• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032113909
  • خبرنگار : 50107

رئیس شورای اسلامی شهر خبر داد

تکمیل فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا پایان تابستان

تکمیل فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا پایان تابستان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فاز یک خط ۳ قطار شهری از پایانه مسافربری تا میدان شهدا پایان تابستان بهره‌برداری می‌شود و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، ایستگاه «سلامت» خط ۲ نیز تکمیل خواهد شد.

حسن موحدیان امروز ۲۱ خردادماه، در صدوشانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری و گرامیداشت یکم ذی‌الحجه، سالروز ازدواج امام‌علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و روز ازدواج، اظهار کرد: امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای یک ازدواج موفق و آسان هستند و یکی از موارد موکد در دین مبین اسلام نیز موضوع ازدواج است. توصیه‌های زیادی شده که نصف دین انسان با ازدواج کامل می‌شود.

وی افزود: با این حال آمارهای ازدواج در کشور و افزایش سن ازدواج یکی از مسائل مهم روز است که البته مورد توجه سیاستگذاران کلان کشور قرار گرفته اما همچنان دغدغه جدی بوده و ارکان مختلف باید آن را مدنظر قرار دهند. یکی از موضوعات مهم در کنار ترویج ازدواج آسان، تلاش در جهت تقویت بنیان و کانون خانواده به ویژه برای زوج‌های جوان است.

موحدیان ادامه داد: خوشبختانه شهرداری در این مسیر اقدامات خوبی انجام داده که از جمله آن‌ها می‌توان به تشکیل باشگاه اجتماعی «باهم» اشاره کرد که قطعا باید استمرار داشته باشد. باشگاهی که تاکنون طی دو دوره، ۸۰۰۰ زوج جوان را آموزش داده و در جامعه مخاطب دستاوردهای ارزنده‌ای داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: یکی از مسائل مهم در موضوع ازدواج، آموزش قبل و حین ازدواج است. یکی از عمده دلایل طلاق در بین زوج‌ها، همین عدم آموزش است که با تکیه بر این موضوع می‌توان نرخ طلاق را کاهش داد.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال از حیث پروژه‌های عمرانی سال بسیار مهمی برای مدیریت شهری است، عنوان کرد: با محوریت کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر بازدیدهای مستمری از پروژه‌های عمرانی داریم. کمیته‌های نظارتی مناطق نیز باید در کنار رسیدگی به درخواست‌های مردمی و شهروندان، بازدید از پروژه‌های عمرانی سطح هر منطقه را بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهند، البته تامین منابع مالی نیز باید مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

موحدیان با اشاره به بازدید اخیر جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از پروژه احداث خطوط ۲ و ۳ قطارشهری مشهد تصریح کرد: نیروهای متخصص، توانمند و جوان ما شبانه‌روز برای پیشبرد و تکمیل این پروژه به ویژه فاز یک خط ۳ در حال تلاش هستند و زیر پوست شهر هزاران کارگر روزانه مشغول فعالیت بوده که زحمات آن‌ها را ارج می‌نهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فاز یک خط ۳ از پایانه مسافربری تا میدان شهدا پایان تابستان بهره‌برداری می‌شود و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، ایستگاه «سلامت» خط ۲ نیز تکمیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته شاهد بهره‌برداری از بیش از ۳۰ پروژه شهری در منطقه ۳ شهرداری بودیم که از همکاران شهرداری منطقه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha