• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403032114085
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

کمک به توسعه متوازن زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری با راه‌اندازی سامانه پایش

کمک به توسعه متوازن زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری با راه‌اندازی سامانه پایش

در راستای حمایت از توسعه کمی وکیفی زیست‌بوم نوآوری، ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناورانه و دانش‌بنیان پایدار، سامانه پایش زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری در دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد صدری‌مهر، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، با تاکید بر اینکه  توسعه فناوری و ایجاد کسب و کارهای نوآورانه در کشور با محوریت زیرساخت‌های نوآوری انجام می‌شود، اظهار کرد: ما در ایران طی دهه اخیر زیرساخت‌های متنوعی شامل مراکز هم آفرینی، مراکز نوآوری، شتاب دهنده ها، کارخانه های نوآوری و ... را توسعه داده ایم.

وی ادامه داد: سامانه پایش زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری که روز گذشته با هدف تجمیع اطلاعات زیرساخت‌ها رسما آغاز به کار کرد در وهله اول در شناسایی زیرساخت‌های توسعه‌یافته و زیرساخت‌های نیازمند توسعه یاری‌رسان است.

به گفته او، هر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور که نیازمند استقرار در یکی از زیرساخت‌ها و نیازمند مشاهده اطلاعات، شناسایی نزدیک‌ترین زیرساخت بر اساس نیاز حوزه خود و.... هستند می‌توانند از سامانه پایش زیرساخت‌ها بهره‌مند شوند.

صدری‌مهر با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته در شهرهایی مثل تهران، اصفهان، مشهد و سایر شهرهای بزرگ زیرساخت های توسعه یافته‌ای زیادی را شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: با این وجود، برخی نقاط کشور مغفول مانده‌اند. سعی بر این است با استفاده از اطلاعات این سامانه، توسعه متوازن در سیاست های معاونت در توسعه زیرساخت در سطح کشور را ایجاد کنیم.

 وی از ارتباط مستقیم سامانه با مراکز مهم داده‌ها خبر داد و گفت: در این راستا سامانه با زیرساخت شهرک‌های صنعتی در ارتباط است و اطلاعات ظرفیت خالی خطوط تولید را که قابل استفاده برای مجموعه‌های دانش‌بنیان است را در اختیار می گذارد؛ در مجموع این زیرساخت یک مرکز تجمیع شده اطلاعات برای مدیریت بهینه امکانات فناوری در کشور است.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، 10 هزار شرکت دانش‌بنیان را اولین مخاطب سامانه پایش زیرساخت‌ها خواند و ادامه داد: دومین مخاطب، استارتاپ‌ها و تیم های فناور و مخاطب بعدی فناورانی اند که در مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی حضور دارند.

به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، صدری‌مهر در پایان نمایش ظرفیت زیرساخت های نوآوری شکل گرفته در یک دهه گذشته، هم افزایی و شبکه سازی بین زیرساخت های موجود، تسهیل هم‌رسانی بین طرف عرضه و تقاضای ظرفیت های فیزیکی و صنعتی مازاد و قابل به اشتراک گذاری، حمایت هدفمند از توسعه زیرساخت های نوآورانه با توجه به وضعیت زیست بوم نوآوری استانی و مزیت های صنعتی هر منطقه، پایش وضع موجود و سیاستگذاری توسعه آینده زیست بوم نوآوری کشور را از اهداف کلیدی این سامانه برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha