم کرد؛ بنابراین هر فردی را دوست دارید بگذارید تا از بلاتکلیفی خارج شوند.

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد، در پاسخ به اعضای شورا اظهار کرد: تذکرهایی در صحن داده می‌شود که ما پاسخ‌ها را به شورا می‌فرستیم. پروژه شهید میرزایی را به صورت رسمی افتتاح نکردیم و روز افتتاح پروژه‌های منطقه ۳ به صورت رسمی افتتاح شد. 

وی با اشاره به پروژه ۴۰۵۲ واحدی تصریح کرد: ما این پروژه را عملیاتی کردیم؟ پیگیر بودیم و در حال آماده‌سازی است. پروانه پروژه را صادر کردیم اما بیش از سه ماه است که لایحه آن در شورا گیر کرده، لایحه را تایید یا رد کنید. شورا مسئولیت نامه را به عهده بگیرد. می‌فرمایند سند زمین و پروانه را به حساب شرکتی که ۶۰ درصد سهم آن برای شهرداری است، بزنیم که با این وضعیت پروژه پیشرفتی نخواهد داشت.

قلندر شریف اضافه کرد: ما ۲ هزار میلیارد تومان آورده زمین و پروانه داریم که باید ۱۲۵۰ میلیارد تومان را به حساب مشترک بریزند یا زمین در اختیار شهرداری قرار دهند. برای زمین در جلسه‌ای که با استاندار، فرماندار و معاون عمرانی استانی در دفتر آقای مخبر داشتیم، مطرح شد که دکتر بذرپاش فرمودند ما سهم خود را از زمین ذکریا می‌دهیم. من اعلام کردم زمین ذکریا از دولت نهم برای بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده اما قابلیت ندارد.

شهردار مشهد عنوان کرد: موضوع دیگر که آقای علوی فرمودند در حوزه کمپ ورزش شهدای شهرداری بود. جلساتی با هماهنگی آقای علوی در حوزه ورزش برگزار شد. دو بار کلنگ‌زنی کمپ را با نظر شما کنسل کردیم. دفعه اول آقای علوی گفتند وزیر ورزش را برای افتتاح می‌آورند که نیامدند و دفعه دوم هم نامه دعوت را از دبیرخانه برگرداندیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای کارها به عهده شهرداری است، اینکه در ریز اجرایی کارها دخالت کنیم، کار جواب نمی‌دهد. من بارها برای افتتاح با شما تماس گرفتم یا جواب ندادید یا گفتید نمی‌آیید چون با من هماهنگ نکردید. ما جلسات را با ریاست شورا هماهنگ می‌کنیم. شانیت شورا همیشه رعایت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha